Toon posts:

Advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om mijn pc up te graden naar een wat modernere bak aangezien die van mij al de nodige jaartjes mee gaat

Ik heb op dit moment een 1 kern tellende amd 4000+ (tevens nog vrij recent) en qua snelheid vind ik die best, 2 kernen zou echter wel prettig zijn...

Mij vga is een Asus v9999ge met een geforce 6800 chipset en deze is aan veranging toe

Ik heb 1gb geheugen aan boord en daar zou ik graag 2gb van maken...

Nu wil ik dus:

een vergelijkbare cpu als die ik nu heb alleen met wel support voor 2 kernen... Voor veel spellen is de cpu niet het belangrijkste dus ik hoef niet superveel uit te geven aan zo'n ding...

Een nieuw vga... mijn buget is niet supergroot dat ik voor een nieuwe vga heb uit getrokken (c.a. 250 euro) maar toch moet hij met de nieuwe generatie mee komen en ook de volgende overleven en eigenlijk gewoon klaar zijn voor de toekomst. Omdat ik veel Linux gebruik wil ik graag een Nvidia kaart...

Ook wil ik graag iets van 2gb geheugen...

Er is geen nood voorlopig bestel ik nog niets maar ik wil graag wat referentie van wat jullie zouden samenstellen.

M.V.G.

Sven van de Scheur

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kijk eens naar de Best Buy Guide hier op GoT.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:47

Theo

moederbord

E6600 cpu
2 x 1 GB pc6400
8800 GTS 384 MB
Asus P5B mobo

Denk dat je hier al erg veel mee kan

[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 06-08-2007 12:01 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik zou inderdaad voor core 2 duo gaan omdat dat nu de leidende processorlijn is.
Een setje DDR2 geheugen van 2x1GB, snelheid moet je maar kijken hoeveel geld je er voor over hebt.
Wil je een directX 10 kaart? Neem dan een Nvidia 8800.
Wil je niet per se een direct X 10 kaart? Neem dan een ATI X1950 Pro.
Een Asus P5B is qua prijs/kwaliteit uitstekend.

• Theo

Theo

moederbord

philotra schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:25:
Ik zou inderdaad voor core 2 duo gaan omdat dat nu de leidende processorlijn is.
Een setje DDR2 geheugen van 2x1GB, snelheid moet je maar kijken hoeveel geld je er voor over hebt.
Wil je een directX 10 kaart? Neem dan een Nvidia 8800.
Wil je niet per se een direct X 10 kaart? Neem dan een ATI X1950 Pro.
Een Asus P5B is qua prijs/kwaliteit uitstekend.
De X1950PRo is inderdaad een topkaart, alleen wilt de TS een Nvidia kaart. Hiermee valt de X1950PRo toch wel af.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
een asus mobo doe ik niet aan (slechte ervaringen) verder vind ik de recensies niet uitmuntend... ik zelf zat te deneken aan een MSI P35 Neo2-FR die weliswaar wel duurder is..

ook lijkt de e6600 mij een beetje overkill aangezien ik voornamelijk de zooi uit de gpu haal...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 12:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:39:
een asus mobo doe ik niet aan (slechte ervaringen) verder vind ik de recensies niet uitmuntend... ik zelf zat te deneken aan een MSI P35 Neo2-FR die weliswaar wel duurder is..

ook lijkt de e6600 mij een beetje overkill aangezien ik voornamelijk de zooi uit de gpu haal...
Hou er wel rekening mee dat je niet alles uit je hightech videokaart kunt trekken als je CPU te langzaam is. Maar dit ligt natuurlijk helemaal aan de spellen die je speelt en welke VGA kaart je gaat kopen.

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:39:

In dat geval kun je ook voor een E6300 of E4300 gaan. Gelijkwaardige cpu's van AMD zijn de X2 5400+ en hoger. Nadeel is alleen het stroomverbruik, waar de E6300/4300 65 watt nodig heeft trekt AMD 90-125 watt uit je voeindg, en dat betekend meer warmte en fans welke harder moeten draaien

[ Voor 20% gewijzigd door Theo op 06-08-2007 14:14 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn eigenlijk niet de bedoeling op GoT :). Zie daarvoor CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.