Toon posts:

Wireless repeater

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag iedereen,

Ik ga vanmiddag een repeater installeren bij een vriendin van mij. Nu ben ik daar verleden week ook al even mee bezig geweesd en ik kreeg het ding niet aan de praat.

Wat is nu eigenlijk het probleem?
De router staat in het kantoor van de vader, nu staan er daar 2 routers. 1 router volledig met kabels vol naar alle pc's in het kantoor en één kabel naar de andere router die het draadloos signaal uitzendt.

Wat en waar?
Ik heb de repeater in allebei de routers gestoken en toch gaf hij telkens de error dat er iets niet goed ging en hij wees op de beveiliging.
Nu was ik aan het kijken naar MAC beveiliging en heb ik die voorlopig uitgezet, maar het gaf nog steeds geen goed resultaat. Ik kon namelijk wel verbinden met het netwerk, maar zodra ik echt op de repeater ging, gaf hij ontvangst maar geen internet.

HAWKING HWREG1 WIRELESS-G RANGE EXTENDER Dit is de repeater waarmee ik werk. en de router zelf komt van 3com.

Misschien hebben jullie hier nog ideeën?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar ehm... je moet toch juist de extender niet op 1 van de routers aansluiten? Het enige wat de router hoef te doen is het signaal op te pakken en dit versterkt hij:

Kijk even pagina 2 van document -> http://www.routershop.nl/pdf/routershop_hawking_hwreg1.pdf

De bijgeleverde ethernet kabel sluit je aan op de pc en op extender. Daarna stop je de cd er in en gaan met die banaan

Wanneer je klaar bent haal je de verbinding tussen de pc en de extender weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 06-08-2007 11:21 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit nu dus zo geprobeerd.

De extender staat naast mijn laptop die het draadloos signaal opvangt - De ethernet kabel zit ingestoken in mijn laptop - tijdens de setup zegt hij wederom dat er een fout is

Opmerking:
1. De lan verbinding zegt dat hij "beperkte verbindingsmogelijkheden heeft en hij heeft geen ip adres (geen netwrk adres).

Waaran kan dit liggen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:36

lier

MikroTik nerd

En hoe heb je de repeater geconfigureerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sander... die laptop heeft waarschijnlijk een statisch ipadres geconfigureerd op zijn netwerkkaart. Zo niet.. kijk dan even of je een IP adres krijgt. Zo niet, dan stroom van de extender halen en er weer op.

Lukt het dan nog niet... geef de extender een harde reset (ga-terug-naar-fabrieks-stand-knopje) en kijk of je dan wel een ipadres krijgt.

Mocht het nu nog niet werken.. breng hem dan terug en koop een UTP kabel :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het aan de praat gekregen, maar ik merk het volgende op:

Als ik verbonden ben met de extender dan gaat het internet hoogstens 5 meter verder (van de eetkamer naar de living). Dus een echte verbetering is het niet.

De Signaalsterkte volgt perfect het eerste netwerk. Als ik dus zoveel ontvangst heb van het eerste netwerk, heb ik ook zoveel ontvangst op het repeater netwerk, wat niet geheel logisch is, aangezien het tweede netwerk verder zou moeten reiken dan het eerste.

Als ik zoek naar verbindingen dan toont mijn laptop allebei de netwerken als uitstekend ontvangsignaal, maar als ik ermee verbind, dan valt dit terug naar 2 of lager.

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen deze fouten aan de ip-settings liggen? Dat hij toch probeert om over het eerste netwerk te gaan?

EDIT: Ik heb nu eens aangezet dat hij automatisch ip adres krijgt.
ik heb het gevoel dat het nog steeds niet goed werkt. Ik zit hoogstens 12-13 meter van de repeater en er zitten en drietal muren tussen. Geen verdiepingverschil.

Soms gaat het internet vlot en soms gaat het traag. Ik krijg altijd een "laag of zeer laag" signaal. Voordien had ik hier geen internet en nu lukt dat dus wel een beetje. De repeater verzetten heeft weinig effect omdat ik dan MINDER ontvangst heb.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 17:36 ]

Pagina: 1