Toon posts:

Exchange 2003: subdomein

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe server met Server 2003 en Exchang 2003 SP2 draaien.
Ik heb deze server geconfigureerd op domein 'domein.nl' ingesteld. Voordat ik deze nieuwe server in gebruik nam, was Exchange ingesteld op 'mail.domein.nl'.

Momenteel gebruik ik mailadressen eindigend op @domein.nl. Voorheen was dat echter @mail.domein.nl. Toen ik de vorige server nog had en de mailadressen wijzigde, kwamen e-mails aan beide adressen keurig aan zonder aanpassing aan de exchange-configuratie (behalve dan het toekennen van nieuwe mailadressen aan de gebruikers). Nadat ik Exchange op de nieuwe server heb geinstalleerd, komen externe mails aan @mail.domein.nl niet meer aan.... Alleen zijn er nog genoeg mensen die wel naar de oude @mail.domein.nl adressen mailen.

Intern komen de mails aan @mail.domein.nl-adressen keurig aan, alleen externe mails aan deze adressen komen dus niet aan. Men krijgt dat een undiliverable melding terug.

In Exchange zijn aan iedere user zowel het @domein.nl als het @mail.domein.nl adres toegevoegd.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen... Ik ben al zover dat het waarschijnlijk in de relay-instellingen zit, maar helaas is mijn expertise op dit gebied niet zodanig dat ik hier zelf uit kan komen.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Dirk-Jan

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
Heb je ook een recipient policy aangemaakt voor mail.domein.nl ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Heb je de MX records van domain.nl aan moeten passen voor de nieuwe server?
Dan moet je waarschijnlijk ook nog de MX records van mail.domain.nl aanpassen.

Als je de recipient policy hebt aangepast en inderdaad iedereen zowel een @domain.nl als @mail.domain.nl adres aan z'n account heeft hangen, lijkt het me dat het in connectie problemen ligt

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Wel verdikkeme! Het zat 'm inderdaad in de recipient policy... Daar heb ik me scheel naar gezocht! De regel 'SMTP: @mail.domin.nl' ontbrak.

Hartelijk dank voor de snelle en vakkundige hulp!

Dirk-Jan

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit valt toch wel onder de basiskennis van Exchange.. Het draaien van een server, maakt het topic niet direct Professional Networking & Servers.. Dan verwachten we toch wel iets meer basiskennis.

Dit topic is gesloten.