Hey,
Sorry dat ik hier een nieuwe topic voor moet aanmaken, maar ik snap de werking van de forumregels nog niet helemaal. Kunnen de moderators even reageren met wat ik moet doen? (Verplaatsen naar ander topic van mij ofzo...)
Naja, hier is mijn 2e probleem: Ik heb een stel buttons. Die staan van links naar rechts, en als je op button 1 klikt (meest links) wil ik dat er op frame 1 een sound "ge-attached" wordt. Als je op but 2 klikt, moet er op frame 2 een sound worden ge-attached, etc.., maar al die buttons staan op frame 1. Ik heb op ieder frame een soundmaker[framenummer]_mc gemaakt, en dan de
op frame 1 gezet. Maar al die soundmaker MCtjes herkent ie nog niet, omdat ze allemaal op een ander frame staan. Ik wil zeg maar dat als je op but 1 drukt, en op but 3, en but 5, en je drukt op de PLAY knop, dat je dan BOOM stilte BOOM stilte BOOM hoort. BOOM is ff het geluid
het principe is eigenlijk hetzelfde als FRUITYLOOPS, je moet er ritmische muziek mee gaan maken. BTW, splashsnd is de identifier van de export for actionscript van mijn sound in de library. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Sorry dat ik hier een nieuwe topic voor moet aanmaken, maar ik snap de werking van de forumregels nog niet helemaal. Kunnen de moderators even reageren met wat ik moet doen? (Verplaatsen naar ander topic van mij ofzo...)
Naja, hier is mijn 2e probleem: Ik heb een stel buttons. Die staan van links naar rechts, en als je op button 1 klikt (meest links) wil ik dat er op frame 1 een sound "ge-attached" wordt. Als je op but 2 klikt, moet er op frame 2 een sound worden ge-attached, etc.., maar al die buttons staan op frame 1. Ik heb op ieder frame een soundmaker[framenummer]_mc gemaakt, en dan de
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| _root.everything.a1.aanzetten.onRelease=function(){
_root.everything.soundmaker1.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.b1.aanzetten.onRelease=function(){
_root.everything.soundmaker2.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.c1.aanzetten.onRelease=function(){
_root.everything.soundmaker3.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.d1.aanzetten.onRelease=function(){
_root.everything.soundmaker4.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.e1.aanzetten.onRelease=function(){
_root.everything.soundmaker5.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.f1.aanzetten.onRelease=function(){
_root.everything.soundmaker6.attachSound("splashsnd");
} |
op frame 1 gezet. Maar al die soundmaker MCtjes herkent ie nog niet, omdat ze allemaal op een ander frame staan. Ik wil zeg maar dat als je op but 1 drukt, en op but 3, en but 5, en je drukt op de PLAY knop, dat je dan BOOM stilte BOOM stilte BOOM hoort. BOOM is ff het geluid