Je PCtje is trouwens niet zo heel erg kut ofzo hoor. Je moet eigenlijk alleen je grafische kaart vervangen met een hoger model (7600GT of beter). Aangezien je PCI-E hebt kan je uit genoeg opties kiezen.
Ik heb hier trouwens ook een vergelijkbare PC thuis staan:
HP7630
- Intel Core Duo 1.6GHz (weet het model even niet uit mijn hoofd, ik dacht de E2050)
- 1GB DDR2 (2x Samsung 512MB module)
- 250GB Samsung HDD
- GeForce 7500LE (Asus, PCI-E)
- Asus Calcite moederbord met socket 479.
Met Windows XP. Het was toen de laatste die we hadden en kon ik toen voor 475,- meenemen ofzo. Aangezien mijn laptop stuk was gegaan en deze PC een erg kleine slimline is, neem ik deze pc iedere dag mee naar school in mijn laptop rugtas

hehe
Met dit systeempje kan je nog aardig gamen alhoewel hij absoluut niet geschikt is voor de allernieuwste games. Maar de oudere games die ik erop speel (Halo, NFSU2, Generals) kan ik allemaal op high spelen maar de nieuwere games zoals C&C3 speel ik op medium of soms zelfs op low.
Met 3DMark03 behaald het systeem ook maar ongeveer 4500 punten. Als ik deze kaart zou vervangen (wat bij mij lastig is omdat ik een low-profile kaart nodig heb) kom ik op een MSI 7600GS uit. Hiermee wordt de game performance bijna dubbel zo goed (denk aan een 3DMark03 score van 8000 tot 9000).
Verder is de 1.6GHz Core Duo van Intel iets sneller dan mijn P4 2.8GHz (s478, northwood). Hij zou ongeveer vergelijkbaar zijn met een P4 van 3.2GHz.