Toon posts:

virtuele dvd player in windows mediacenter 2005

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweakers...

Ik heb een mediacenter set (standaard pc met mce software). Dit gaat opzich perfect maar ik wil graag onderstaande maar kan in mce nergens een instelling vinden hoe ik dat moet doen.

De situatie: als ik via de remote keyboard op play dvd klik gaat keurig powerdvd van start als er een dvdschijf in de player zit. Tijdens de installatie van xp wmc gaf het systeem aan dat dit drive E:\ is.
Ik heb op mijn pc tevens met Daemon tools een virtuele dvdrom aangemaakt. bijv F:\.

in deze F:\ player mount ik bijv een dvd-film. Nu wil ik graag dit station (F:\) in mijn media center toewijzen als standaard dvddrive.

Weet iemand of dit uberhaubt kan? Of moet dit ten alle tijden een fysieke drive zijn?

Verder dacht ik dat je via toevoegen videobenstanden (onder menu Mijn videobestanden) in mediacenter je misschien deze F:\ drive ook kunt aanvinken maar je kan alleen kiezen voor een map op een harde schijf.

Het zou zoooo mooi zijn als ik niet iedere keer een dvd hoef te branden of deze om hoef te zetten naar een map video_ts en audi_ts...

Wie oh wie heeft een oplossing.
Hartelijk dank! :*)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit kan prima, heb iig een paar keer een iso afgespeeld met MCE. Ook ik gebruik PowerDVD, maar slechts voor de DVD codec. Je kunt gewoon DVD's afspelen met MCE zelf zolang je maar een DVD codec geïnstalleerd hebt staan. Probeer het dus eens buiten PowerDVD om. Ik heb die PC met MCE hier niet bij de hand dus ik kan het je allemaal niet exact vertellen, maar volgens mij detecteert MCE gewoon of er een DVD gemount is. Als je fysieke drive leeg is zal hij dus de virtuele DVD detecteren en afspelen.

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 06-08-2007 02:38 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Als je die fysieke dvd-rom eruit haalt blijft de virtuele toch over? Al eens geprobeerd?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:37:
Dit kan prima, heb iig een paar keer een iso afgespeeld met MCE. Ook ik gebruik PowerDVD, maar slechts voor de DVD codec. Je kunt gewoon DVD's afspelen met MCE zelf zolang je maar een DVD codec geïnstalleerd hebt staan. Probeer het dus eens buiten PowerDVD om. Ik heb die PC met MCE hier niet bij de hand dus ik kan het je allemaal niet exact vertellen, maar volgens mij detecteert MCE gewoon of er een DVD gemount is. Als je fysieke drive leeg is zal hij dus de virtuele DVD detecteren en afspelen.
Tjonge..... dat het zoooooo eenvoudig was... 8)7 Bedankt voor de tip en meteen geprobeerd en werkte perfect zonder instellingswijziging of iets... reuze bedankt! _/-\o_