Toon posts:

Realiteit, dromen en het wederzijds effect op elk

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn dromen naast verwerkingen van de omgeving die je waarneemt? Als je dromen interpreteerd op je eigen manier, omdat je volgens bepaalde factoren reageert en interpreteert, beinvloed je de wereld om je heen. Iedereen doet dit. Dit werkt dus ook door in de maatschappij.

Conclusie & Stelling: wij maken de realiteit, de wereld om ons heen. Wat wij zien, zijn de dromen van anderen en jezelf. Dromen zijn werkelijkheid in een vroeg stadium. Dromen zijn geen bedrog.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
lol, laat maar

Verwijderd

Dromen zijn hersenspinsels die wel betekenis kunnen hebben, maar dan alleen maar omdat jouw hersenen die eraan hebben gegeven. Dromen zijn geen realiteit en geen toekomstvoorspellingen. Ze kunnen wel uitkomen, maar dan hebben je hersenen gewoon goed geraden.

Verwijderd

Dromen hebben de waarde die je er zelf aan geeft. Ikzelf geen er geen waarde aan, omdat het onzin is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 februari 2001 17:08 schreef VipTweak het volgende:
Dromen hebben de waarde die je er zelf aan geeft. Ikzelf geen er geen waarde aan, omdat het onzin is.
phew, je moet toch met een beter argument komen. Welk gedeelte van je droom is dan onzin volgens jou... De substantie, de inhoud of het fenomeen? En beter nog...jij hebt dus geen onderbewustzijn die jouw dagelijkse bewustzijn beinvloed?

Dan ben je de eerste..

Ze werken zeker wel door, alleen kun je dit niet makkelijk meten, want je hebt het niet door. Maar nu weer terug naar mn stelling en een aantal betere argumenten graag! :7

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 18:36 schreef Patrique2 het volgende:

[..]

phew, je moet toch met een beter argument komen. Welk gedeelte van je droom is dan onzin volgens jou... De substantie, de inhoud of het fenomeen? En beter nog...jij hebt dus geen onderbewustzijn die jouw dagelijkse bewustzijn beinvloed?

Dan ben je de eerste..

Ze werken zeker wel door, alleen kun je dit niet makkelijk meten, want je hebt het niet door. Maar nu weer terug naar mn stelling en een aantal betere argumenten graag! :7
Oh, ik geloof best dat je droomt en dat er zeker gebeurtenissen uit je dagelijks in voorkomen. Maar ik bedoel : het hangt ervanaf hoeveel (geloofs)waarde je er aan hangt.
Tuurlijk heb ik een onderbewustzijn (voor zover dat het bestaat), maar daarmee hoeft het nog niet zo te zijn dat je dromen je onderbewustzijn is !!
Om op drugs terug te komen, als je opium rookt (Wild Lettuce) dan werken je hersenen op de A-frequentie..dus ga je dromen

Nee, dromen leiden niet mijn leven, nee.

Verwijderd

Topicstarter
nope, leiden zeker niet, maar hebben ze invloed? sure. Angst in nachtmerries vestigt zuich wel ergens. Waar is een raadsel, maar het zit er wel.

met opium heb ik geen ervaring trouwens. Dus ik geef je daarin het voordeel van de twijfel :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 19:10 schreef Patrique2 het volgende:
nope, leiden zeker niet, maar hebben ze invloed? sure. Angst in nachtmerries vestigt zuich wel ergens. Waar is een raadsel, maar het zit er wel.

met opium heb ik geen ervaring trouwens. Dus ik geef je daarin het voordeel van de twijfel :)
Ik WEET veel van drugs, dat wilt niet zeggen dat ik alles heb uitgeprobeerd. Hallugenen lijken mij nx. Tuurlijk en dingen waar je mee zit / aan denkt komen terug in je dromen, maar verder wilt dat nx zeggen.

