Nvidia Geforce 7500LE temperatuur.

Pagina: 1
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ramsey
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-01 18:06
ey,

is het normaal dat mijn videokaart Nvidia Geforce 7500LE op Idle op 58graden celcius zit? dit lijkt mij aardig warm als ik er gewoon XP op heb zitten en bijna alles uitstaat en helemaal niks doe.

[ Voor 68% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 19:42 ]

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 10:54

Raphaelo

boeiend!!

Het is warm, maar als je verder geen problemen hebt met de kaart hoeft het geen probleem te zijn.het is boeiender om te weten wat de kaart doet als je hem belast.

Verder snap ik niet zoveel van je post...

originele signatures zijn top!

• Ramsey
ik laat wel effe wat weg. miss dat je er dan meer van snapt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een geforce 7500LE is een stokoud kaartje, dus dat zal wel niet. Geef eerst eens uitgebreide en nauwkeurige informatie over je PC.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramsey
ok, ik zal em zo effe openschroeven dan kun je zien wat der aan fan inzit. en de Specs, hoe kan ik dat gemakkelijk vinden? ik heb wel Everest Home edition maar die weet niet alles. Via Systeemeigenschappen: Intel 2140 @ 1.60Ghz 1GB geheugen, Videokaart 7500LE, Geluidskaart VIA HD audio. HardDisk staat dit bij: WDC WD2500JS-22NCB1. et is 250GB dat weet ik derover meer niet... ik zal proberen of ik meer kan vinden. de kast lijkt op deze aleen de zijkanten zijn zwart en er staat Medion op http://www.toysrus.de/mediadatabase_dev/32872.jpg

Ik heb em 2a3 weken geleden gekocht.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 19:55 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verstandiger is om een programma als Everest Home te downloaden, die geeft je ook veel informatie over je PC.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramsey
Everest home heb ik, maar die kent de CPU niet het moederbord niet. en andere dingen.

EDIT: moederbord is een MS-7255 (Microstar)

[ Voor 21% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 19:58 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:32
gambieter schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:40:
Een geforce 7500LE is een stokoud kaartje, dus dat zal wel niet. Geef eerst eens uitgebreide en nauwkeurige informatie over je PC.
Die kaart is niet veel ouder dan de rest van de 7 serie hoor, de 8 serie is een jaar uit? Dus om het kaartje stokoud te noemen is ook wat he:P Een Voodoo I kaartje is oud.

Ik geef je wel gelijk dat het niet echt een game kaart is. ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Ramsey
hmm ik geloof dat ik dat ventje van de media markt op zijn donder ga geven, gaat me verkondigen dat dit een pc is waar je goed op kan gamen...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ramsey schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:04:
hmm ik geloof dat ik dat ventje van de media markt op zijn donder ga geven, gaat me verkondigen dat dit een pc is waar je goed op kan gamen...
Boos worden op een verkoper, terwijl je dit zelf ook had moeten controleren? Geef jezelf dan ook even op je donder...

• Ramsey
hehe, ik heb daar niet zoveel verstand van, sommige dingen weet ik nog wel maar dat niet, en mijn budget is nogal beperkt.

Verwijderd

Dit is inderdaad niet echt een PC om de laatste games mee te spelen. Maar die temperatuur is wel goed zolang je maar geen problemen hebt.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:18:
Dit is inderdaad niet echt een PC om de laatste games mee te spelen. Maar die temperatuur is wel goed zolang je maar geen problemen hebt.
Laatste games? Ik denk dat je games die een jaar geleden uit zijn gekomen ook niet vloeiend kan spelen met een beetje oog-snoep erbij :P Meer alles op low, en dan kan je goed gamen ja. 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

• Ramsey
hmm ok, ik zat net effe te kijken wat ie deed als ik BF2 op high speel, beetje lagg int begin maar hij deed et goed, zat wel rond de 80 graden. ik kon CoD2 ook op high spelen (tis nie zo nieuw meer maar ok) en dat was op een Ati Radeon 9200.

[ Voor 25% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 20:32 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ramsey schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:13:
hehe, ik heb daar niet zoveel verstand van, sommige dingen weet ik nog wel maar dat niet, en mijn budget is nogal beperkt.
Zonder te willen preken: dan moet je juist NOOIT een verkoper vertrouwen, en er zelf eerst onderzoek voor doen... ;)

• Ramsey
tja..... had ik kunnen doen, maar niet gedaan |:( zat ook een ''leuk'' TFT scherm(17") bij ook van medion, heb ik maar aan me ouders gegeven en de 17" CRT van hun gepakt, ik kreeg gewoon koppijn van dat scherm.....

[ Voor 62% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 20:40 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:49
Of je moest bij mij in de winkel komen, dan krijg je wel eerlijk advies ;) Ik stuur namelijk zo vaak klanten door naar de concurent omdat 'ik vind' dat zij niet hun gewenste computer bij ons kunnen vinden. ;)
Jammer genoeg willen de meeste verkopers wel dat je iets uit hun asortiment neemt...

• Ramsey
waar zit je? ik zit ergens in een gat in overijsel :P

• Sir_Hendro
Ramsey schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:46:
waar zit je? ik zit ergens in een gat in overijsel :P
Dat hou ik liever voor me, ik wil niet bekend worden :D In ieder geval een redelijk bekende PC zaak, de meeste users hier kennen hem vooral door het game assortiment.

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Hendro op 05-08-2007 20:50 ]

• Ramsey
kun je pm's versturen? zoja zend mij der effe eentje met waar je zit :Y

• Sir_Hendro
Ramsey schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:52:
kun je pm's versturen? zoja zend mij der effe eentje met waar je zit :Y
Ik kan helaas nog niet pm'en hier maar ik kan je wel vertellen dat ik toch te ver van jou vandaan woon en werk. Dat is namelijk in de buurt van Amsterdam.

