[XP] ingelogd als TEMP

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 20:03
Gisteravond is de computer niet goed afgesloten...

Toen ik hem vandaag weer aan deed bleken al mijn iconen, documenten, favorieten etc verdwenen.

In Document en Settings staat nog gewoon mijn account met alle inhoud, maar er staat nu ook een TEMP map.
Als ik bijvoorbeeld een icoontje naar het bureaublad kopieer van Mijn account naar TEMP dan komt hij ook op het bureaublad.
Dus word er automatisch ingelogd als TEMP denk ik.

Hoe los ik dit weer op?

Logboek:
Windows kan het register niet laden. Dit wordt vaak veroorzaakt door onvoldoende geheugen of onvoldoende beveiligingsrechten.

Detail: Fout tijdens een bewerking in een pagina. voor C:\Documents and Settings\Gebruiker\ntuser.dat.

2e
Windows kan het lokaal opgeslagen profiel niet laden. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door onvoldoende toegangsrechten of een beschadigd lokaal profiel. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Detail: Fout tijdens een bewerking in een pagina.

3e
Er is een back-up gemaakt van dit gebruikersprofiel. Dit reserveprofiel wordt automatisch gebruikt als deze gebruiker zich weer aanmeldt.

[ Voor 43% gewijzigd door NEOeo op 06-08-2007 12:12 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je nogmaals gereboot? Lijkt me niet bijzonder voor de rest, meer een fail-safe optie. Een user TEMP bestaat niet, maar je kunt voor de zekerheid kijken bij accountbeheer, en die account verwijderen (maar denk niet dat je die daar zult vinden).

• NEOeo
Staat inderdaad niet bij accountbeheer, ik kan ook niet inloggen als temp.
Als ik opnieuw opstart en mijn account laad dan duurt het een minuutje en dan gaat hij automatisch het TEMP 'account' opnieuw maken...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NEOeo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:19:
Staat inderdaad niet bij accountbeheer, ik kan ook niet inloggen als temp.
Als ik opnieuw opstart en mijn account laad dan duurt het een minuutje en dan gaat hij automatisch het TEMP 'account' opnieuw maken...
Als je systeemherstel hebt aanstaan, probeer dan een situatie vóór deze miserie te pakken, kijken of het dan wel goed werkt.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
User TEMP bestaat inderdaad niet. Maar als Windows een profiel niet kan vinden of laden omdat er te weinig rechten zijn, een defect in de netwerkverbinding of het profiel is beschadigd, dan wordt er een leeg tijdelijk profiel geladen met de naam TEMP. Als het goed is verdwijnt de map C:\Documents and Settings\TEMP dan ook als er uitgelogd wordt.

Kortom: Profiel probleem.

• NEOeo
Heb ik ook aan gedacht maar de laatste herstelpunt die ik heb is eind april..
Dus dat doe ik liever niet.

• NEOeo
Nu nog een oplossing ;)

Verwijderd

Nu nog een oplossing ;)
Gewoon ff je profiel goedzetten in de registry, staat volgens mij in:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Gebruik geen windows dus weet bovenste lokatie niet zeker.

Vervolgens heb je weer submappen wat allemaal accounts zijn. Een van die submappen is jou account en daar staat je profiel directory naar die temp map, deze string gewoon aanpassen naar de goede profiel directory.

Pfff... en ik gebruik al jaren geen windows meer, dat ik dit nog weet op te ratelen.

• Bart©
Nieuw profiel aan laten maken door Windows. Dus backup maken van de huidige profiel-map in C:\Documents and Settings\<Username>.
Dan via eigenschappen van 'Deze Computer' het huidige profiel verwijderen. daarna opnieuw inloggen zodat er een nieuw profiel gemaakt wordt en dan zoveel mogelijk gegevens terug kopiëren uit de gemaakte backup kopie.

Verwijderd

Bart_NL schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:36:
[...]

Nieuw profiel aan laten maken door Windows. Dus backup maken van de huidige profiel-map in C:\Documents and Settings\<Username>.
Dan via eigenschappen van 'Deze Computer' het huidige profiel verwijderen. daarna opnieuw inloggen zodat er een nieuw profiel gemaakt wordt en dan zoveel mogelijk gegevens terug kopiëren uit de gemaakte backup kopie.
Want??? dat is makkelijker en minder omslachtig dan mijn oplossing??

