Toon posts:

prosessor

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijncomp is nu 1jaar oud.wil hem upgradendat ik meer tegelijk kan doen gaat nu ook wel maar hij
moet toch hard werken.waar heb ik het meeste aan nog 1024 mb erbij doenof een dualcore prosessor? heb een socket 775 moederbord. en 2kingston van512mb geheugen.wie heeft een antwoord/ _/-\o_ :*) :9~

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT! :)

Als je wat meer info geeft, kunnen we je verder helpen.

Type moederbord (naam, type, etc)
Doel van de computer (gamen, videobewerken, foto`s bewerken...etc.)

Verder is dit een vrij karige eerste topicstart..

[ Voor 17% gewijzigd door Michael Knight op 05-08-2007 21:26 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1) leer eens typen
2) lees de FAQ's en de policies
3) wat heb je nu voor spul in je kast
4) waarom post je iets over je CPU in VB? daar is PMG voor... zie 2
5) welkom op GoT

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

als je nog 1gb erbij doet heb je geen dual chanel (tenzij je weer 2x 512mb doet) ik weet niet hoeveel je te besteden heb en wat je wilt gaan doen. Wat voor proc heb je nu? hoeveel heb je te besteden? en waar wil je hem voor gaan gebruiken? met die info kunnen we wat!

Edit: te laat... 3 replies in dezelfde minuut:P en je staat in de verkeerde forum jij heb mobos geheugen en processors nodig:P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 21:28 ]

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het rijtje van invloed is als volgt:

1 Processor
2 Geheugen
3 Harddisk / moederbord

Dan heb ik het dus niet over gamen, want dat leunt tegenwoordig vooral op de grafische kaart i.p.v. de processor.

[ Voor 12% gewijzigd door TimMer op 05-08-2007 21:28 ]

Verwijderd

Een dual core processor
Een nieuwe harde schijf, wellicht een Raid-0 opstelling
En ehm, 2GB geheugen zou voldoende moeten zijn als je XP draait.
En je moet natuurlijk ook weten wat je wel en niet kunt doen terwijl het een of het ander programma draait.
Virus scannen en gamen is natuurlijk fataal als je alles op 1 schijf hebt staan :+

Verwijderd

weetje waar de spactie knop zit?

Maar om toch proberen antwoord te geven op je vraag. Waarom wil je upgraden, waar gebruik je hem voor.

Als je een Socket 775 moederbordje hebt moet je even kijken of hij Core 2 Duo processortjes ondersteunt. Als dat waar is zou je een een heel leuke processor upgrade doen. Je had nu 1 gig RAM zag ik, als je xp gebruikt is dat niet echt een probleem, maar met de huidige prijzen kan het wellicht slim zijn om dat ook te upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
hier nog meer gegevens omtrent mijn comp.heeft een pentium4processor630 Lga775Pkg.
3ghz 2mb L2-cache 800MHz FSB.
moederbord;AS ROCK.7751915PL-sata2/A/ASR.

Verwijderd

hoeveel heb je te besteden?

Verwijderd

Topicstarter
€150.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tomdooly, het is geen wedstrijd zo snel mogelijk je post typen, hoor. Neem eens even rustig de tijd om jouw posts te typen. Denk daarbij vooral aan de Nederlandse spelling en interpunctie.

Zo hoeven wij tenminste niet zwaar moeite te doen om jouw post te decoderen.
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:55:
weet de spatie knop wel te zitten.maar ben geen volleerde typist.PYRRUS.
Ik weet de spatie knop wel te zitten. maar ik ben geen volleerde typist, Pyrrhus.
Ach kom nou toch! Je gebruikt vrijwel geen hoofdletters, punten en komma's. Tip: Klik op "Bekijk bericht" voordat je hem verstuurd.

[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 05-08-2007 22:00 ]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:55:
Buiten dat heb je nog steeds een stuk of wat vragen niet beantwoord van mensen die proberen je te helpen. Lees de reply's boven mij en maak een lijstje van vragen + antwoorden...... Dan zijn mensen wat meer geneigd je te helpen kiezen.
Vooral deze leek me nuttig:
RaZ schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:25:
1) leer eens typen
2) lees de FAQ's en de policies
3) wat heb je nu voor spul in je kast
4) waarom post je iets over je CPU in VB? daar is PMG voor... zie 2
5) welkom op GoT

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 05-08-2007 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjaakduhuuhl.Niet iedere nederlander weet wat interpunctie betekend.Gewone ned taal met een
foutje mag toch wel.Ben al op leeftijd en noch nooit type les gehad.

