Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ik kwam de nieuwe Logitech G9 mouse tegen en ging hem met mijn huidige Logitech G5 vergelijken:

Ik heb nu een Logitech "Versie 2" G5
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/414/jpg/3010.1.0.jpg
en ik vergeleek hem met de Logitech G9
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/416/jpg/3020.1.0.jpg

De "verbeteringen" van de de Logitech G9 zijn:
  • Verwisselbare covers (Kan handig zijn, maar voor mij ligt de G5 precies goed in de hand en heb geen andere covers nodig.)
  • Onboard geheugen voor het opslaan van profielen (Je hebt altijd Setpoint nodig om de instellingen erop te zetten of te veranderen, het is ook alleen handig wanneer je je muis voor meerdere computers wilt gebruiken.)
  • MicroGear™-precisiescrollwiel (Ik weet niet of dit zo veel beter is, ik kan makkelijk met een normaal scrollwiel overweg.)
  • On the fly tussen 200 dpi en 3200 dpi wisselen (De G5 kan dit ook, maar dan tussen de 400 en de 2000 DPI, 400 is voor mij al te langzaam en 2000 DPI te snel. Wanneer ik de G9 had, dan zou ik nooit boven de 2000 DPI, of onder de 400 DPI gaan.)
  • De muis tot 28g met 4 gewichtjes zwaarder maken (De G5 kan dit ook, maar dan met 8 gewichtjes tot 32 gram extra.)
  • Polytetrafluoroethyleen voetjes (Erg goed, maar heeft de G5 ook.)
  • LED-display met aanpasbare kleur (Leuk maar niet zo functioneel, je kijkt vaker naar je scherm dan naar je muis)
  • Meer coverstijlen te koop (Handig, maar kost geld.)
  • Nieuw uiterlijk (Ik vind hem persoonlijk er niet uit zien)
CONCLUSIE:

De nieuwe muis van Logitech is goed, maar hij doet het voor mij niet boven de Logitech G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 15:49 . Reden: polytetrafluoroethyleen = hygienisch nooit miskoop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
Ik vind de G9 wel iets weghebben van de Logitech Wingman Gaming Mouse:

Afbeeldingslocatie: http://www.nodevice.ru/images/catalog/wingman.gif

Aparte vorm dus, iets dat me bij die muis (die ik een aantal keren heb uitgeprobeerd) niet zo beviel, nu is deze muis alweer een aantal jaren oud, toch lijkt het mij dat de vormgeving van de G5 (en zo ongeveer de hele MX serie fijner (MX1000 bezitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
de G9 is toch geen specifiek nieuw gamers model toch?
G5 is speciaal voor gamen, die G9 ziet er opzich wel leuk uit, maar zou die niet te zwaar zijn? en lijkt iets minder ergonomisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:59

Pinjataaa

Hit me!

Creative Fatal1ty lijkt er ook op
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/images/1/news/2006/05/creativefatal1ty.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:19:
de G9 is toch geen specifiek nieuw gamers model toch?
G5 is speciaal voor gamen, die G9 ziet er opzich wel leuk uit, maar zou die niet te zwaar zijn? en lijkt iets minder ergonomisch
Volgens mij is hij echt wel op gaming gebaseerd, hij komt toch niets voor niets uit de 'G-Series' en hij komt tevoorschijn als je op logitech.com op muizen en dan gaming klikt.

De vorm is nogal apart, maar mischien werkt het heel goed, ik ga het uitproberen in ieder geval.. Moet toch een nieuwe muis hebben

Ik weet niet precies hoe zwaar de G9 is, de G5 kon je in het uiterste geval zwaarder maken met die gewichtjes dat wel.. Even kijken op logitech.com

Edit, staat er inderdaad niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Vraag me af hoeveel problemen hier mee gaan zijn als de eerste mensen deze kopen. Weet nog goed hoeveel problemen er waren met de G5/G7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

G9 ziet er een beetje vierkant uit...
Gaat logitech trouwens overal lcd-schermen in bouwen?
Wat voor nut heeft dat... :/

Ik schaf liever een G5 aan of nog liever een MX800. (ben nog aan het kijken voor een nieuwe muis)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
hmmm, zo tevreden ben ik niet met mijn G5...
ok hij kan wel ownen opzich, maar ik heb het idee dat ie soms niet helemaal precies is..zelfs in de desktop klik ik soms mis op een icoontje (en dat zal echt niet aan mijn aim liggen :+ )
volgens mij leest mijn G5 soms de ondergrond gewoon ff niet (Corepad XXXL)
en het scrollwiel van de G5 is helemaal bagger, veel te hoog liggend en maakt een hels kabaal
misschien is deze wel het proberen waard, maar dan zal ik hem eerst willen aanvoelen, ligt die nog niet bij de Media Markt ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door SuX DeLuXe op 06-08-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik heb ook de G5 en zat te kijken of dat er wat beters op de markt is.
Maar op dit moment is het echt een van de beste muizen (voor mij dan).
Ik gebruik hem icm. een 4D steelpad, de Teflon pads. En 5 standen ingesteld op
500, 750, 1000, 1500 en 2000 dpi. Ik gebruik hem in windows op 1000 en in spellen op 1500 dpi.
De G9 lijkt me veel te klein, en daardoor niet lekker in de hand aanvoelen.
Voor de rest lijkt met me leuk voor een nieuwe muis, maar niet voor een upgrade.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

