Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firefox slaat mp3 op met 'onbekende extensie'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ik heb voor de carnaval vereniging van mijn dorp een website gemaakt.
Hier staat een track op die te downloaden is als MP3.

Als ik de site in IE open, slaat IE het op als hofkapel.mp3.
Open ik de site in FireFox, slaat firefox het op als onbekende extensie
en moet het met de hand gewijzigd worden.

Heeft iemand een id hoedat ik dit kan veranderen?

Klik hier voor de website

Alvast bedankt.

Groeten
Nick

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Misschien ipv het vieze JS linkje naar het MP3-tje gewoon een directe link zetten?

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 13:46
Je hebt om de mp3 te downloaden een javascript gebruikt, als je dat nou eens niet deed en gewoon een hyperlink maakt?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ik zie zo snel nergens het linkje naar die MP3, misschien handiger als je een directe link post.
Ik zie um al, op deze pagina, onderaan: http://deplekkers.vortum-...4f-4657-8fb7-902f82981a49

Maar het zou kunnen zijn dat de webserver niet de juiste Content-Header mee stuurt... Oplossing in dat geval, is het maken van een server-side pagina (in jou geval zal dat ASP.Net zijn), die de juiste Header mee stuurt, en daarna de MP3.

Update;

Wat een smerige code is die site.. Maargoed, daar gaat het niet om. Zoals hier boven al gezegd; lijkt me handiger om er een direct linkje (HTML) van te maken. Als je het probleem dat nog hebt, kan je mijn oplossing hier boven proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door OkkE op 06-08-2007 14:16 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast.

Ik ga denk ik het JS weg halen en er een directe hyper neerzetten.
Is het makkelijkste voor iedereen.

Toch bedankt iedereen.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
Die code zal wel aangemaakt zijn door je blog software, denk ik.

Gewoon een directe link werkt veel beter en makkelijker.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Door de javascript wordt er een verkeerde header gestuurd:
Content-Disposition: attachment; filename=hofkapel
In plaats van
Content-Disposition: attachment; filename=hofkapel.mp3

Dat IE het wel kan handelen is raar, maar fix de header en het zal opgelost zijn.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mithras schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:18:
Door de javascript wordt er een verkeerde header gestuurd:
Content-Disposition: attachment; filename=hofkapel
In plaats van
Content-Disposition: attachment; filename=hofkapel.mp3

Dat IE het wel kan handelen is raar, maar fix de header en het zal opgelost zijn.
Als er geen Content-Type header meegestuurd wordt, dan is IE misschien wat beter in het herkennen van MP3's aan de hand van de metadata ervoor. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Hee, zuiderburen! (Sambekenaar hier)

Het al aangedragen header-veranderen moet werken inderdaad. Wilde nog even melden dat het gebruiken van zulk soort javascript t.o.v. een directe link als voordeel heeft dat het bestand meteen als "Download" wordt aangeboden, terwijl ik als ik op een mp3-link klik ik een vieze inbrowser Quicktime-player krijg en ik dus altijd "Save target as" moet doen.

Verwijderd

HyperioN. schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:42:

Het al aangedragen header-veranderen moet werken inderdaad. Wilde nog even melden dat het gebruiken van zulk soort javascript t.o.v. een directe link als voordeel heeft dat het bestand meteen als "Download" wordt aangeboden, terwijl ik als ik op een mp3-link klik ik een vieze inbrowser Quicktime-player krijg en ik dus altijd "Save target as".
Als je met javascript de goede header geeft, dan kan een media-plugin het alsnog pakken om af te spelen. Als je dat als gebruiker niet wilt, dan moet je die plugin gewoon niet installeren.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
HyperioN. schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:42:

Het al aangedragen header-veranderen moet werken inderdaad. Wilde nog even melden dat het gebruiken van zulk soort javascript t.o.v. een directe link als voordeel heeft dat het bestand meteen als "Download" wordt aangeboden, terwijl ik als ik op een mp3-link klik ik een vieze inbrowser Quicktime-player krijg en ik dus altijd "Save target as" moet doen.
De header geeft niet voor niets aan dat het om een attachment gaat. Het ding wordt ter download aangeboden, en niet als inline in een browservenster geopend ;)

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
maar quicktime kan behoorlijk aggresief zijn : :9
Pagina: 1