Een vriend van mij heeft een Asus P5GD1 Pro moederbord waar de powerswitch en de leds op aangesloten moeten worden. Er staat alleen geen informatie op het moederbord. In de handleiding staat wel wat (blz. 44), maar die header zit niet op het moederbord. De header waar de stekkertjes op moeten is kleiner en zit er links naast. We weten alleen niet welke pinnetjes waar moeten. Over deze header staat wel een stukje in de handleiding (blz. 42), maar niet de goede informatie.
Hij zal er toch echt opzitten, kijk nog eens goed want het is niet anders mogelijk. Misschien op een andere plek, als de pinverdeling (en dan natuurlijk ook het aantal) klopt, dan heb je grote kans dat die het is. Kan hij zijn computer nu al wel met de aan/uit knop aan en uit zetten? Op datzelfde paneeltje van pinnen moeten ook deze pinnen. Anders moet je een foto maken (scherp en groot bij voorkeur
) van het mobo.
Hij zit er ook wel, maar we weten niet waar welke moet. Er staat echt niks op het mobo aangegeven zoals HD LED, POWER enz...
De gebruiker zal nog wel zelf wat foto's posten nadat hij even een accountje heeft gemaakt op de GoT.
De gebruiker zal nog wel zelf wat foto's posten nadat hij even een accountje heeft gemaakt op de GoT.

Helemaal in de hoek linksonder zit een groepje aansluitingen met verschillende kleurtjes. Dat zijn de aansluitingen die je zoekt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het is mijn mobo.
Die header had ik wel gevonden, maar hij zit niet op het mobo. (Alleen de gaten.)

De header die er niet op zit is te zien op de foto. (Linksonder.)
Daar meteen boven zit de header (zwart) waar de kabeltjes op moeten. Ik weet alleen niet welke waar.
Bij die header staat de tekst F_PANEL IDE_LED.
Die header had ik wel gevonden, maar hij zit niet op het mobo. (Alleen de gaten.)

De header die er niet op zit is te zien op de foto. (Linksonder.)
Daar meteen boven zit de header (zwart) waar de kabeltjes op moeten. Ik weet alleen niet welke waar.
Bij die header staat de tekst F_PANEL IDE_LED.
Ken je mij van CO?
Waar zitten de andere kabels, van power- en reset-switch dan op?
Op dat kleine zwarte headertje tegen die 2 jumpertjes aan.
Ik weet alleen niet welk kabeltje waar op het headertje moet, dat is het probleem. Er staat wel F_PANEL (Front Panel) bij het headertje, dus dat klopt.
Ik weet alleen niet welk kabeltje waar op het headertje moet, dat is het probleem. Er staat wel F_PANEL (Front Panel) bij het headertje, dus dat klopt.
Ken je mij van CO?
In de handleiding bestaat je paneeltje niet eens... Ik denk dat je het beste Asus kunt bellen; je moederbord is of 'defect' of zij weten wel hoe het aangesloten moet worden. Ik denk zelf dat je bordje een verkeerde afslag bij de productie ofzo heeft gemaakt want het is wel erg apart
.
ik zie wel wat links onder het zwarte headertje door de streep heen iets wat lijkt op IDE LED, misschien is dat je HDD led wel..
het kan ook zijn dat ik het verkeerd lees, maar het lijkt er op.
kijk btw eens verder in de handleiding mischien is er een code gebruikt voor de power aansluiting.
het kan ook zijn dat ik het verkeerd lees, maar het lijkt er op.
kijk btw eens verder in de handleiding mischien is er een code gebruikt voor de power aansluiting.
Dat klopt, maar er staat niet precies welke pootjes het zijn. Ik heb het wel opgelost nu, ik bedacht (helaas voor jullie pas vandaag) dat ik gewoon met mijn multimeter bij de aansluitinkjes v. d. andere header kon meten en dan zo kon kijken wel pinnetje waar voor is.
Voor de moeite krijgen jullie een mooi plaatje van mij
Voor de moeite krijgen jullie een mooi plaatje van mij
Ken je mij van CO?
het stond er wel een beetje raar, ook in de handleiding werd er over een ander soort header gesproken en uitgelegd.. maarjah het is opgelost.
Pagina: 1