Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ActionScript] Geluid afspelen op ander frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sorry dat ik hier een nieuwe topic voor moet aanmaken, maar ik snap de werking van de forumregels nog niet helemaal. Kunnen de moderators even reageren met wat ik moet doen? (Verplaatsen naar ander topic van mij ofzo...)

Naja, hier is mijn 2e probleem: Ik heb een stel buttons. Die staan van links naar rechts, en als je op button 1 klikt (meest links) wil ik dat er op frame 1 een sound "ge-attached" wordt. Als je op but 2 klikt, moet er op frame 2 een sound worden ge-attached, etc.., maar al die buttons staan op frame 1. Ik heb op ieder frame een soundmaker[framenummer]_mc gemaakt, en dan de
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
_root.everything.a1.aanzetten.onRelease=function(){
    _root.everything.soundmaker1.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.b1.aanzetten.onRelease=function(){
    _root.everything.soundmaker2.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.c1.aanzetten.onRelease=function(){
    _root.everything.soundmaker3.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.d1.aanzetten.onRelease=function(){
    _root.everything.soundmaker4.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.e1.aanzetten.onRelease=function(){
    _root.everything.soundmaker5.attachSound("splashsnd");
}
_root.everything.f1.aanzetten.onRelease=function(){
    _root.everything.soundmaker6.attachSound("splashsnd");
}

op frame 1 gezet. Maar al die soundmaker MCtjes herkent ie nog niet, omdat ze allemaal op een ander frame staan. Ik wil zeg maar dat als je op but 1 drukt, en op but 3, en but 5, en je drukt op de PLAY knop, dat je dan BOOM stilte BOOM stilte BOOM hoort. BOOM is ff het geluid :P het principe is eigenlijk hetzelfde als FRUITYLOOPS, je moet er ritmische muziek mee gaan maken. BTW, splashsnd is de identifier van de export for actionscript van mijn sound in de library. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Maak gewoon een array met de te spelen noten (in jouw voorbeeld [1,0,1,0,1] ) en laat elk frame het bijbehorende elementje uit het array raadplegen voor instructies over het al dan niet afspelen van het geluidje. Constructies zat te bedenken voor dat uitlezen. Het makkelijkst is een globale telvariabele i, die elk frame toeneemt met 1, waarna je element i uitleest.

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

Topicstarter
zal het proberen. probleem met flash is alleen dat de geluidjes veel te laat worden afgespeeld. in plaats van RA-TA-TA-TA-RA-TA-TA-TA zou het zijn RA----TATA----------------TA-RA-TA, zeg maar :D ik zal es kijken of het met een array beter lukt. Zijn er missch oowk precisie/kwaliteitsinstellingen die dit probleem kunnen verhelpen?