IP adres opzoeken aan hand van MAC adres

Pagina: 1
Acties:
  • 4.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 12:02

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier in het goed forum-gedeelte staat. Maar toch.

Ik krijg hier van een Novell server een foutmelding met betrekking tot een IPX/SPX netwerk adressering. Met een bijbehoorden mac adres. Mac adres begint met 0030c1 (dus HP) Ik denk een printer.

Maar ik kan hem pas vinden als ik het ipadres weet. Hoe kan ik nu aan hand van het MAC adres het ip adres vinden? Aangezien we hier c.a. 100 printers en een klein 2000 PC's ga ik niet elke bak langs. En ik denk dat het van buiten ons gebouw komt (aangezien IPX gerouteerd word... waarom zou ik ook niet weten, maarja)... Het bedrijf heeft c.a. 60 vestigingen en onderling word IPX gerouteerd.

We gebruiken IPX alleen nog om de server te syncen. OS servers: Novell Netware 5.5.

Ik ben nu met CC-Get-Mac aan het scannen, maarja als dat niets opleverd.....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Reverse ARP is volgens mij, wat jij wilt.
Maar zo te zien doet dat CC Get MAC Address dat ook al.

500 "The server made a boo boo"

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

Ja, verkeerd forum. Dit gaat niet over beveiliging of virussen. Past beter in NT.
Hier is veel over geschreven:
http://gathering.tweakers...zoeken&where=GoT#hitstart

Mooi voorbeeld: IP aan de hand van MAC achterhalen

[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 06-08-2007 13:00 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 20:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kwestie van de mac/cam tabellen van al je switches even afzoeken. Bij een cisco kan dat met snmp volgens mij. Dan is het niet heel moeilijk te scripten.
Sowieso is dat altijd makkelijk kan je namelijk altijd snel uitzoeken achter welke poort een PC zit.

[ Voor 26% gewijzigd door TrailBlazer op 06-08-2007 13:55 ]

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-12 21:45
waarom doe je niet "nmap -sP 192.168.0.*", in de lijst van pingable IP's wordt het Mac-adres weergegeven. Dan kan je de output van nmap filteren met vb "grep". (zal niet werken als de printer ingesteld is om niet te reageren op ping's natuurlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door maleadt op 06-08-2007 13:57 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vaan Banaan schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:54:
Reverse ARP is volgens mij, wat jij wilt.
Reverse ARP is helemaal niet wat hij wil, dat doet namelijk heel wat anders.
In de arp-tabel kijken van een router kan helpen (of een andere machine waar bijna elk ander apparaat wel mee praat), met tcpdump kijken, arping gebruiken of in de switch kijken (dan heb je meer zekerheid, een fysieke switchpoort is concreter dan een IP :) )
MALEADt schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:57:
waarom doe je niet "nmap -sP 192.168.0.*", in de lijst van pingable IP's wordt het Mac-adres weergegeven. Dan kan je de output van nmap filteren met vb "grep". (zal niet werken als de printer ingesteld is om niet te reageren op ping's natuurlijk).
Dan werkt het alsnog, als de gezochte machine in de range zit die je scant zal er netjes een arp-entry verschijnen.

[ Voor 32% gewijzigd door blaataaps op 06-08-2007 13:59 ]

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12 15:28

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

blaataaps schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:58:
[...]

Reverse ARP is helemaal niet wat hij wil, dat doet namelijk heel wat anders.
In de arp-tabel kijken van een router kan helpen (of een andere machine waar bijna elk ander apparaat wel mee praat), met tcpdump kijken, arping gebruiken of in de switch kijken (dan heb je meer zekerheid, een fysieke switchpoort is concreter dan een IP :) )

[...]

Dan werkt het alsnog, als de gezochte machine in de range zit die je scant zal er netjes een arp-entry verschijnen.
Ik adviseer het volgende en dat lijkt een beetje op wat blaataaps zegt.

Login op de meest centrale switch en print de mac adres tabel uit.
vervolgens zoek je het juiste mac met het bij behorende switch poortje en wanneer nodig ga je naar de volgende switch en doe je dit nog een keer totdat je bij het juiste poortje bent.
Dit zal dus eindigen in kabeltje volgen en je bent bij het aparaat dat je nodig hebt.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 12:02

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
We weten al waar die staat en op welke switch. Dus als het goed is word het opgelost. Is n.l. niet in dit gebouw, dus mag ik er niets aan doen BAH! :(

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

knutsel smurf schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Ik adviseer het volgende en dat lijkt een beetje op wat blaataaps zegt.

Login op de meest centrale switch en print de mac adres tabel uit.
vervolgens zoek je het juiste mac met het bij behorende switch poortje en wanneer nodig ga je naar de volgende switch en doe je dit nog een keer totdat je bij het juiste poortje bent.
Dit zal dus eindigen in kabeltje volgen en je bent bij het aparaat dat je nodig hebt.
jammer genoeg werkt dat niet als niet je hele netwerk een groot plat vlan is. Ik denk dat er wel een aantal routertjes staan. Makkelijkste is van elke router de arp tabel en van elke switch de mac tabel opvragen.

[ Voor 56% gewijzigd door TrailBlazer op 06-08-2007 14:37 ]

• blaataaps
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:28:
jammer genoeg werkt dat niet als niet je hele netwerk een groot plat vlan is. Ik denk dat er wel een aantal routertjes staan. Makkelijkste is van elke router de arp tabel en van elke switch de mac tabel opvragen.
Welke "dat" bedoel je in je eerste zin? :) Het maakt niet zoveel uit dat het netwerk geen groot plat vlan is, als er een router tussen de loggende machine en de machine die de fout ingaat zou staan, zou het mac-adres van die hp-printer niet in de logs komen lijkt me? :) Of begrijp ik je punt nou niet helemaal.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

blaataaps schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:35:
[...]

Welke "dat" bedoel je in je eerste zin? :) Het maakt niet zoveel uit dat het netwerk geen groot plat vlan is, als er een router tussen de loggende machine en de machine die de fout ingaat zou staan, zou het mac-adres van die hp-printer niet in de logs komen lijkt me? :) Of begrijp ik je punt nou niet helemaal.
FF quote erbij gezet.
Je ziet het mac in de log doordat dit onderdeel is van het IPX adres.
Als je een nmap -sP doet op het hele subnet zal je wel de goede arp entries krijgen maar niet op je lokale routers.

[ Voor 9% gewijzigd door TrailBlazer op 06-08-2007 14:44 ]

• blaataaps
  • Niet online
Ah, op die fiets inderdaad :)
Pagina: 1