Breedbeeld TV op TFT monitor zonder computer

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

ik heb momenteel een 24" Dell breedbeeld TFT monitor (2407). Daarnaast heb ik een normale kleine tv. Nu ben ik van plan mijn TFT als TV te gaan gebruiken. Nu maak ik al enkele jaren gebruik van een TV kaart, maar ik wil een oplossing zonder dat de PC aan moet staan. In mijn zoektoch ben ik al enkele mogelijke oplossingen tegengekomen:
- een oude videorecorder. Twee nadelen: 1. De tuner werkt alleen via de coax kabel, en niet via de scart-out van de VCR. 2. Wanneer ik een video afspeel, wordt het beeld uitgerekt tot breedbeeld. Dit valt op mijn monitor wel in te stellen in het menu, maar hij slaat deze instelling niet op => elke keer als ik een video kijk moet ik het opnieuw instellen => irritant. Dit voldoet dus dubbel niet.
- een media box: http://www.avermedia.nl/a...box_avertvbox9.asp?show=3 ondersteunt breedbeeld, maar wel op een niet-native resolutie. Er wordt gebruik gemaakt van de D-SUB aansluiting op mijn monitor.
- een DVD recorder. Ik durf deze niet zomaar aan te schaffen, omdat ik bang ben voor dezelfde effecten als bij de videorecorder: geen breedbeeld instelling en het tunergedeelte dat niet werkt.

Weet iemand een goed alternatief? Ik sta open voor de 125 euro kostende mediabox, maar voor dat geld heb je vaak ook een DVD brander (af en toe zelfs met harde schijf). Deze heb ik dan ook liever. Weet iemand een DVD recorder die het tunersignaal doorstuurt via de scart/s-vhs/composite aansluiting?

Voor de volledigheid: er is een mogelijkheid tot het aansluiten van S-VHS, composite, component en DSUB op mijn TFT. Alvast bedankt voor de suggesties.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.