Toon posts:

Beetje wazig beeld met VGA kabel op XBOX 360

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey iedereen,

Moet je luisteren, ik heb een een VGA kabel gekocht voor mijn xbox 360 in combinatie met mijn samsung le27s71b HD TV.

Al tijden met component gespeelt, dus toen ik de VGA kabel aansloot dacht ik echt WTF!? Het beeld was namelijk onscherp, troebel en wazig beeld.

Ik ben dus naar een maat gegegaan met een iets ander model TV, en bij hem idemdito, ook mijn zijn kabel zelfde beeldresultaten, dus de kabel zelf is gwn goed.

Nu vraag ik mij dus af:

- Hoort dit zo?
- Zijn er mensen die ook een VGA kabel gebruiken, en willen die hun bevindingen hier plaatsen?

Bedankt.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Zover ik weet komt er digitaal door de kabel van component en gaat het anoloog door de kabel van VGA.
Wellicht dat dat je probleem is.

*Correct me if i'm wrong*

Verwijderd

Topicstarter
ErikRedbeard schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:39:
Zover ik weet komt er digitaal door de kabel van component en gaat het anoloog door de kabel van VGA.
Wellicht dat dat je probleem is.

*Correct me if i'm wrong*
Nope, het is allebij analoog. HDMI is digitaal

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:29

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Als je in de beeldinstellingen van je Xbox360 de reference levels aanpast, maakt dit het beeld mooier? Ik had nl hetzelfde toen ik mijn componentkabel had vervangen met een VGA kabel, de beelden leken niet mooi meer, kleuren klopten niet helemaal etc. Een paar weken later werd er een update uitgebracht die 'Reference levels' toevoegde aan de display settings. Je kan kiezen tussen 'Standard', 'Intermediate' en 'Expanded'. Je moet even kijken wat het beste is voor jouw tv, maar op mijn Samsung 26" LCD was 'Expanded' de beste optie.

Wat deze setting doet, is mij niet helemaal duidelijk, maar op 'Standard' had ik wat meer verlopen kleuren, en vooral zwart was vervangen door een meer donkergrijs, waardoor het er niet meer uitzag. Nu ik het op 'Expanded' heb gezet, is alles weer perfect, zelfs een stukje scherper dan met de componentkabel, en zwart is weer zwart. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Glaanieboy schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:58:
Als je in de beeldinstellingen van je Xbox360 de reference levels aanpast, maakt dit het beeld mooier? Ik had nl hetzelfde toen ik mijn componentkabel had vervangen met een VGA kabel, de beelden leken niet mooi meer, kleuren klopten niet helemaal etc. Een paar weken later werd er een update uitgebracht die 'Reference levels' toevoegde aan de display settings. Je kan kiezen tussen 'Standard', 'Intermediate' en 'Expanded'. Je moet even kijken wat het beste is voor jouw tv, maar op mijn Samsung 26" LCD was 'Expanded' de beste optie.

Wat deze setting doet, is mij niet helemaal duidelijk, maar op 'Standard' had ik wat meer verlopen kleuren, en vooral zwart was vervangen door een meer donkergrijs, waardoor het er niet meer uitzag. Nu ik het op 'Expanded' heb gezet, is alles weer perfect, zelfs een stukje scherper dan met de componentkabel, en zwart is weer zwart. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Geen verschil, het blijft maar onscherp. Echt vreemd dat niemand dit opvalt. het beeld is gwn bagger! Ik kan het niet uitleggen, maar ik probeer er morgen een foto van beide te nemen.

eigenlijk ziet het er net zo uit als je de schuiver van je component op TV hebt staan ipv op HDTV.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 23:07 ]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:19

Nutral

gamer/hardware freak

kijk eens of je de resolutie wel hebt veranderd naar 1280x720 ? standaard is het 640x480 wat gewoon hetzelfde is als de tv.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 17:46
yasinhm schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:07:
kijk eens of je de resolutie wel hebt veranderd naar 1280x720 ? standaard is het 640x480 wat gewoon hetzelfde is als de tv.
Dat ja :D . Standaard is het overigens PAL, wat 720x576 anamorf is.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 06-08-2007 00:11 ]

Pagina: 1