Toon posts:

blauw scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd om de zoveel MINUTEN (dus ik heb de pc net opgestart en na 5 minuten..) krijg ik een blauw scherm en de pc start zich opnieuw op. Wat er komt te staan is telkens verschillend, en gaat te snel om het ook maar te lezen.

Nu heb ik een recovery cdrom, maar daar staat een bestandje 'ghost' en nog 2 andere files op. Ik zou niet weten hoe ik het moet starten, want als ik het in mijn cd drive doe en ik druk op automatisch afspelen, dan gebeurt er niks....lekkere recovery :S

Ik denk dat het misschien ligt aan een harde schijf die kapot is, ik probeer de software nu te herstellen, maar als ik later zie dat ik nogsteeds die melding krijg, dan ligt het aan de harde schijf..

maar zover zijn we nog niet. Ik wil dus weten hoe ik die recovery kan starten. Er zit geen boekje bij, enkel die dvd-rom.

Het is een qmotion Product Recovery DVD-ROM.

Bestandjes erop:

GHOST (is een .exe volgens mij) Image001.GHS en Image.GHO

Ik begreep via iemand dat een ghost bestand altijd via windows moet en niet via dos..nou ja in windows wilt hij het niet pakken.

Heeft iemand meer info voor mij, want ik word gek van die pc (hij reboot soms terwijl hij niet eens volledig was opgestart :S) en ik wil die software eraf gooien.

IEMAND?? Alvast heel erg bedankt!

EDIT: virusscanner is ook uitgeschakeld, kan ik niet gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
-verwijder deze reactie aub-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 16:19 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarschijnlijk moet je booten van die CD. Maar dat is moeilijk te zeggen, want ondanks een lap tekst geef je geen enkele specifieke informatie over je PC, de problemen etc. Voordat je gaat klooien is dat verstandiger.

Anyway, probeer er eerst achter te komen wat het probleem is, door de foutcodes op te schrijven van de blauwe schermen (BSOD)s. En lees eerst eens de verschillende FAQs door, want je hebt je duidelijk totaal niet verdiept in enige van de specifieke problemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:04
Probeer eens om op te starten van de recovery dvd.

Waarschijnlijk komt er dan wel een of ander programma te voorschijn dat je verder zal helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, opstarten vanaf CD werkte niet..

Ik verdiep me er niet in..want ik ben een totale leek op dit gebied. Ik kan beter professionele mensen hier vragen wat zij ervan vinden, dan dat ik een maand lang bezig ben 'de wereld der pc' te ontdekken.

Ik zie soms een blauw scherm, en dan komt er iets te staan met win32.sys ofzo? en soms komt er een ander bestandje maar het eindigt ook op .sys..

Er staat dan ook:

Technische informatie (mogelijk in het engels):

**** STOP: 0x0000000A (0x00570060, 0x0000002, 0x000001 0x804FD38....(verder weet ik niet hoe het gaat)

Bezig met starten van fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid

ik heb met mijn mobiel snel een foto gemaakt, en dit is wat ik erin kan lezen. Ik kan de foto niet op de pc zetten, want die pc kan ik niet eens normaal opstarten..hij herkent de usb 9 van de 10 keer niet, en voordat die foto is overgezet reboot hij alweer..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Zie de reacties van gambieter en olof. Wij kunnen verder geen informatie geven als jij ook geen verdere informatie geeft, wat voor OS bijvoorbeeld, op welke hardware? Zou je dat nog even willen aangeven? Dan verplaats ik je topic even naar Windows Clients, waar zulke dingen gewoon thuishoren. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
2,21 Ghz
Videokaart: Geforce 6800 LE

als ik bij configuratiescherm > systeem eigenschappen ga...wilt hij niet laden :S

je ziet staan Computer: en normaal hoor je dan te zien wat de kloksnelheid is en weet ik veel wat nog meer, maar hij laat dat nu niet zien, hij laad niet :S

Had mijn specs teovallig in een ander topic gepost..dus hier:

Mijn specs:

AMD Athlon 64 processor
3400+
Kloksnelheid 2,21 Ghz, 512 MB
Microsoft Windows XP
Media center Edition
Versie 2002
Service pack 2

Videokaart: nVidia Geforce 6800 LE

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:33:
Ik verdiep me er niet in..want ik ben een totale leek op dit gebied. Ik kan beter professionele mensen hier vragen wat zij ervan vinden, dan dat ik een maand lang bezig ben 'de wereld der pc' te ontdekken.
Excuse me? Dus je bent moedwillig lui? Het is toch jouw probleem, er wordt hier eigen inzet verwacht! Toon juist nu inzet, daar heb je ook later wat aan. :X
**** STOP: 0x0000000A (0x00570060, 0x0000002, 0x000001 0x804FD38....(verder weet ik niet hoe het gaat)
Bezig met starten van fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid

ik heb met mijn mobiel snel een foto gemaakt, en dit is wat ik erin kan lezen. Ik kan de foto niet op de pc zetten, want die pc kan ik niet eens normaal opstarten..hij herkent de usb 9 van de 10 keer niet, en voordat die foto is overgezet reboot hij alweer..
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen en alle stappen uitgevoerd? Je moet in ieder geval het automatisch rebooten bij problemen uitzetten, dan kun je tenminste rustig de foutmeldingen zien

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26

Onbekend

...

RMK Deze computer -> eigenschapppen.
Geavanceerd -> Opstart-en herstelinstellingen -> Instellingen.

Haal het vinkje weg van "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Nu kan je straks in alle rust lezen wat er staat.

En hoelang heb je het probleem al? Zou het te maken kunnen hebben met de warmte?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 20:21
Opstartdiskette of CD erin, cdrom drivertje laden en ghost.exe starten. Het moet dus NIET onder Windows, maar onder dos. Probeer eens om tijdens het opstarten op F8 te drukken en dan te kiezen voor command prompt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in de bios als first boot device cd-rom gezet. Nu werkte hij dus wel..half en half. Dit gebeurde er:

------------------------------------
1. FD 1,44 MB Systemtype-(13)
Bezig met starten van win 98

This drive is provided by Oak Technology
DTI-91x ATAPI CD-Rom device drivers
Rev D91xV352

Device Name: M9CD001
Transfer Mode: Programmed I/O
Number of drivers: 2

A:\>a:\ MSCDEX /DRMSD001 /l:x
MSCDEX Version 2.23

Drive x = Driver MSCD001 Unit 0
Drive y = Driver MSCD001 Unit 1

A:\>x:

X:\>GHOST -clone, mode=pload, src=x:l Image.gho:1 dst=1:1

CDR101: Not ready bezig met lezen station x

Afbreken, Opnieuw proberen, Mislukt?

-------------------------

Dit staat er, en hier stopt hij. Als ik O invoer, krijg ik dezelfde melding, voer ik A in, dan zie ik verschijnen X:\> hetzelfde als ik Mislukt doe.

Overigens kreeg ik bij het blauw scherm o.a. deze meldingen:

PFN_LIST_CORRUPT

en

CRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Dit verandert steeds bij elke keer dat ik een blauw scherm krijg, de volgnde keer staat er weer iets anders etc..

Verder kom ik ook niet..iemand ideeen? Zelfs de recovery cdrom wilt niet werken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:05:
X:\>GHOST -clone, mode=pload, src=x:l Image.gho:1 dst=1:1

CDR101: Not ready bezig met lezen station x
Je hebt waarschijnlijk 2 CD/DVD drives. Probeer eens

Y: (enter)
GHOST -clone, mode=pload, src=x:l Image.gho:1 dst=1:1

Of start op van de andere CD-drive.

Verwijderd

Topicstarter
Dus afbreken kiezen, overschakelen naar de Y; en dan hetzelfde typen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yep. Maar waarom eerst vragen? Probeer ook zelf dingen uit, we hoeven je handje toch niet vast te houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het moest zijn...had ik zelf effe bedacht:

Y: (enter)
GHOST -clone, mode=pload, src=y:l Image.gho:1 dst=1:1

Nu zie ik een Symantec Ghost 8.0

question:(1823)
proceed with partition restore?
Destination partition will be permanently overwritten.

YES NO

Wat moet ik kiezen?

Als ik YES kies, ben ik volgens mij toch gelijk alles kwijt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 17:17 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:17:
Als ik YES kies, ben ik volgens mij toch gelijk alles kwijt?
Yep, dat is het hele idee van een recovery partitie. Het is ook alleen voor noodgevallen, het ontslaat je niet van de verplichting om backups te maken.

Kijk, of je toont inzet en gaat uitzoeken wat het probleem is, of je gebruikt de recovery en je bent al je instellingen kwijt. Dit soort slowchatvragen is niet de bedoeling. :|

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 05-08-2007 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, vaarwel 80 GB aan muziek en video's :(

Als ik merk dat hij hierna nog niet goed werkt..dan ligt het aan de harde schijf denk ik, dan is die gewoon kapot.

EDIT: krijg melding;

Output error file to the following location:
A:\Ghosterr.txt

OK Cancel

Wat bedoelen ze hiermee?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 17:23 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:22:
Ok, vaarwel 80 GB aan muziek en video's :(

Als ik merk dat hij hierna nog niet goed werkt..dan ligt het aan de harde schijf denk ik, dan is die gewoon kapot.
BS. Ga nou EERST eens uitzoeken wat het probleem is, in plaats van de baby met het badwater weg te gooien... :(

En koop een externe harde schijf, en maak backups.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 05-08-2007 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
lees ff, ik heb ge-edit..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, ik kap ermee. Je doet werkelijk geen enkele moeite, en je reageert totaal niet op suggesties. Eigen inzet 0, en op GoT wordt dat minimaal van je verwacht. Dit is beginnersweb niveau.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:05:
Ik had in de bios als first boot device cd-rom gezet. Nu werkte hij dus wel..half en half. Dit gebeurde er:

Overigens kreeg ik bij het blauw scherm o.a. deze meldingen:

PFN_LIST_CORRUPT

en

CRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Had je daar al eens mee gegoogeld ?
Denk het niet.

http://support.microsoft.com/kb/291806
Probleemoplossing bij een 'STOP 0x0000004E PFN_LIST_CORRUPT'-foutbericht

Oorzaak
Dit probleem doet zich voor omdat een stuurprogramma of een ander probleem de I/O-stuurprogrammastructuren (Input/Output) heeft beschadigd.

Meer informatie
U kunt dit probleem als volgt oplossen: 1. Voer de hulpprogramma's voor diagnose van hardware uit die door de computerfabrikant zijn geleverd.
2. Schakel alle filterstuurprogramma's voor bestandssystemen uit, zoals back-upprogramma's, virusscanners of firewallsoftware.
4. Als dit foutbericht onverwacht of bij het starten van een programma wordt weergegeven, moet u extra geheugen verwijderen of het RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer laten testen. Dit probleem kan optreden als het RAM is beschadigd.
Vooral die laatste is leuk, dus test het geheugen eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje, wat moet ik invullen bij Output error file to the following location:

A:\Ghosterror.TXT

Als ik dan op OK druk, dan zegt hij 'cannot open GHOSTERR.TXT - insert diskette (434)

snapt iemand dat?

Verwijderd

Je CD met recovery software heeft een textbestandje gemaakt met de resultaten (en aan de naam te zien vermoed ik dat er iets mis is gegaan), en probeert dit bestandje op te slaan op de locatie a:\ (diskettestation).

Waarschijnlijk zit er geen diskette in je a drive, dit kan je oplossen door er eentje in te doen :).
Daarom staat er ook 'insert diskette' ;).

Verwijderd

We verwachten toch echt wel wat meer inzet dan dat je hier laat zien hoor, handje vasthouden is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.