• Hyperbird
  • Niet online
Ik denk dat dromen verwerkingen zijn van gebeurtenissen om je heen, meestal komen in dromen hoogtepunten van de dag of week voor. Daar gaat je hoofd dan mee spelen, zodat je in de realitijd onbewust of bewust goed voorbereid bent.

Dus dromen zijn dus toch werkelijkheid in een vroeg stadium.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 19:47 schreef Hyperbird het volgende:
Ik denk dat dromen verwerkingen zijn van gebeurtenissen om je heen, meestal komen in dromen hoogtepunten van de dag of week voor. Daar gaat je hoofd dan mee spelen, zodat je in de realitijd onbewust of bewust goed voorbereid bent.

Je spreek jezelf nogal tegen, eerst zeg je verwerken, dan zeg je in een vroeg stadium.

Lees eerst mn posting GOED door aub. en ga er es een nachtje over dromen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 februari 2001 19:57 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Je spreek jezelf nogal tegen, eerst zeg je verwerken, dan zeg je in een vroeg stadium.

hmm. verwerken en doorgaan naar een vroeg stadium als reactie is niet tegenspreken.

Dus jij zit nu fout of komt zelf niet tot DE conclusie....

p.s. het is hallucinogen.

Maarre, niemand die een interessant antwoord heeft?

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 19:57 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Je hersenen maken berekeningen
if a then...
if b then...
Maar dan ingewikkelender, je simuleert je eigen realitijd en op de gegevens die daar uit komen bazeer je de keuzes in het leven.
Dus nogmaals dromen zijn werkelijkheid in een vroeg stadium.

Wat moet ik eigenlijk aan jouw postings zien dan? Jij gelooft niet in het feit dat je geest meerdere lagen bevat, je hebt de root met daar in je bewust en onbewustzijn en die twee liggen dichter bij elkaar dan je denkt.

Verwijderd

Mensen zijn heel goed in het betekenis geven aan dingen die totaal geen betekenis hebben.

Als we iets zien (zoals dromen), willen we dat altijd inpassen in een grotere waarheid, alles moet een 'reden' hebben. Dit is een vaak een heel nuttige en wetenschappelijke houding (alles willen begrijpen), maar soms schieten mensen door en denken dat ALLES een diepere betekenis heeft in hun leven (zoals dromen bijvoorbeeld).

Vragen wat een bepaalde droom betekent vind ik net zoiets als vragen waarom die wolk nou precies DAAR hangt. Sommige dingen hebben gewoon geen diepere betekenis, zeg maar toeval.

De reden dat we dromen hebben lijkt me duidelijk: verwerken van emoties/gedachten etc. (Je bent de volgende dag veel minder boos over iets.) Soms denk je onbewust nog wat door op dingen die je dacht en kun je zo dingen dromen die nog moeten gaan gebeuren, je ziet ze dan soort van 'onbewust al van tevoren aankomen'. Maar je kunt nooit beredeneren met info die je nog niet hebt, dus de toekomst voorspellen kun je helaas niet, en al helemaal niet als je ligt te slapen.

Verwijderd

Topicstarter
sandalf, wie heeft het hier over toekomstvoorspellen? Niemand!

Het effect van dromen in je systeem, daardoor, soms nihile, verandering in het gedrag...

Al vind iemand dromen onzin. Wie weet of zo doorwerken. Als je een steen in het water gooit, zie jij kringen verschijnen. Als jij denkt dat, als jij de kringen niet meer zien, er geen effect heeft plaatsgebonden, heb je het mis. Het heeft te maken met de chaostheorie en karma.

Misschien dat nu mensen het beter snappen?

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 20:38 schreef Patrique2 het volgende:
sandalf, wie heeft het hier over toekomstvoorspellen? Niemand!

Het effect van dromen in je systeem, daardoor, soms nihile, verandering in het gedrag...

