Macbook Pro / ergonomie problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 11:14

BAWLS

... dingen met spullen

Topicstarter
Ik heb sinds een maandje een macbook pro... opzich een mooi apparaat, maar niet erg ergonomisch verantwoord om er de hele dag op te werken... dus leek het me een goed idee om soort dock te kopen waarmee ik het scherm op normale werkhoogte kan brengen. (http://www.logitech.com/i...oard/devices/190&cl=be,nl)

Maargoed, stom van me... want wat bleek, het schem van die macbook pro gaat niet ver genoeg naar achteren... inmiddels heb ik m'n buik behoorlijk vol dit apparaat, hij was bijna 2x zo duur als een andere laptop maar om nou te zeggen dat hij dat geld waard is... niet echt... want echt prettig werkt het niet.

Ik vroeg me af of er een andere oplossing is zodat ik tenminste op een enigszins ergonomische manier kan werken zonder dat ik gelijk een nieuw scherm moet aanschaffen.

Daar hebben we V&A voor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 05-08-2007 20:47 ]

<signature/>

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Koop een iCurve! :) Netzoiets als jij bedoelt maar dan voor die mac, wordt hij ook netjes verhoogd en je hebt geen last van je scherm dat niet verder buigt:)

edit: linkje

[ Voor 24% gewijzigd door Aloys op 05-08-2007 20:33 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
*knip*

Anyway, koop een iCurve of een Elevator.

Afbeeldingslocatie: http://www.the-innovators.nl/files/page2_blog_entry74_1.jpg

Ik tik dit ook met een MacBook Pro die op een iCurve staat. Heerlijk!

[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 05-08-2007 21:24 . Reden: flamen is nergens voor nodig ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Of maak zelf gewoon zo'n standaard. Voor een paar euro heb je hout bij de doe het zelfzaak en kan je zelf beslissen onder welke hoek het geheel komt te staan. Ik heb dit gedaan met mijn monitoren omdat ze te laag stonden op mijn bureau maar voor een mbp zou het niet veel moeilijker hoeven zijn.

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Topicstarter
Walgelijk? Pardon? Vind je het heel erg dat ik een klein beetje baal van een laptop die 3000 euro heeft gekost maar waar ik nog geen dag op heb kunnen werken

<signature/>

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Topicstarter
Daar hebben we V&A voor :)
Daar staat hij bij deze dan ook op... Die logitecht Alto stand werkt dusdanig lekker dat het wellicht verstandiger is om die laptop maar gewoon te verkopen... jammer, want ik blijf het een mooi apparaat vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door BAWLS op 05-08-2007 21:07 ]

<signature/>

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
BAWLS schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:49:
[...]

Walgelijk? Pardon? Vind je het heel erg dat ik een klein beetje baal van een laptop die 3000 euro heeft gekost maar waar ik nog geen dag op heb kunnen werken
Na 1 dag krijg je echt nog geen klachten hoor..

Wat men hier bedoeld, is dat je veel te snel conclusies trekt. Je hebt absoluut nog niet gekeken naar andere opties, en je loopt nu al een product de grond in te boren wat gewoon nergens voor nodig is.

Zoals gezegd, een elevator van griffin is een goede optie. Maar ga aub niet direct een product afkraken omdat jij maar 1 standaard hebt gevonden.

• BAWLS

BAWLS

... dingen met spullen

Topicstarter
Eswip schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:53:
Zoals gezegd, een elevator van griffin is een goede optie. Maar ga aub niet direct een product afkraken omdat jij maar 1 standaard hebt gevonden.
Het is niet alleen dit ene dingetje... ik wilde Vista naast OSX draaien omdat ik nog niet volledig over op Apple kan / wil, maar Vista werkt dus voor geen meter. (XP is niet echt een optie omdat die helaas geen custom DPI optie ondersteunt) Daarnaast wordt hij verschrikkelijk warm, als je ooit nog kinderen wil dan is het geen optie om hem op je schoot te gebruiken ;)

<signature/>

Verwijderd

Het is inderdaad walgelijk dat een laptop van 3000 euro een geniaal schermscharnier heeft dat niet na twee jaar intensief gebruik scheurt.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik kan de 'klacht' wel enigsinds begrijpen. ik merk dat ik bij mijn MBP ook vaak de nijging heb het scherm verder naar achteren te buigen waarna blijkt dat ie al maximaal staat.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien je de laptop al te koop hebt staan, heeft het weinig zin meer om dit topic open te houden. Diegene die wel een goede ergonomische oplossing voor hun MacBook (Pro) willen hebben, kunnen in ieder geval aan de slag met suggesties die hier worden gedaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.