Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB.NET] Image openen in photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Alvast mijn excuses als deze vraag wat n00b overkomt, maar iedereen heeft het moeten leren zullen we maar zeggen.

Ik ben bezig aan een programmatje om foto's importeren te automatiseren, de bedoeling hiervan is dat het op fuiven gebruikt gaat worden. Nu zou ik voor een watermerk te plaatsen de foto vanuit de applicatie willen openen in photoshop. Maar daar rekt het schoentje, ik denk dat ik heel google ben afgelopen. En ik blijk niet te vinden hoe het gaat. Waarschijnlijk gaat dit een heel envoudige oplossing zijn, maar ik vind hem niet.

Even beetje offtopic; ik weet dat ik dat watermerk ook kan doen in vb.net via GDI+. Maar wegens tijdgebrek gaat dit niet in versie 1 terecht komen :)

In ieder geval bedankt voor de reacties, en nogmaals sorry voor de vrij grote n00b vraag.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nog makkelijker: maak een action in photoshop en sleur & pleur daar je afbeelding op :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:18:
Nog makkelijker: maak een action in photoshop en sleur & pleur daar je afbeelding op :?
Ik zou liever met een knop willen werken omdat het vrij idiot proof zou moeten worden (ik ben niet de geene die het moet gebruiken maar de fotograaf).

In ieder geval al bedankt voor je reactie ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:34:
[...]

Ik zou liever met een knop willen werken omdat het vrij idiot proof zou moeten worden (ik ben niet de geene die het moet gebruiken maar de fotograaf).
Die action kun je saven en je hoeft dan alleen maar je bestanden op dat icon (in je explorer) te slepen v.z.i.w. Wat is daar niet idiot-proof aan? :P

En anders moet je eens kijken naar de Photoshop SDK, daar moet je ook verder mee kunnen komen. Hoewel ik photoshop dan nogal overkill vind en je misschien beter kunt kijken naar wat kant-en-klare componentjes ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 06-08-2007 00:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Photoshop is wel vrij overkill das waar. Maar zo doen ze het nu, en dat willen ze niet snel veranderen tenzij het direct in het programmatje kan gedaan worden ;)

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om via shell iets te openen in photoshop, als je rechts klikt en daarna open with kiest kan je toch ook photoshop selecteren. Het watermerk plaatsen is daarna nog enkel kwestie van het in de foto te slepen.

Natuurlijk snap ik wel dat er betere oplossingen zijn, maar dit lijkt mij op dit moment het handigste mits het niet 'te' veel van de vorige methode veranderd.

De applicatie is natuurlijk een pak geavanceerder dan enkel fototje openen en daarna weer openen in photoshop. De bedoeling is dat het een geintegreerd administratie/weergeef/manage tool word :)

Toch bedankt dat je mij wat tips wilt geven, vind het zeer goed dat mijn vraag niet direct onder geflamed word :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 01:19:
Photoshop is wel vrij overkill das waar. Maar zo doen ze het nu, en dat willen ze niet snel veranderen tenzij het direct in het programmatje kan gedaan worden ;)
Dan merk/weet je toch niet eens of er Photoshop achter zit :? En het kan prima direct in het programmaatje gedaan worden. Daar kun je een component voor gebruiken of inderdaad zélf wat voor devven.
Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om via shell iets te openen in photoshop, als je rechts klikt en daarna open with kiest kan je toch ook photoshop selecteren. Het watermerk plaatsen is daarna nog enkel kwestie van het in de foto te slepen.
Heb je al eens naar de SDK gekeken?
Natuurlijk snap ik wel dat er betere oplossingen zijn, maar dit lijkt mij op dit moment het handigste mits het niet 'te' veel van de vorige methode veranderd.
Klikt de gebruiker klikt nu op 1 knop? Nee? Dan verandert er dus toch vanalles. En dan boeit het toch niet hoe het achter de schermen gebeurt?
De applicatie is natuurlijk een pak geavanceerder dan enkel fototje openen en daarna weer openen in photoshop. De bedoeling is dat het een geintegreerd administratie/weergeef/manage tool word :)
Je beseft ook dat je met licenties e.d. zit als je PS gaat/blijft gebruiken? En dan zie ik (met bovenstaande quote) nog steeds niet in waarom je zo 'krampachtig' aan PS zou vasthouden.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 06-08-2007 01:30 ]

Over mij

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Hoezo tijdgebrek om het in VB.net + GDI. Er zijn plenty voorbeelden te vinden die het je helemaal voorkauwen. Bijvoorbeeld: http://www.codeproject.co...sparentImageWatermark.asp

Zo moeilijk is het niet.
Pagina: 1