blubbers schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:34:
Vraag me af hoeveel problemen hier mee gaan zijn als de eerste mensen deze kopen. Weet nog goed hoeveel problemen er waren met de G5/G7 :/
Watvoor problemen waren er dan met de G5? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
job schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 01:59:
[...]

Watvoor problemen waren er dan met de G5? :)
Het feit dat ik in anderhalf jaar al 3 versies van de G5 heb mogen ontvangen van Logitech zegt toch al heel wat..
Eerste keer linker muisknop kapot, daarna de rechter. Heb nu net de V2(007) voor me liggen, net 4 dagen terug gekregen van Logitech omdat de oude dus kapot was..

Lijken me toch wat mankementen van die muis zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04
SoaDmaggot schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:15:
[...]

Het feit dat ik in anderhalf jaar al 3 versies van de G5 heb mogen ontvangen van Logitech zegt toch al heel wat..
Eerste keer linker muisknop kapot, daarna de rechter. Heb nu net de V2(007) voor me liggen, net 4 dagen terug gekregen van Logitech omdat de oude dus kapot was..

Lijken me toch wat mankementen van die muis zelf :)
Aan de andere kant, noem maar eens een ander bedrijf dat zo goed/makkelijk met rma's omgaat dan Logitech..
1 belletje en je krijgt een nieuwe toegestuurd waarna je meestal zelf alleen de stekker vd.. oude hoeft af te knippen en op te sturen..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
en wat is precies het nut van die + en - knopjes onder de linkermuisknop?
de rechtermuisknop is nu dus een stuk groter dan de linker...vind het maar een vreemde indeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Om de dpi in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
voor de gamers, opgeleten dpi is niet alles. lasermuizen presteren een stuk slechter dan optische muizen als het om snelle bewegingen gaat (zie muis-review op esreality).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Ja maar wanneer je in een snel spel een snelle beweging maakt maakt die afwijking niet zo veel uit. voor mij gaat het meer om de precisie bij niet al te snelle bewegingen (zoals bij het richten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Occy74 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 02:17:
[...]
Aan de andere kant, noem maar eens een ander bedrijf dat zo goed/makkelijk met rma's omgaat dan Logitech..
1 belletje en je krijgt een nieuwe toegestuurd waarna je meestal zelf alleen de stekker vd.. oude hoeft af te knippen en op te sturen..
Klopt, daar ben ik ook heel erg over te spreken, prima support (behalve de laatste keer, had ik een gozer uit Suriname aan de lijn die geen touw aan mijn gesprek vast scheen te kunnen binden).
Maar, ging over het probleem bij de G5, niet over de (imo perfecte) service van Logitech :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Ik heb geen enkel probleem met snelle bewegingen en mijn MX1000, en dat was de eerste laser muis... Ik wou eigenlijk een G5, maar zoals ik soms de verhalen hoor, blijf ik denk ik toch maar bij m'n MX1000, ondanks dat ik me soms vreselijk irriteer aan de accu (ik vergeet hem er wel eens in te zetten, niet dat die accu nu zo snel leeg is :( ).

In ieder geval lijkt mij die G9 gigantische bagger. Hij ziet er niet uit, en lijkt mij niet fijn in de hand liggen. Ben benieuwd naar de reviews :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealthstorm
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-01 13:41
Ik vind het maar een lelijk ding, maarja misschien gamed het wel perfect.

Met de G5 heb ik nooit problemen gehad terwijl ik hem direct kocht, misschien gaan sommige mensen er gewoon niet goed mee om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 15:51 . Reden: wanneer spreken we over muizen over hemofhaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik vind de G9 er gaaf uitzien .... ziet er pro uit :) de G5 ziet er niet uit ...... net een legomuis met die mislukte print.

Hoe meer DPI hoe beter ...... maar goed ik ben dan ook een FPS speler.

Deze koop ik beslist ... alleen al om het uiterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het lekker bij men MX518, 1 van de beste logitech muisjes :x, En zelf vind ik dat de TS voor een deel gelijk heeft, de gewone gamer/gebruiker zal alleszins wel een G9 kopen, het is beter de horen van 200 naar 3200 DPI dan van 400 naar 2000 DPI... naja,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Ik heb al een half jaartje ofzo de G9. Daarvoor de MX510 en een MX500 (beiden overleden). Waar de 5xx series vrij hoog waren is de G9 juist was platter en breder. Persoonlijk vind ik dan ideaal.

