Torrents ontzettend traag, wat kan ik nogmeer verbeteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik heb een ADSL verbinding van 3 mbps. Websites laden en bestanden van servers downloaden gaat gewoon met een goede snelheid (ongeveer 350 KB/s). Maar als ik Torrents download gaan deze een stuk trager. Ik zit meestal tussen de 5 - 15 KB/s. Dingen die ik al geprobeerd hebt zijn:

- Poorten opengezet, deze staan open (router: Sitecom WL-108).
- Andere torrents geprobeert, gaan allemaal even traag.
- Andere programma's om torrents mee te downloaden gebruikt (uTorrent, BitTorrent, Azureus)

Ook als ik bijvoorbeeld met uTorrents torrents aan het binnenhalen ben worden de websites heel langzaam of nietgeladen terwijl ik dan nog zat bandbreedte overhebt. (350 KB/s - 15 KB/s = 335 KB/s).

Weet iemand wat er aan de hand is. Ligt het misschien aan Vista Home Premium?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 05-08-2007 19:31 . Reden: Aanhef & groetjes weggehaald, zie je mailbox. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Doordat applicaties standaard instellingen configuraties geen toerijkend upload overhouden traagzamer surfen.

[ Voor 132% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 25-06-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02
Gebruik uTorrent en kies daarin een vaste poort. Je kan daar ook testen via een knop of het juist is 'geforward' in je modem en die poort open staat en bij je PC aankomt.

En kies een torrent(site) waar wel voldoende seeds in zitten. Alleen seeds is niet voldoende, want 2 met een goede upload en goede instellingen aan hun kant is soms al beter dan 100 seeds die alles foutief ingesteld hebben staan.

Je bent ook afhankelijk van de overkant natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Dataverkeer encrypten. Is een instelling in uTorrent.

Deze instelling versleuteld je dataverkeer, zodat je provider niet meer kan zien dat het van uTorrent komt. Dit omdat sommige providers torrentprogramma's e.d vertragen. (dwz, ze zetten wat dingen dicht zodat het langzaam gaat, omdat ze het niet willen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04 20:25
caps upload? als je aan max upload zit word je connectie best traag.

gebruik zelf ouderwetse Azureus, deze heeft aardig leuke advance settings om het een beetje te personaliseren.

router reset werkt soms ook :) (check voor nieuwe firmware)
heb zelf sitecom wl-527 deze werkte echt als een ramp zonder firmware upgrade met torrents.

hou zelf meer van de router firewall dan die van win xp.

[ Voor 38% gewijzigd door Ziasod op 05-08-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je ADSL hebt en je gebruikt een aparte router (WL108), dan is het heel goed mogelijk dat je twee routers in serie hebt, en dat je poorten helemaal niet open staan. Heb je ze al op grc.com > ShieldsUp getest?

Iets meer informatie over je setup is dus nodig voor er zinvolle tips kunnen worden gegeven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Anoniem: 159710 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:29:
Als je niet wilt dat je netwerk trager wordt kan je je poorten beter dicht laten. :P

Zorg dat je nog genoeg uploadsnelheid overhoud anders gaat het surfen meestal erg traag. In de meeste applicaties kun je dit gewoon instellen.
Ik heb nu alleen de poorten opengezet die nodig zijn, eerst had ik de complete firewall uitgeschakeld. Hopelijk werkt mijn netwerk nu wat sneller.

Verder heb ik mijn max. upload bepert tot 20 KB/s van de 64 KB/s, hopelijk werkt dit ook. :)
bjck schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:32:
Gebruik uTorrent en kies daarin een vaste poort. Je kan daar ook testen via een knop of het juist is 'geforward' in je modem en die poort open staat en bij je PC aankomt.

En kies een torrent(site) waar wel voldoende seeds in zitten. Alleen seeds is niet voldoende, want 2 met een goede upload en goede instellingen aan hun kant is soms al beter dan 100 seeds die alles foutief ingesteld hebben staan.