Verwijderd

Oke, je budget is 150 Euro, maar waar gebruik je je computer voor ? Zo kunnen we je niet goed helpen !

Verwijderd

Topicstarter
downloaden van usenet..quick.par.voor te repareren. winrar.voor uit te pakken.en dan nog
branden.en dat alles te gelijk vergt veel.plus nog internetten en muziek luisteren.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:03:
sjaakduhuuhl.Niet iedere nederlander weet wat interpunctie betekend.Gewone ned taal met een
foutje mag toch wel.Ben al op leeftijd en noch nooit type les gehad.
offtopic:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met een man op leeftijd geen rekening had gehouden in mijn reactie en dat mijn vooroordeel was dat je een "msn-puber" was die geen aandacht heeft voor zijn taal omdat het snel moet. Dus ik krabbel wel een beetje terug nu, aangezien mijn vader ook zo typt :)
Interpunctie betekend overigens het gebruik van leestekens zoals punten en komma's.
De rede dat ik daar over val is dat ikzelf een beetje dyslectisch ben en dus leestekens erg nodig heb om teksten soepel te kunnen lezen.

Ik zal me nu verder afzijdig houden met m'n off-topic geleuter ;)

Overigens, ik heb recentelijk mijn PC uitgebreid van een single-core 3500+ naar een dual-core AMD 4200+ en dat heeft veel geholpen bij het reageren van de PC. Zo kun je namelijk én uitpakken én iets anders doen. En in Games is het sneller, maar dat is voor u (nou blijf ik netjes) zo te zien wat minder belangrijk.

Extra geheugen kan wel helpen, maar vast niet zoveel als een extra core. Maar ik weet niet hoe het geheugen gebruik is van uw pc.

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 05-08-2007 22:14 ]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:10:
downloaden van usenet..quick.par.voor te repareren. winrar.voor uit te pakken.en dan nog
branden.en dat alles te gelijk vergt veel.plus nog internetten en muziek luisteren.
Voor dat soort taken is inderdaad een Dual Core processor, 2GB geheugen en misschien nog een 2e hardeschijf wel veel voordeel mee hebt.

Let wel op wat voor geheugen je nodig hebt, DDR of DDR2, en met de processor ook, je hebt socket775 geef je aan, maar er is een grote kans dat daar GEEN Intel Core 2 Duo processors op kunnen, dat zou je even op de site van je moederbord fabrikant moeten zoeken en evt je bios flashen. Anders zou je er een Pentium D oid op prikken.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:09

Pinjataaa

Hit me!

Of je nu een Opa van 80 bent of een kind van 16. Je kan best hoofdletters gebruiken. En die grote lange knop onderin je toetsenbord is de spatie, daarmee krijg je van die openingen tussen woorden! :D
En met Shift, links onderin en als bonus ook nog 1 rechts van de lettertoetsen, kan je hoofdletters maken!

Kijk even op de Asrock site wat je moederbord voor processoren ondersteund.
Vervolgens kan je dmv de Pricewatch kijken naar een processor in jouw prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
pinjataa.ZIE JE NU DAT IK WEL HOOFLETTERS KAN GEBRUIKEN EN WEET ECHT WEL WAAR
DE SPATIE BALK ZIT.JIJ WEET ZEKER NIET WAAR CAPSLOCK ZIT?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey, welkom op GoT.

Het is, voordat je een topic opent, verstandig de Registratievoorwaarden / korte FAQ eens door te nemen. Hierin staat in het kort uitgelegd welke regels er hier op het forum gelden. In dit geval is de topicstart zeer onduidelijk en mist er wat actie van jouw kant. Ga dus eerst zelf op zoek naar informatie, lees reviews en je kunt vrij snel ontdekken wat je met jouw budget het beste kunt kopen (of misschien is nog even doorsparen wel een veel betere optie). Als je specifieke vragen hebt over een onderdeel kan je daar wel een topic voor openen, zorg er dan wel voor dat het in het juiste subforum staat (een vraag over een videokaart hier, maar een vraag over een moederbord of geheugen moet in Processors, Mobo's & Geheugen) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.