PIII 500 met 64mb ram gebruiken om wireless MP3 te luisteren

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 23:14

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een oude PIII gekregen met 64 MB RAM erin en een 8 GB harde schijf.
Ik ben van plan om hier een gestripte versie van XP op te zetten en het ding door middel van een usb wifi stickje te gebruiken om in mijn garage mp3'tjes te luisteren terwijl ik klus aan vanalles.

Nu is mijn vraag, zal deze setup werken? Wifi ontvangst in de garage is uitstekend, al getest met een laptop, pda etc, maar trekt die PIII dat wel met zijn 64 MB RAM? Iemand hier een beetje verstand ervan voordat ik vanalles ga proberen en het bij voorbaat al gedoemt is om te mislukken?

Thx Alvast!

Update: XP Lite (ja ik weet...) loopt erop, mp3 luisteren gaat ook redelijk goed en netwerk overdracht via lan bekabeld gaat ook redelijk snel...

Zometeen maar eens de wireless dongle aansluiten en kijken wat dat geeft...

[ Voor 16% gewijzigd door Yor op 06-08-2007 03:54 . Reden: update ]

http://yor.minitroopers.com

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Gooi er anders een extra stripje RAM bij :? Een mp3 afspelen is trouwens een fluitje van een cent voor een Pentium III.

0.0

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad. 64 MB is te miniem voor Windows XP. Koop een latje van 128 of 256, wellicht 512 erbij en dat zal prima werken. Een PII zal dat allemaal ook nog wel kunnen, ik vermoed een P1 vanaf 133/166 MHz ook wel.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:41

Comgenie

Soms heb je dat

Ik denk zelf dat je beter windows 2000 ervoor kan nemen. Maar ok, een gestripte versie van XP moet ook voldoen. Denk niet dat je hier problemen mee gaat krijgen.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 23:14

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Zo, net even de wireless aangesloten, verbinding in No-Time en ben nu vrolijk mp3's aan het luisteren.

De setup is dus toch goed genoeg voor dit werk!

In elk geval thx voor de replies, wat mij betreft kan het slotje erop!

http://yor.minitroopers.com

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Slotjes doen we hier alleen aan als een topic niet conform de regels is ;)
Alle topics die gewoon opgelost zijn laten we wegzakken in de grote hoop. Geef het een paar dagen en je topic is niet meer te zien, en alleen nog te vinden dmv Search.

En ja, die setup is goed genoeg voor dit werk, ruim voldoende zelfs. Een oude Pentium1 is zelfs al voldoende ;) Je zou zelfs nog DivX videos kunnen kijken met dat ding, mits genoeg RAM.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

McKaamos schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 07:54:
Slotjes doen we hier alleen aan als een topic niet conform de regels is ;)
Alle topics die gewoon opgelost zijn laten we wegzakken in de grote hoop. Geef het een paar dagen en je topic is niet meer te zien, en alleen nog te vinden dmv Search.

En ja, die setup is goed genoeg voor dit werk, ruim voldoende zelfs. Een oude Pentium1 is zelfs al voldoende ;) Je zou zelfs nog DivX videos kunnen kijken met dat ding, mits genoeg RAM.
Roflcopter ik wil net zeggen, je hebt echt geen dikke GHz nodig om een simpel mp3'tje af te spelen hoor? 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Sterker nog, zelfs op een 286! kan je mp3 luisteren, met een externe decoderchip aan de printerpoort :P

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 10:59
Je hebt ook zoon decoder die geen FPU gebruikt en dus je 386SX mp3tjes laat spelen ;)

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mijn oude 486DX2-66Mhz met 32MB EDO RAM had er onder Win95 anders nog wel moeite mee om MP3tjes in full samplingrate (44Khz) te spelen. Half ging net goed zonder haperen.
Maja, dan heb je OS overhead en een 486 bevat een bagger FPU unit (if any at all) waarvoor Winamp destijds niet geoptimaliseerd was.

Maja met wat puik programmeerwerk en een ultraminimaal OS (a-la DOS of een console versie van Linux) moet het wel te doen zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:41

Comgenie

Soms heb je dat

Er was vroeger wel zo'n mp3 speler in dos. Die werkte opzich best goed en snel. Kon ook verschillende dingen zoals versnellen enzo. Alleen kan je zonder windows in dos geen netwerkschijven aanmaken via wifi. lijkt me :")

No animals were harmed in the making of this comment.

Pagina: 1