Toon posts:

Shared Docs XP draadloos niet te benaderen door Vista...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sedert een maand ben ik de tevreden eigenaar van een Toshiba A100-803 laptop. Ik maak meestal verbinding met ons thuisnetwerk met een utp-kabel, die verbonden is met de Speedtouch 716 router. Tot dusverre geeft Vista (OS van de laptop) geen problemen. Ik kan gewoon de shared docs van mijn XP desktop benaderen, en bestanden in die map verplaatsen dan wel wijzigen. Vice versa kan ik ook vanuit XP de Public map van Vista benaderen en daar dezelfde acties uitvoeren.

Echter, toen ik een draadloze 802.11g verbinding met WPA2 personal en TKIP beveiliging startte (via dezelfde router), kon ik opeens niet meer vanuit Vista de shared docs van andere Windows XP computers in ons netwerk benaderen. Vanuit xp de Public folder van Vista benaderen vormde geen enkel probleem.
Het gaat hierbij om 3 andere pc's die alleen met een draad op het 100mbit netwerk zijn aangesloten en onderling geen problemen ondervinden. Ook zijn ze allen aangemeld bij dezelfde werkgroep.

Mijn vraag is nu wat ik moet instellen om met mijn draadloze verbinding toch in de shared docs van windows XP te kunnen komen, en daar te kunnen wijzigen, knippen, plakken etcetera.