Laat je echter niet bedriegen door de foto's van de G9, deze geven (imo) een vreemd beeld van de muis en zo lijkt het of deze alles behalve fijn in de hand ligt. Een reden om overstappen van de 5xx series naar de G9 (of van de G5) zie ik niet behalve als je toch toe bent aan een nieuwe muis.

Mocht er tegen de tijd dat ik een ander nodig heb geen beter alternatief zijn dan wordt het sowieso deze muis weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Heb nu ook een G9. Een zeer fijne muis, ligt zeer lekker in hand.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

het is inderdaad de keuze tussen de G5 en MX518, ik heb even de G9 in me handen gehad....niet waard, ik blijf wel bij de G5

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier thuis de G5 en heb deze al zeker een jaar en ligt perfec tin de hand vor mij (grote handen :P) G9 in de Media Markt getest maar was een stuk kleiner en moest eigenlijk al gelijk in 'klauw-positie' gaan.

Om heel eerlijk te zijn vind ik de G5 er ook stukken beter uit zien xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik ben MX1000 gewend, en was al een keer over gestapt op de G7, en later weer terug op de MX1000 omdat ik het model van de G5 etc te smal vind, ik krijg dan kramp in mn hand. Ik heb ook de Raser Lachesis gehad, maar daarbij had ik het zelfde probleem dat hij et smal is. (en bepaalde functies ontbraken zoals instelling van welke knop de "middelste knop" functie krijgt)

Als ik een nieuwe muis neem, dan wordt het sowieso deze G9, want ik ben een beetje zat van dat draadloze gedoe, elke keer is de batterij weer leeg.

Hoe zit het nou eigenlijk met de DPI die je kan instellen. Hoger DPI is toch meer preciezer? Maar als je hem op hoge DPI zet gaat hij alleen maar sneller ipv nauwkeuriger. Ik houd helemaal niet van vershillende snelheden, dan moet je plotseling weer wennen aan een andere snelheid.

Maar ik weet nog van vroeger toen optische muizen nog maar 200 DPI waren, dan sloeg de muis gewoon pixels over bij shooters. Heel frustrerend. Dan denk ik hoge DPI is beter voor nauwkeurigheid, dus zo hoog mogelijke DPI en dan de mousespeed in windows instellen tot een acceptabele snelheid en dan is hij het best, of heb ik het nou verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-07 12:55
Ik heb zelf de G5 en vriend van mij had de G9 maar de G9 is voor mij te plat,
ligt bij mij niet fijn in de hand.
g5 is lekker groot en past dus perfect in mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nauwkeurigheid wordt eigenlijk bepaald door de refreshrate van je muis (bij de G9 500Hz of 1000Hz, weet ik niet zeker) en de gevoeligheid wordt uitgedrukt in DPI.

DPI (Dots Per Inch) zegt het eigenlijk al; voor een verplaatsing van 1 inch geeft de muis 2000x zijn positie door. Dus bij 500Hz beweegt je muisaanwijzing op je scherm 4 inch (10cm), maar wel met 500 metingen per seconde!
Bij 200 DPI moet je je muis 2,5 inch bewegen voor een verplaatsing op je scherm van 1 inch; dan kun je erg nauwkeurig werken hoor!

Vroeger had je 200 DPI bij een refreshrate van bijv. 100 Hz. Dat waren 'slechts' 100 metingen per seconde, en dus voelde dat minder nauwkeurig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Sorry voor het omhoogschoppen van deze oude topic, maar ik heb een vraagje over de G9

Ik speel een spel waarvoor ik graag een macro functie wil gebruiken. Nu zag ik dat er net nieuwe drivers uit waren voor de G9 meuk: Logitech SetPoint 5.20.40

De macro functie die voor de G9 gebruikt kan worden, is die gelijk aan de macro zoals je die op het G11/15/19 keyboard kunt gebruiken? Ik heb een serie van zo'n 150 toestaanslagen en muiskliks die ik in een macro wil opslaan en gebruiken in een spel op mijn notebook. Om een G11/G15/G19 toetsenbord mee te zeulen gaat me te ver, daarom zoek ik een muis waarmee ik hetzelfde kan.

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ach, al die onzin over precisie. Doet me meestal denken aan dikke mensen op een carbon racefiets. Ik word net zo goed 1ste in een match op CoD MW1 met een draadloze lasermuis. Dus om nou zo kieskeurig voor muizen te doen: koop gewoon eentje die lekker in de hand ligt, dat helpt al veel meer.

Things are cheaper for a reason

Pagina: 1