Toon posts:

8800gts prestatie verlies onder xp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw (game) systeem aan te schaffen met als videokaart een 8800gts en als besturings systeem xp (nog geen vista die heeft te veel problemen met oudere games). Mijn plaatselijke computerboer zegt: dat ik niet alleen geen dx10 heb maar ook prestatie verlies! Is dit waar of zegt hij dit alleen maar om mij vista aan te smeren (die duurder is) zodat hij meer geld vangt?

mvg thijs

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-02 17:50
De meeste spellen draaien onder vista langzamer dan onder xp.
Dus dat is niet waar. Ik denk dat hij jou gewoon vista wilt aansmeren :9

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 16:51

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Dat verlies in prestatie is gewoon lulkoek, dit is namelijk geheeld afhankelijk van de drivers. Vista is bij sommige sneller dan XP en bij andere is het weer andersom.
Bij mij bijvoorbeeld is er bijna geen verschil tussen XP en Vista.
Dat van DX10 heeft hij gelijk in, dat zal zowiezo officieel heel lang duren of gewoon nooit op XP komen.

Ik heb zelf ook een 8800GTS en met elke driver update in Vista tot nu toe ging de performance omhoog (hij zit nu ongeveer gelijk aan XP).

Verwijderd

Je hebt idd geen DX10, daar heeft ie 100% gelijk in. Echter de spellen die DX10 ondersteunen zijn nu op 1 hand te tellen. Performanceverlies heb je nu nog vooral in Vista ipv XP. Dus tenzij je dat ene DX10 spel wilt spelen, kan je beter nog bij XP blijven.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je plaatselijke computerboer heeft het fout. Geen DX10 klopt maar prestatie verlies is onzin.

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
DirectX10 brengt ook prestatieverlies met zich mee. Het is op dit moment een extra'tje. Spellen die in DX10 uitomen, zullen ook met DX9 te spelen zijn, alleen mis je bepaalde visuele effecten, maar heb je een betere performance.

Verwijderd

Topicstarter
dat van dx10 wist ik al :P maar evengoed bedankt voor de snelle replies! dan ga ik voor xp!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:20:
dat van dx10 wist ik al :P maar evengoed bedankt voor de snelle replies! dan ga ik voor xp!
Doe is niet zo moeilijk en koop gewoon een System-Builder pakket van Vista! :? nog geen €95 |:( .....dual boot and Happy Gaming !! _/-\o_

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 11:27
ik had mijn vista home premium OEM voor 88 euro bij azerty en dat was in februari.
kocht daar voor 2500 euro hardware dus de paar tientjes maakt dan inderdaad niet uit..
en nu lekker dualboot.

Verwijderd

Topicstarter
zit al op me max budget :P

Verwijderd

bijna alle spellen doen het onder vista hoor ik speel hier half life, max payne,prey,en nog 20 andere die oen het allemaal onder vista

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik speel echt hele oude zoals: tactical ops

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lang leve het internet :z

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
mee eens! maar waar slaat dat op? 8)7 8)7
8)7

• Ramsey
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-01 18:06
waarschijnlijk dat hij bedoelt dat je een tweak of zoiets voor tactical ops kunt vinden op et internet om het spel ook onder Vista te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
naja... dit word een beetje een onzin topic dus als er een mod voorbij komt: hier kan een slotje op!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:25:
Ah Tactical Ops, heb ik ook nog erg van genoten :z Een tijdje geleden de overstap gemaakt op Counter-Strike Source, wat grotendeels op een gelijke manier speelt, maar er beter uitziet.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 09:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nouja om even duidelijkheid te scheppen, directX komt dus nooit, nooit, nooit, en dan ook echt nooit op Windhoos Xtra Problemen omdat er te veel dingen zijn die dan verandert moeten worden.

En je speelt hele oude spellen zoals tactical-ops ... waarom zou je dan een 8800GTS willen hebben? Je hebt denk ik al wel genoeg aan een GeForce 6 kaartje om alles op het hoogste te spelen.

www.maartendeboer.net

• Ramsey
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-01 18:06
miss dat ie ook de wat ''nieuwere'' games speelt. aangezien ik niet verwacht dat je aleen games speelt van 2004 speelt. maare ik heb TO hier ook nog liggen

[ Voor 13% gewijzigd door Ramsey op 05-08-2007 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel ook nieuwere games als bf2 en cod2 en sims voor me zusie (niet dat je daar een 8800xxx voor nodig hebt:P) Maar ik wil gewoon nog een jaar mee kunnen.

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 18:15
Dat gezeik dat zoveel games niet onder Vista werken is nogal overdreven, de meeste games van de afgelopen 5-7 jaar werken prima, sommige hebben een Vista update beschikbaar en ja er zijn er een aantal die niet werken, maar een dual boot systeem lost dat op, dat heb ik in het begin ook gedaan toen ik Vista kreeg, maar nu draai ik alleen nog maar Vista om dat gewoon alles wat ik gebruik nu prima onder vista werkt.
Moet ik toch vragen: Waarom speel je na al die tijd nog die bout game? :P

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Die is toch gebasseerd op de UT(99) engine. Want unreal tournament 99 kon ik wel draaien op Vista, dus dan zou je eigenlijk ook verwachten dat TO wel goed erop kan draaien...

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
XTREEMRaGE schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:49:
[...]

Die is toch gebasseerd op de UT(99) engine. Want unreal tournament 99 kon ik wel draaien op Vista, dus dan zou je eigenlijk ook verwachten dat TO wel goed erop kan draaien...
dat wilde ik dus net zeggen :>

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait er wel op maar... als ik toch vista neem doe ik gelijk 64 bit en dat is minder stabiel met oude games... En een vriend had eerst vista toen deed TO het niet goed (haperen opeens afsluiten enzo) het niet hij instalde weer xp en TO deed het wel...

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 09:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Al geprobeerd TO te draaien als administrator? Ik had problemen met Splintercell ... bijna soortgelijke problemen, ik draaide hem later als administrator en problemen waren opgelost!

www.maartendeboer.net

Pagina: 1