Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

:after niet achter container maar direct na content

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 23:47

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hi,

een beetje aan het spelen met :after en daarbij viel me op dat firefox bij een container met vaste hoogte de content in :after even goed direct achter de content zet en niet pas aan het einde van de container? is dit zoals het hoort, maak ik een fout, of is er iets anders aan de hand? al wat over het net lopen zoeken, maar kan niet direct verwijzingen naar eventuele bugs die dit zouden kunnen veroorzaken vinden. iemand een idee?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" 
  "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>:after niet achter container maar direct na content</title>

<style type="text/css">
#cnt { width: 300px; height: 300px; background-color: green; border: 1px solid #888; }
#cnt:after { display: block; width: 100%; height: 5px; background-color: red; content: " ";  }
</style>
</head>
<body>

<div id="cnt">
  <h3>titel</h3>

<p>
  Een leuk verhaaltje

</div>

</body>
</html>

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

As their names indicate, the :before and :after pseudo-elements specify the location of content before and after an element's document tree content.

Intentionally left blank

Verwijderd

BetuweKees schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:48:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div id="cnt">
  <h3>titel</h3>

<p>
  Een leuk verhaaltje
  </p>
</div>
Je moet je paragraaf nog even afsluiten

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 19:05 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:04:
[...]

Je moet je paragraaf nog even afsluiten
Er staat een HTML4 DTD boven, elementen hoeven dus helemaal niet afgesloten te worden :). En zelfs al stond er een XHTML DTD, geen enkele browser zal erover vallen, tenzij je 't als application/xhtml+xml serveert.

Anyway, bij de link die * crisp wordt er uitgelegd hoe je de inhoud van de :after pseudo-element anders kan positioneren, als het dat is wat je bedoelt.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

klopt, maar het is verstandig om het je zelf aan te leren imho

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
Zie ik daar een unescaped ampersand in je website? Die bovendien als gewone HTML tagsoup wordt geparsed, ook door ondersteunende browsers? De hele discussie is al tot in den treure gevoerd, en zolang authoring-tools voor het web niet volledig met XML werken heeft het weinig nut het te gebruiken, vind ik.

Skat! Skat! Skat!

Pagina: 1