Toon posts:

Netwerk voor studie

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben een student (ICT) en ben heel vak bezig met het opzetten van Win2003 netwerk voor school opdrachten... en ik heb 1 x p4 PC met 1G werkgeheugen en 160GB HD, 2X p3 pc voor oefenningen en zo.
maar telkens als ik iets voor school moet doen..en het mis gaat.. ben ik dan veel gegevens kwijt op de P4 PC, omdat ik gebruikt deze ook voor prive dingen...

wat ik nu eigenlijk is een netwerk opzetten dat ik altijd my school opdrachten uit kan voeren zonder kwijt raken van gegevens.

weet iemand mss een oplossen hier voor wat mijn geen geld gaat kosten?
ps: ik ben heel vak bezig met het testen van verschillende programma's en versies van windows en Linux.. voor School.

Gr. Saeed

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Lijkt mij juist een uitdaging om zoiets zelf te bedenken en uit te werken, je bent niet voor niets ICT-student toch?

Hoe dan ook, kijk eens naar een NAS-oplossing, kant en klaar te koop, of natuurlijk zelf opzetten (ict-student, remember...)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:33
Ik zou eens naar VMware kijken.

Verwijderd

Gebruik een losse USB harddisk, of een NAS oplossing. Dat laatste is eigenlijk nog het mooist als je toch al een netwerk hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is er mis met een backup van je belangrijke bestanden (op tape, usbdrive, opticaldisk, ext hdd, zipdisk, of desnoods kleitablet) en een werkende ghost image van je systeem. Je pc is geherinstalleerd in 5 minuten en je belangrijke bestanden ben je daarmee niet kwijt.
Zeker als je veel dingen test is dat handig. Andere mogelijkheid is natuurlijk om dit soort dingen in VMware te gaan draaien.

Via een netwerk kan het natuurlijk ook, bouw gewoon een fileserver van 1 van die pcs waar je alle bestanden naar backupt :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:59
Je hebt 3 pc's, je kan er daar dan toch eentje als server inrichten en 2 als clients?

Wat voor oplossing zou je zelf dan graag zien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu wel een image gemaakt van my ander pc waar ik heel veel op doet-> maar wat is now de beste oplossen dat ik niet telken my hele netwerk opnieuwe hoef te instelleren naar wat paar schol opdrachten??

ik heb laast ook een SME server geinstalleerd en wil ook daar mee ga oefennen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:21:
ik heb nu wel een image gemaakt van my ander pc waar ik heel veel op doet-> maar wat is now de beste oplossen dat ik niet telken my hele netwerk opnieuwe hoef te instelleren naar wat paar schol opdrachten??

ik heb laast ook een SME server geinstalleerd en wil ook daar mee ga oefennen
Een netwerk herinstalleeren?? Dat volg ik even niet. Je hoeft daar toch niets bijzonders voor te gaan installeren? Gewoon pc installeren, netwerk configgen (voor zover dat nog nodig is in de meeste OSen) en klaar.

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-03 07:56
gebruik het programma virtuel pc ik ben ook ict student en dan kan je het gewoon op 1 pc doen enkan je niks wissen!

Verwijderd

Topicstarter
jaa. ik bedoeld dat als ik iets anders moet oefennen bij server opnieuwe configureren, na de oefennen moet ik meestal alles opnieuwe installeren om weer normaal te kunenn werken

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even kijken naar virtuel pc tinx
:D

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Virtual PC zou ik ook aanraden, daarmee kan je zelfs servers en clients door elkaar draaien om een netwerk te simuleren. Met Virtual PC kan je ook Windows Server draaien en de clients in je netwerk kunnen hieraan connecteren.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 21:29

Sick Nick

Drop the top!

Vind het zowieso raar dat je opdrachten voor school thuis moet doen op je prive pc's. Alsof iedereen 3 bakken heeft staan om mee te spelen? Ik zou ook voor vmware/virtual pc gaan en dan op 1 van je P3 bakken. Niet snel maar je hoofdpc kan zo niks mee gebeuren.

Daarnaast zou ik zowieso iets van backups maken van je hoofdpc op een externe schijf/dvd/whatever. Je weet maar nooit.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Met VMWare kun je een aardig eindje komen, server & werkstation op 1 'echte' pc, snel is het niet maar dat is wat anders ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:09
Sick Nick schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:18:
Vind het zowieso raar dat je opdrachten voor school thuis moet doen op je prive pc's. Alsof iedereen 3 bakken heeft staan om mee te spelen? Ik zou ook voor vmware/virtual pc gaan en dan op 1 van je P3 bakken. Niet snel maar je hoofdpc kan zo niks mee gebeuren.

Daarnaast zou ik zowieso iets van backups maken van je hoofdpc op een externe schijf/dvd/whatever. Je weet maar nooit.
Ik vind het raar dat je midden in de zomervakantie opdrachten voor school moet doen? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ik kan snappen dat jij het raar vind:P.. maar ik heb 14 jan. eind examens (praktijk) dus.. hoe eerder ik begin hoe beter;)
Pagina: 1