[OC] Vcore kan niet worden aangepast

Pagina: 1
Acties:

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mobo: Asus P5W DH Deluxe, laatste BIOS-versie
CPU: Intel C2D 6420
RAM: Cellshock DDR2 2GB DDR800 4 4 4 12

Huidige settings: FSB 350Mhz, CPU @ 2,80 GHz

Ik kan in de bios prima de settings op manual zetten en op die manier de FSB verhogen, maar vanaf 350MHz geeft Orthos na 20 seconden al fouten aan. Vervolgens verhoog ik in de bios de VCore, maar na het booten blijft in CPUz dezelfde Vcore staan (1,304V). Ook in de bios monitoring sectie staat de Vcore nog gewoon op stock, terwijl hij op een ander tabje in de bios handmatig ingesteld staat op een hogere waarde.

SpeedStep en alle cpu-functies staan uit, heeft iemand een idee waar dit nog aan zou kunnen liggen? Temps zijn overigens nog ruim binnen de marges.

[ Voor 5% gewijzigd door Mathijs1 op 05-08-2007 23:02 ]

Verwijderd

En als je nu nog eens een 0.05V verhoogt ? Bovenop de verhoging die je al gedaan hebt, dan blijft het nog steeds 1.304V ? Mijn Vcore staat op auto terwijl everest 1.33V aan geeft. Als ik nu bijvoorbeeld mijn voltage op 1,4V zet dan geeft everest 1.35V aan wil ik dus echt 1.4V dan moet ik in de bios naar 1.45V.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had de Vcore op 1,350V staan, ik heb hem nu nogmaals verhoogd naar 1,375V en inderdaad zie ik nu eindelijk een verhoging in CPUz (deze geeft nu 1,320V aan).

Wel vreemd dat hier gewoon een 0,045V verschil in zit, terwijl FSB wel precies wordt overgenomen.

Anyway, Orthos draait nu alweer 2 minuten dus dat is al een beter teken. Nog 7 uur en 58 minuten te gaan...

Verwijderd

De voltage's die je insteld en de voltage's die je uitleest verschillen nogal eens.
Ik heb nog nooit een moederbordje gehad waarbij de voltages perfect overeen kwamen met de instellingen. Ook de programma's die de temps uitlezen geven wel eens verschillende waarden aan onder windows. Mijn ervaring is wel dat de bios meestal wel ongeveer goed zit.

Maar in iedergeval... probleem opgelost

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 23:14 ]