[2003] Probleem met user sessies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk Windows server 2003 R2 SP2 standard edition geïnstalleerd en ik heb het volgende probleem:

Ik wil graag remote desktop gebruiken om verbinding te maken met de server. Ik wil het zo hebben dat ik met remote desktop kan inloggen op de server en als de user waarmee ik inlog al actief is op de server, ik die sessie overneem.

Een voorbeeld: als ik bijv eerder heb ingelogd met een user en een programma heb gestart, vervolgens het remote desktop venster heb afgesloten en daarna weer inlog, wil ik dat dat programma nog open staat en ik gewoon daarmee verder kan werken.

Op dit moment gaat dit met normale accounts prima, maar met 1 specifieke account niet. Dit is de account die ik heb gebruikt voor de volgende tutorial:

http://support.microsoft.com/kb/324737

Dit heb ik gedaan omdat ik graag die account automatisch wil laten inloggen bij het opstarten van de server. Als ik vervolgens met remote desktop deze account wil overnemen, lukt dit niet. In plaats van dat de sessie wordt overgenomen, wordt er een compleet nieuwe sessie gemaakt. Deze bestaat dan dus naast de originele sessie. Dit is niet bepaald handig aangezien er verschillende programma's automatisch starten en deze dan dus dubbel draaien, wat niet gewenst is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Maak je gebruik van de Remote Desktop snap-in of de MSTSClient?
Als je de MSTSC gebruikt, dien je die /console switch mee te geven om de console sessie over te nemen. Bij de snap-in kun je bij de RD Connection Properties een vinkje aanzetten om aan te loggen op de console en niet een nieuwe sessie te starten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie reply hierboven. De gebruiker heeft geen TS-sessie, maar is ingelogd op de console. Dus als je die console-sessie wilt overnemen, moet je dus ook inloggen op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: De /console optie werkt prima.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 17:32 ]