Je bent ook afhankelijk van de overkant natuurlijk.
In uTorrent heb ik al een vaste poort gebruikt, de Torrents die ik uitkies zijn geloof ik ook wel goed aangezien ik meerder heb geprobeert.
ThinkPadd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:36:
Dataverkeer encrypten. Is een instelling in uTorrent.
Naar mijn idee gaat het nu iets sneller (rond de 20 KB/s).
Ziasod schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:36:
caps upload? als je aan max upload zit word je connectie best traag.

gebruik zelf ouderwetse Azureus, deze heeft aardig leuke advance settings om het een beetje te personaliseren.

router reset werkt soms ook :) (check voor nieuwe firmware)
heb zelf sitecom wl-527 deze werkte echt als een ramp zonder firmware upgrade met torrents.

hou zelf meer van de router firewall dan die van win xp.
Ik heb de nieuwste firmware, een router reset zal ik eens proberen.
Bedankt voor de tip maar die site kon ik al. ;)
gambieter schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:38:
Als je ADSL hebt en je gebruikt een aparte router (WL108), dan is het heel goed mogelijk dat je twee routers in serie hebt, en dat je poorten helemaal niet open staan. Heb je ze al op grc.com > ShieldsUp getest?

Iets meer informatie over je setup is dus nodig voor er zinvolle tips kunnen worden gegeven.
gambieter schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:38:

Geprobeert en de poorten staan open.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkeCoen op 05-08-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02
GekkeCoen schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:44:
[...]

Geprobeert en de poorten staan open.
Dat je poort open staat zegt nog niet dat hij ook door je router naar de juiste PC wordt doorgestuurd!

Je heb in uTorrent een mogelijkheid om dat te controleren via. Je kan ook deze URL/link gebruiken, maar pas dan even het poort nummer aan naar wat jij hebt gekozen en ingesteld. En uTorrent moet aan staan natuurlijk anders luistert de applicatie niet ;)

code:
1
http://www.utorrent.com/testport.php?port=6891

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-08-2007 23:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 01:43
Als je andere peers een langzame verbinding hebben - of een snelle die gebruikt wordt door veel leechers - zul je je download nooit sneller krijgen. Het best kun je je downloadsnelheid dan ook testen met een torrent met extreem veel peers, zoals die van Dattebayo (Bleach, Naruto). Die hebben al snel enkele duizenden uploaders zodat de kans dat daar snlle verbindingen tussen zitten erg groot is. Pas dan kun je je maximale downloadsnelheid goed inschatten.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij komt het dat andere sites langzamer gaan als je torrents hebt draaien doordat torrents zoveel verbindingen openen en waarschijnlijk vind je router of modem dat niet zo fijn. Probeer eens in uTorrent je max aantal verbindingen omlaag te zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
De poorten staan echt open.
Ramon schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:56:
Volgens mij komt het dat andere sites langzamer gaan als je torrents hebt draaien doordat torrents zoveel verbindingen openen en waarschijnlijk vind je router of modem dat niet zo fijn. Probeer eens in uTorrent je max aantal verbindingen omlaag te zetten.
Dat kan best kloppen, ik had het max. aantal verbindingen op 100 gezet. Weet je misschien wat het beste aantal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
GekkeCoen schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:37:
Dat kan best kloppen, ik had het max. aantal verbindingen op 100 gezet. Weet je misschien wat het beste aantal is?
Ik heb 'm op 250 staan en ik kan daarmee vol gas naar binnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Welke poort gebruik je? De standaard 6891 poort of een andere eigen ingestelde? Is het namelijk niet zo dat sommige ISP's het verkeer op de bekende torrent-poort knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb hier een identiek probleem. En het is algemeen geweten dat telenet torrents tegehoudt dus leek het me wel leuk wat frankiepankie zei om het dataverkeer te encrypten maar ik vind in utorrent nergens waar dat staat :?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Renegade! schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:29:
Ik heb hier een identiek probleem. En het is algemeen geweten dat telenet torrents tegehoudt dus leek het me wel leuk wat frankiepankie zei om het dataverkeer te encrypten maar ik vind in utorrent nergens waar dat staat :?
Euh, ik zit hier met Telenet nochtans wel hoge snelheden te halen hoor!
Dan doe je toch iets verkeerd.

Edit:

specs:
Telenet Turbo (20mbit down/512kbit up)
client: Bittornado
-> geen encryptie van het verkeer
-> poorten 6881-6999 geforward in router

screenshot 1 screenshot 2 screenshot 3 screenshot 4

[ Voor 35% gewijzigd door Neobahamuth op 07-08-2007 23:52 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Neobahamuth schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:37:
[...]

Edit:

specs:
Lucky you ;)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

probeer eens een "onbekende poort" zelf gebruik ik 56790 UDP / FTP. En het binnentrekken gaat als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Je download *schijnt* ook afhankelijk te zijn van je upload, zet em es op 60 kB ps of 55 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Dutch_Razor schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:19:
Je download *schijnt* ook afhankelijk te zijn van je upload, zet em es op 60 kB ps of 55 ofzo.
Upload gaat hier max aan 30Kb/s constant ;) En staat gelimiteerd op 12Kb/s dus dat is het probleem niet. Even die andere poort proberen maar waar kan ik nu mijn dataverkeer encrypten in utorrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opties → Instellingen... → BitTorrent → Protocolversleuteling → Uitgaand naar Geforceerd

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 28-04-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 19:49
Ik had hetzelfde probleem, trage torrents download en upload.

Probleem was weg nadat ik het geheel naar een andere poort had geforward (42223)

Misschien dat je er wat aan hebt..

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
Anoniem: 159710 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:13:
Opties -> Instellingen... -> BitTorrent -> Protocolversleuteling -> Uitgaand naar Geforceerd
Wat is het verschil tussen Enable of geforceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard instelling is ongeforceerd kan sommige software verbindingswegen eventueel on gesleuteld leggen.

[ Voor 179% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 24-06-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-V
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-12-2022
Had een oplossing maar was te snel werkt niet echt :(

[ Voor 79% gewijzigd door Eric-V op 27-08-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 01:43
Renegade! schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:29:
Menu Options > optie Preferences > scherm BitTorrent: in het onderste vakje 'Protocol Encryption' kun je Outgoing op Enabled zetten en 'Allow incoming legacy connections' aanvinken.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232122

Ik heb ook last van trage downloads. Bij nieuwsgroepen trek ik met 1 mb per seconde dingen binnen maar bij de torrents mag ik blij zijn als ik boven de 100 kb kom. De poort staat open (standaardpoort van utorrent) en heb vaak meer dan genoeg seeds. Het aantal verbindingen heb ik allemaal standaard laten staan (dacht iets van 350 ofzo?). De snelheidsinstellingen heb ik op 10MBit staan, heb 20 ook weleens geprobeerd maar haalde niks uit. Iemand tips/ideeen?

Alvast bedankt...

Niemand ervaring met utorrent icm casema?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 232122 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:58:
Ga spelen met de instellingen, en andere poorten. Oftewel dingen uitproberen, inclusief het verlagen en verhogen van het aantal verbindingen. En probeer ook eens een andere client.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 232122 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:58:
Ja hoor, hier totaal geen problemen. Haal soms boven de 500kb/sec. Upload heb ik meestal op 60kb/sec gelimiteerd.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:58

QinX

Shai-Hulud

Neobahamuth schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:37:
[...]

Edit:

specs:

screenshot 1 screenshot 2 screenshot 3 screenshot 4
lekker shareratio heb jij :+ 0,006 :o

http://tweakers.net/productreview/user/184256

gambieter schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:03:
[...]

Ga spelen met de instellingen, en andere poorten. Oftewel dingen uitproberen, inclusief het verlagen en verhogen van het aantal verbindingen. En probeer ook eens een andere client.
Ik zal eens even gaan rommelen, maar loopt ie dan niet vast als ik het aantal verbindingen omhoog gooi? En maakt het wel iets uit als ik de poort verander? Snap niet echt wat het uit zou maken namelijk...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

QinXi schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:23:
[...]

lekker shareratio heb jij :+ 0,006 :o
Oh, maar ik kan nóg lager hoor ....
screenshot 1, screenshot 2, screenshot 3, screenshot 4 :+

(Voor de duidelijkheid: nadat het 100% binnen is laat ik iedere torrent min. 5min. op FULL seeden! Daarna zet ik het af want anders zit mijn limiet er zo op. )

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Ik heb een beetje met de poorten zitten rommelen. Met name verhoogd eigenlijk maar dat haalt niets uit. Maakt het verschil als ik de poort verander? Kan iemand uitleggen waarom dit uit kan maken? Alvast bedankt. Gaat het iig ff proberen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.