• Ramsey
in de buurt van amsterdam, hmm das me iets te ver...

Verwijderd

Ramsey schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:56:
in de buurt van amsterdam, hmm das me iets te ver...
Morgen is het lekker weer ga lekker met de fiets?

• Ramsey
zou ik hier ook ''gemakkelijk'' BF2142 mee kunnen spelen? ik weet niet of ik dit kaartje met de ati radeon 9600 kan vergelijken (zat in oude PC) want daar was et Bagger.

• Ramsey
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:01:
[...]

Morgen is het lekker weer ga lekker met de fiets?
nee bedankt ik vind 1uur fietsen al erg, laat staan dat ik van dedemsvaart (vlakbij grens duitsland) naar amsterdam moet fietsen, naja et houd je wel bezig.

• Sir_Hendro
Je PCtje is trouwens niet zo heel erg kut ofzo hoor. Je moet eigenlijk alleen je grafische kaart vervangen met een hoger model (7600GT of beter). Aangezien je PCI-E hebt kan je uit genoeg opties kiezen.
Ik heb hier trouwens ook een vergelijkbare PC thuis staan:

HP7630
- Intel Core Duo 1.6GHz (weet het model even niet uit mijn hoofd, ik dacht de E2050)
- 1GB DDR2 (2x Samsung 512MB module)
- 250GB Samsung HDD
- GeForce 7500LE (Asus, PCI-E)
- Asus Calcite moederbord met socket 479.

Met Windows XP. Het was toen de laatste die we hadden en kon ik toen voor 475,- meenemen ofzo. Aangezien mijn laptop stuk was gegaan en deze PC een erg kleine slimline is, neem ik deze pc iedere dag mee naar school in mijn laptop rugtas :P hehe

Met dit systeempje kan je nog aardig gamen alhoewel hij absoluut niet geschikt is voor de allernieuwste games. Maar de oudere games die ik erop speel (Halo, NFSU2, Generals) kan ik allemaal op high spelen maar de nieuwere games zoals C&C3 speel ik op medium of soms zelfs op low.
Met 3DMark03 behaald het systeem ook maar ongeveer 4500 punten. Als ik deze kaart zou vervangen (wat bij mij lastig is omdat ik een low-profile kaart nodig heb) kom ik op een MSI 7600GS uit. Hiermee wordt de game performance bijna dubbel zo goed (denk aan een 3DMark03 score van 8000 tot 9000).

Verder is de 1.6GHz Core Duo van Intel iets sneller dan mijn P4 2.8GHz (s478, northwood). Hij zou ongeveer vergelijkbaar zijn met een P4 van 3.2GHz.

• Ramsey
hmm, ik moet eerst deze kast is open zien te krijgen (nog steeds niet gelukt) kan der nog geen schroevendraaier tussenproppen waneer ik de schroevjes los heb.... Maar voor wat voor Vidkaart zouden jullie aanraden? En belangrijkste wat voor prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 21:11 ]

• Sir_Hendro
Ik vind dit wel mooie opties:

- Asus 8600GT voor 139,- (vrij snel kaartje voor weinig geld)
- Asus 8600GTS voor 199,- (iets sneller dan de 8600GT)
- Asus 8800GTS voor 299,- (behoorlijk sneller dan de 8600GTS)

Je kan het zo duur maken als je wil. Onthoud wel dat een goedkopere kaart minder game performce heeft dan een duurdere (meestal teminste). Het zou makkelijker zijn als je enige kennis van de hardware zou hebben. Waar je vooral NIET naar moet kijken bij de aankoop van een videokaart is het aantal geheugen (256MB is ruim voldoende voor de meeste kaarten, 512MB is alleen goed voor videokaarten die duurder zijn dan 300,-). Verder zegt het aantal MHz waar de chipjes op draaien ook vrij weinig.
Je moet kijken naar de grafische chip die erop zit. Je hebt nu bijvoorbeeld de nVidia GeForce 7 & 8 series. De 8 series is de nieuwste en daarom meestal ook sneller dan zijn voorgaande 7 series. Als het model eindigt op 500, 600 of 700 dan heb je een midden model. Onder de 500 zijn lage modellen en boven de 700 zijn snelle modellen.

• Ramsey
ok, nooit geweten :*) , ik zal effe prijsjes gaan vergelijken

vergelijken.nl kent die kaarten niet eens o_O

[ Voor 84% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 21:26 ]

• Sir_Hendro
Je moet gewoon bij bekende webshops kijken en ze daar bestellen zoals Alternate en Azerty. Ik heb zelf veel goede ervaringen met Alternate.

• Ramsey
alternate heb ik al wat over gehoord, ik zit nu op Digitique maar daar staat de 8600 niet eens bij....

• Ramsey
Azerty is goedkoper met de 8600GTS dan Alternate, wel 11euro! zo gebookmarkd, waneer ik weer es wat geld heb ga ik es zon ding halen

p.s srry voor dubbelpost.

[ Voor 54% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 21:42 ]

• Sir_Hendro
De 8600GTS is zeker een mooie keuze. Het is een vrij snelle kaart waar je toch wel aardig wat games mee op high kan spelen en dan enkele van aller nieuwste op medium omdat die gewoon zo belachelijk zwaar zijn :P

Ow en 1 tip:
Gebruik de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ipv steeds een nieuwe reply te posten. Dat wordt niet zo gewadeerd. ;)

Verwijderd

Zitten altijd DVI-sub-d convertors bij dus dat is geen probleem.

• Ramsey
hmm ok. ik zie wel :P

Hendro, kijk onder bijna al mijn posts :P
Pagina: 1