• Bart©
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Geen idee, heb jouw manier nog nooit toegepast en vaak is het wel lekker om een schoon profiel te hebben. (er is trouwens een reden dat die machine het desbetreffende profiel niet kan laden)

[ Voor 17% gewijzigd door Bart© op 06-08-2007 12:44 ]

• NEOeo
De oplossing in het register helpt niet..

en Thnx Bart, dat ik daar zelf niet ben op gekomen :P

Verwijderd

NEOeo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:43:
De oplossing in het register helpt niet..

en Thnx Bart, dat ik daar zelf niet ben op gekomen :P
Oplossing in het register moet werken, wel ff uitloggen en inloggen... Heb dit vroeger vaak zat bij de hand gehad. Als het niet werkt, dan kan dat aan 2 dingen liggen:

1. Je doet het niet goed, door bv. niet het juiste account te kiezen ofzo.
2. Je account heeft geen rechten meer op de originele profiel dir.

ff gegoogled en zo gevonden, microsoft zegt zelf ook dat het zo werkt:

How to restore a user profile in Windows 2000

Tis wel een win2000 doc, maar xp is praktisch hetzelfde.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 12:51 ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 12:33
NEOeo schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:04:
Logboek:
Windows kan het register niet laden. Dit wordt vaak veroorzaakt door onvoldoende geheugen of onvoldoende beveiligingsrechten.

Detail: Fout tijdens een bewerking in een pagina. voor C:\Documents and Settings\Gebruiker\ntuser.dat.
Het is toch virj duidelijk dat je juiste profiel niet geladen wordt? Hij kan het bestand NTUSER.dat niet laden. In dit bestand staat het register van de gebruiker.

Volg de instructies van Bart_NL en dan zou het moeten lukken.
Maar kopieer niet het hele oude profiel map over de nieuwe! Anders kopieer je de corrupte bestanden weer over het nieuwe profiel en zit je met hetzelfde probleem.

Dus ik denk dat de oplossing van gsmurf niet lukt, aangezien het niet lukt om bestanden van je oude profiel te laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Rayzilt op 06-08-2007 13:52 ]

• NEOeo
Alles is gelukt.

Ik ben nu alleen al mijn mail kwijt weet iemand in welke map dat staat, ik kan het namelijk nergens vinden?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Outlook of Outlook Express?
Antwoord is heel makkelijk te vinden mbv Google: [google=outlook express mail directory]

C:\Documents and Settings\xxx\local settings\Application Data\Identities\{xxx}\Microsoft\Outlook Express

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 10-08-2007 13:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• NEOeo
Super bedankt!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Want: Windows geeft aan dat het profiel mogelijk beschadigd is. Als je dan je profiel alsnog laad loopt het fout en maakt hij even goed de TEMP aan. Hij kan immers de beschadiging niet weg toveren anders had windows het allang gedaan. Simpel gezegd is jouw oplossing geen oplossing, en hoeft het dus ook niet overwogen te worden.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 17:47
(jarig!)
Gelijk een reden om al je "user" data voortaan ergens anders te parkeren! Het liefst op een andere partitie.

Is een optie in OE (archiefmap locatie) en als je rechts klikt op mijn documenten kun je deze ook verplaatsen.

Whoop!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

marccom schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:12:
Gelijk een reden om al je "user" data voortaan ergens anders te parkeren! Het liefst op een andere partitie.

Is een optie in OE (archiefmap locatie) en als je rechts klikt op mijn documenten kun je deze ook verplaatsen.
Want andere partities kunnen niet corrupt raken? Je moet gewoon sowieso regelmatig een backup maken van je mail.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Ik heb de data files van mn Outlook idd ook op een andere partitie staan, maar dat is meer omdat ik af en toe Windows er opnieuw opzet en ik dan dus niet alles hoef te backuppen omdat al het belangrijke spul gewoon op een andere partitie staat. Op een andere partitie zetten om te voorkomen dat je het kwijtraakt bij corruptie van je profiel is een beetje overdreven op zich :)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-03 17:47
(jarig!)
fsfikke schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:13:
[...]

Want andere partities kunnen niet corrupt raken? Je moet gewoon sowieso regelmatig een backup maken van je mail.
Er kunnen nog ontelbare dingen fout gaan. Als de schijf stuk gaat heb je nog niks. Mijn ervaring met dit soort data op een aparte partitie is iig een stuk beter dan alles op standaard laten staan. Zo kun je ook makkelijker zien of er virussen en malware zooi inzit.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:29:
Ik heb de data files van mn Outlook idd ook op een andere partitie staan, maar dat is meer omdat ik af en toe Windows er opnieuw opzet en ik dan dus niet alles hoef te backuppen omdat al het belangrijke spul gewoon op een andere partitie staat. Op een andere partitie zetten om te voorkomen dat je het kwijtraakt bij corruptie van je profiel is een beetje overdreven op zich :)
Das ook een voordeel idd. Op het moment dat iets jouw Windows install vergalt heb je iig je data nog zonder dat je eerst met recovery software aan de gang mag ;)

Tijdens mn stage heb ik een hoop ervaring opgedaan rondom de Windows profielen. Je wil niet weten wat er allemaal fout kan gaan... :X

Whoop!

Pagina: 1