Hallo allemaal,
Thuis heb ik de volgende pc staan waar ik graag windows vista op wilt installeren :
CPU: AMD athlon xp 2800+
RAM: 1gb ddr400
Geluidskaart: creative x-fi extreme music
Videokaart: XFX Geforce 6600GT
Mobo: Asrock K7S8X R3.0
HDD: Maxtor 120 GB (primary master)
HDD: Western Digital 250 GB (primary slave)
DVD-RW: Samsung (secondary master)
DVD-RW: NEC (secondary slave)
Muis: Logitech MX1000
Wired Keyboard.
ik start de computer op met de windows dvd erin. vervolgens om een knop gedrukt om vanaf dvd op te starten.
Hierna volgt een zwarte scherm met de tekst ''windows is loading files''. Hier gebeurt alles normaal, bestanden worden vanaf de dvd-rom gelezen etc.
Maar (na enkele seconden) nadat dit proces voltooid was, verscheen een zwarte scherm met onderaan ''microsoft corporation'' en daarboven een progress bar waar normaal gesproken enkele groene blokjes dienen te bewegen. Echter, het balkje beweegt niet. (heb dus een lege loading balkje zeg maar) en zelfs na ca. een uur wachten gebeurt er niets, het scherm blijft gewoon staan.
Vervolgens heb ik de installatie op een andere pc getest :
CPU: AMD Sempron 2600+
RAM: 512 mb ddr400
Geluid: On-board
HDD: Maxtor 80 GB (primary master)
DVD-brander (secundary master).
Mobo: Asrock K7S41GX
Muis: wired
Keyboard: wired
Hier verloopt alles wel goed, na de scherm met ''windows is loading files'' kreeg ik gewoon weer dat scherm met het progress balkje, maar de groene blokjes komen nu wel te voorschijn en na enkele seconden kreeg ik alweer het volgende scherm met het menu.
Herkent iemand dit probleem? Aangezien de productiedatum van beide moederborden niet ver van elkaar af liggen, lijkt het me toch niet het meest logisch dat mijn moederbord incompatible is en de andere wel?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt !
Thuis heb ik de volgende pc staan waar ik graag windows vista op wilt installeren :
CPU: AMD athlon xp 2800+
RAM: 1gb ddr400
Geluidskaart: creative x-fi extreme music
Videokaart: XFX Geforce 6600GT
Mobo: Asrock K7S8X R3.0
HDD: Maxtor 120 GB (primary master)
HDD: Western Digital 250 GB (primary slave)
DVD-RW: Samsung (secondary master)
DVD-RW: NEC (secondary slave)
Muis: Logitech MX1000
Wired Keyboard.
ik start de computer op met de windows dvd erin. vervolgens om een knop gedrukt om vanaf dvd op te starten.
Hierna volgt een zwarte scherm met de tekst ''windows is loading files''. Hier gebeurt alles normaal, bestanden worden vanaf de dvd-rom gelezen etc.
Maar (na enkele seconden) nadat dit proces voltooid was, verscheen een zwarte scherm met onderaan ''microsoft corporation'' en daarboven een progress bar waar normaal gesproken enkele groene blokjes dienen te bewegen. Echter, het balkje beweegt niet. (heb dus een lege loading balkje zeg maar) en zelfs na ca. een uur wachten gebeurt er niets, het scherm blijft gewoon staan.
Vervolgens heb ik de installatie op een andere pc getest :
CPU: AMD Sempron 2600+
RAM: 512 mb ddr400
Geluid: On-board
HDD: Maxtor 80 GB (primary master)
DVD-brander (secundary master).
Mobo: Asrock K7S41GX
Muis: wired
Keyboard: wired
Hier verloopt alles wel goed, na de scherm met ''windows is loading files'' kreeg ik gewoon weer dat scherm met het progress balkje, maar de groene blokjes komen nu wel te voorschijn en na enkele seconden kreeg ik alweer het volgende scherm met het menu.
Herkent iemand dit probleem? Aangezien de productiedatum van beide moederborden niet ver van elkaar af liggen, lijkt het me toch niet het meest logisch dat mijn moederbord incompatible is en de andere wel?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt !