Aperture Library: wisselen tussen mobiel en thuis?

Pagina: 1
Acties:

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 07:23
Ik gebruik Aperture voor mijn fotoworkflow op een Macbook. Omdat de schijf van mijn MB bescheiden is (60 gig) en ik graag en veel foto's maak, zoek ik een oplossing waarbij ik kan kiezen of ik Aperture gebruik met een externe harddisk (en al mijn foto's in de library) of zonder (bijv. op locatie) waarbij de library dus op de interne hd staat. Ik heb wel gezocht, maar nergens gezien of dit mogelijk is. Heeft iemand toevallig hier een oplossing voor (een Applescriptje ofzo die de foto's verplaatst, of de library verplaatst al naar gelang je nodig hebt?)

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:19
Je wilt van library kunnen wisselen? Dan moet je in Aperture onder Prefs de library location aanpassen en Aperture herstarten. Zover ik weet is er geen on the fly oplossing waarbij je van library kunt wisselen zonder Aperture te herstarten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.