Al vind iemand dromen onzin. Wie weet of zo doorwerken. Als je een steen in het water gooit, zie jij kringen verschijnen. Als jij denkt dat, als jij de kringen niet meer zien, er geen effect heeft plaatsgebonden, heb je het mis. Het heeft te maken met de chaostheorie en karma.

Misschien dat nu mensen het beter snappen?
Even iets over je site 1st contact leuk hè flash zeker als je weet hoe het werkt!!!

(kijk het even na)

Verwijderd

Topicstarter
*offtopic*

Eeehmm... waar heb je het over?
Als je commentaar hebt, wees dan specifiek, dan kan ik er ook iets mee, nu niet! :(

Ik ga er vanuit dat je het over de site hebt als hij met netscape bekeken wordt. Nee, klopt, dan is ie niet perfect. Daarom moet ie ook met IE bekeken worden, staat er bij. Maar goed, wie browst er nu nog met Netscape? Da's 10% van de bezoekers. Dat zie ik aan de stats. Netscape is geweest.

Maarre, iig, hoe moet dat aangepast worden dan? Ik weet niet hoe.

p.s. Ik heb een aantal posts van je nagekeken. Als student communicatiekunde adviseer ik je DRINGEND: gebruik leestekens!!! Komma's, punten, aanhalingstekens. Dat leest voor anderen makkelijker en daarnaast willen mensen het ook eerder lezen. Als ze veel moeite moeten doen, slaan ze je post over. Voor jou 10 anderen. Think about it. Dit is geen commentaar, alleen een tip, ga mij dus nu niet op onzinnige typo's wijzen, niet nodig. En please, wil je me advies geven over de site? Add me op icq: 51983096. THNX!
*offtopic*

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 19:47 schreef Hyperbird het volgende:
Ok, misschien zit ik er naast, maar wat betekent deze quote dan?? Ik zou toch zeggen dat je hiermee toekomst kijken bedoelt :?, hoe zie jij het dan.

PS, Sandalf heeft niet helemaal gelijk. Als hij zich afvraagt waarom die wolk DAAR hangt, dan heeft dat zeker weten een reden. Dromen heeft ook een reden, maar de inhoudt daarvan is gewoonweg nutteloos voor ons. Het zegt niets over je verleden/heden/toekomst, het zijn gewoon losse flarden, welke niet eens op waarheid/feiten gebaseerd hoeven te zijn. Als je wakker wordt, rijg je alles aan elkaar en maak je er een verhaaltje van...en daar gaat de mens al fout. Dromen hebben geen diepere betekenis.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik bedoel het zo:

Alle emoties en 'belevenissen' in je dromen beleef je wel degelijk, daarom is een nachtmerrie ook niet leuk. HEt is niet echt, je voelt de angst echter wel. Daarom is er zeker wel aanspraak gemaakt op je emoties en je 'ik'.

Deze emoties zullen hun doorwerking hoe dan ook hebben. Niet in een zichtbare, of voor ons merkbare, vorm. Doorwerken doet het toch. Je moet niet kijken naar de droom opzich, maar naar het effect van de droom en hoe jij daar als persoon onbewust iets mee doet.

Verwijderd

Ik denk juist dat het effect van dromen op de werkelijkheid er juist in zit dat je er bewust over na gaat denken. Doordat je op zoek gaat naar een betekenis houd je er rekening mee dat het iets kan betekenen en als je dan iets vindt dat daarbij past handel je alsof die droom een soort raadgever was.

Op een vergelijkbare manier kun je ook bijna altijd wel een symbolisch voorteken ontdekken in iets dat je vlak voor een belangrijke gebeurtenis meemaakte of zag. Laat ik eens een grappig voorbeeldje geven: bij bio heb ik altijd de grootst mogelijke moeite om de precieze hormoonschema's te onthouden (grote lijnen lukt me wel, maar ik ben toch vaak wel een paar details kwijt) en van m'n eigen cyclus klopt ook al helemaal niets. Verband???
Pagina: 1