accelero s2 mod tips gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
wie van jullie kan mij vertellen hoe ik dit ding een beetje fatsoenlijke prestaties kan laten leveren.
ik heb er al een beetje aan geklooid, en er een 120 mm fan (sharkoon silent led, 38 cfm, 1000rpm) onder gehangen, die zuigt de lucht eruit.
dit heb ik zo gedaan omdat mijn voeding ondersteboven onderin de kast hangt.(antec 900) en deze met een eigen 120mm lucht uit de kast trekt.
de sidefan zit er bij mij ook in (antec fan die bij de kast was meegeleverd.)

in deze setup presteerd dit ding nauwlijks beter op mijn gigabyte 7600GS dan met de standaard passieve koeling+sharkoon silent led 80mm zuigend.

de antec kast:
(dit is niet mijn aigen kast hoor, ik heb op het moment geen camera, maar om even een idee te geven)

Afbeeldingslocatie: http://afireinside.evilspork.net/AFI/antec900/IMG_1149.jpg

• Rangourthaman
niet allemaal tegelijk he :)

Verwijderd

Je topic schoppen binnen een dag is niet gewenst ;)

Verwijderd

Ok dus je hebt een 7600GS met een Artic Accellero S2 koeler die niet erg goed presteert.
Hoe is je airflow? Verhouding intake/outtake bijvoorbeeld? Hoe hard draaien je fans?

• Rangourthaman
de intakefans , 2 aan de voorkant, 1 aan de zijkant draaien alledrie op low (rond de 1000 rpm schat ik)
de 200mm outtake draait op high (2000 rpm?) en de voeding
de cpufan en gpufan draaien ook op 1000 rpm.
verder is de achterste 120mm fanmount open gelaten om enige drukverschillen op te kunnen vangen.
mijn ultra 120 staat met zijn exhaust omhoog richting de 200mm outtake.
en mijn gpufan hangt onder de koeler, en zuigt de lucht eruit richting de voeding (die ook als outtake dient)
ik kan nergens vinden hoeveel lucht die antec fans verplaatsen, maar het zal niet megaveel zijn, rond de 35 cfm schat ik zo.

Ik had trouwens ook al geprobeerd de side fan weg te laten (aangezien deze deels geblokeerd werd door de zijkant van de s2+fan. maar dit werkte negetief (3-4 graden stijging, op 44 graden)
de intake fans op medium zetten werkte wel, en haalde de temperaturen van 44 naar 38 graden, maar het probleem is dat die antec fans boven de low setting een pokkeherie beginnen te maken.
op high bleven de temps steken op 38 graden.
verduidelijkt dit de zaak een beetje?

oja, en die foto die hierboven staat; mijn kabels/airflow is niet zo slordig, de kabels zitten netjes achter de mobo, en de fancases zitten op 1 slot na onderin, zodat de onderste de gpu +voeding kan voeden, en de bovenste de cpu + northbridge + geheugen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind die temps niet slecht hoor. 38 graden idle zou ik heel tevreden mee zijn. Ik denk dat er gewoon niet veel te verbeteren valt. Je hebt een goede airflow, een goede koeler en een kaart die niet heel warm wordt. Vergelijk het maar eens met andere passieve kaarten.

• Rangourthaman
je hebt waarschijnlijk wel gelijk, over dat ik tevreden zou moeten zijn, maar dat ligt gewoon niet erg in mijn aard :)
ik wil altijd sneller, en koeler.
ik ga denk ik zelf maar eens iets in elkaar knutselen met die heat pipes van dat ding een een paar ouwe blokken die ik nog heb liggen.
iets van een tunnelkoeler met 2 80mm fans in push pull config ofzo.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Sneller en koeler betekent meer $$$ te investeren... Alhoewel je ook eens je grote fan (zijkant zit ie toch?) op intake kunt zetten, en nog wat combinaties uitproberen. Het kan namelijk zijn dat de luchtstroom even 'doodvalt' bij je accelero-intake, en die lucht blijft hangen. Een grap die ik ooit heb uitgehaald was een intake recht voor, en aan de achterkant (paar tussenschotjes slopen) een extra outtake... Voor de prijs van flink wat herrie krijg je hem een paar graden koeler. Goede koelpasta + goed opbrengen doet het beter :P

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Rangourthaman
de grote fan zit helemaal boven/achter op de kast (zie plaatje, de verdikking bovenop)
en de sidefan is al intake.
ook zit het ding goed strak erop met arctic ceramic pasta. ik heb alle koelopervlakken grondig schoongemaakt met speciaal koelpasta verwijdermeuk, en daarna behandeld met thermic-surface spul.
daar zal het denk ik niet aan liggen.
ik ben bang dat ik toch zelf zal gaan moeten prutsen met plexiglas en heatsinks. :)
Pagina: 1