Toon posts:

Codecs voor films (stream/download) help me aub ik word gek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik word gewoon gek hier van mensen die mij telkens wijzen op de regels van tweakers.net forum.
Ik zelf ben nogal een verstandloos iemand op het gebied van mac os x en apple, ik heb gewoon een paar korte vragen en het word op een "ik voel me beter manier" makkelijk verwijderd of genegeerd. sorry dat ik dit zeg maar het lijkt erop alsof niemand meer normaal kan doen alleen de mensen die zichzelf nog kunnen wezen. je mag me gerust bannen als je dit niet vind kunnen maar dit is gewoon mijn mening

Nu kom ik bij me vragen over Codecs bij films en streaming. als ik een quicktime trailer bekijk moet hij hem eerst helemaal downloaden en dan moet ik de pagina refreshen en dan kan ik het pas zien :S erg vreemd en bij streamen precies hetzelfde. Dit is volgens mij niet normaal ? want hij moet meteen te zien zijn als de film meteen afspeelt of streamt. ik gebruik flip4mac en dvix en media player 9 en gewoon quicktime.

En ik zoek nog een programma zoals cocktail dat alle overbodige troep van me mac gooit zoals oude bestanden en logs net zoiets als in cocktail.

Bvd.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je wilt de codecs dus weer verwijderen of wat? In dat geval zul je ze inderdaad blijven downloaden..

Doe het handig, en download VLC of een codec pack, en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ze niet verwijderen maar dit probleem hoort toch niet als ik een trailer of een film stream eerst helemaal moet wachten totdat hij gedownload is (dus dan kan ik het wel afspelen maar dan heb ik geen beeld maar wel geluid en als hij klaar is met downloaden en ik refresh de pagina dan kan ik de film wel zien) dit hoort toch niet ?

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Dat je de film niet kunt streamen en eerst volledig moet downloaden is een optie die bij het Quicktime encoden van de film aangezet kan worden.

Kortom: het hoeft dus niet aan je quicktime te liggen. Heb je hier al-tijd last van of vaak? Probeer het eerst met wat trailers van apple.com/trailers, veel daarvan zijn streamend (vooral de low/med quality versies).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier eigenlijk altijd last van en ik stream meestal de trailers van apple.com/trailers

en daar moet ik eerst wachten totdat hij helemaal gedownload is en dan kan ik het pas afspelen door te refreshen

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Systeemvoorkeuren > Quicktime > Streaming.. staan daar gekke dingen?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik weet niet of dit het probleem dat je beschrijft verhelpt, maar Perian is een codec pack waar een hele hoop in zit. Zou kunnen helpen met verschillende formaten, en is makkelijk te installeren.

Voor clean programmaatjes zou je eens hier kunnen kijken, Onyx heeft bijvoorbeeld een zooi opruimmogelijkheden, naast een aantal algemene tweak opties.

Succes :)

PS ik ben het wel met je eens dat men zich hier af en toe wat toleranter op mag stellen. Veel mensen hangen hier vaak rond en weten hoe alles werkt, maar het schoon houden van het forum en van topics wordt af en toe een beetje teveel voor het forum gedeelte (discussieren en elkaar helpen) geplaatst...
Pagina: 1