Toon posts:

Subwoofer aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor sommige misschien een erg makkelijke vraag, maar ik heb een aantal dagen terug een 'echte' subwoofer besteld voor m'n Bose AM 6 series II setje (Bose sub. heb ik er tussenuit gehaald).
Het betreft een KEF PSW 2000 suwbwoofer. Zodra ik m binnen heb, wil ik met een subwooferkabel aansluiten op mn receiver, een NAD T752. Nu is echter mijn vraag welke uitgang ik moet gebruik, want ik zie 3 uitgangen aan de achterkant van m'n receiver:

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/m.lam/achterkant1.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

Ik zie er maar 2 ;)
Die ene is een input, voor als je bv een dvd speler hebt met analoge uitgang per kanaal.

Je kan gewoon Subw1 pakken als uitgang als je maar 1 subwoofer hebt.

Misschien dat je nog wel moet instellen in je receiver dat er maar 1 subwoofer is aangesloten :)

[ Voor 21% gewijzigd door momania op 05-08-2007 13:14 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Het is al te merken dat ik geen verstand heb van zaken :+
Maar ik zie idd dat het er 2 zijn ja :> Ik moet dus gewoon subw 1 pakken, aansluiten en knallen maar. Zodra ik de subwoofer binnen heb, laat ik wel weten of 't gelukt is!
Nog bedankt voor je hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de sub. nog niet binnen, maar ik heb eigenlijk nog een andere vraagje, m.b.t. een subwoofer.
Ik wil de subwoofer vlak onder m'n LCD tv zetten (die aan de muur hangt). Heeft iemand enig idee of dit schadelijk is voor m'n televisie (magneetgebeure e.d), zoals dit bij de "oude" CRT's het geval is/was.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:54:
Heb de sub. nog niet binnen, maar ik heb eigenlijk nog een andere vraagje, m.b.t. een subwoofer.
Ik wil de subwoofer vlak onder m'n LCD tv zetten (die aan de muur hangt). Heeft iemand enig idee of dit schadelijk is voor m'n televisie (magneetgebeure e.d), zoals dit bij de "oude" CRT's het geval is/was.
ik weet niet of het schadelijk is, maar meestal zet je hem ergens in de hoek beetje voor acoustiek steeds ergens anders neer zetten en dan kijken wat jij het prettigst vind klinken ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien LCD niet met electronenbundels (die door magnetisme afgebogen worden) werkt, kan het in principe geen kwaad :)

Wat wel kwaad kan is je LCD op je sub zetten en dan je sub (te) hard zetten, zodat je LCD er af dondert. Niet doen dus :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
@enriqueeeee
Het setje zit in mn slaapkamer en helaas is de ruimte daardoor erg beperkt :'(
Enige andere optie is naast m'n bed.

@The Eagle
LCD zal voorlopig wel aan de muur, blijven :)
Als ik een nieuwe plek zoek voor de tv, zal ik aan je tip denken :+ _/-\o_

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Gewoon op je Subw1/2 uitgang idd :)

Nu nog degelijke speakers, Bose staat bij veel aardige GoTters nou niet als ook maar richting 'redelijk' bekend
heracles schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:57:
[...]

Waarom zou hij andere speakers willen, als hij hier tevreden mee is? Waarom kick je dit topic uberhaupt, het antwoord was al lang gegeven.
Moraalridder, een topic van een frigging dag is niet hetzelfde als een topic van jaren geleden, en de combinatie van een vrij grote nieuwe subwoofer van een behoorlijk degelijk merk in combinatie met melkpakjes die nou niet echt bekend staan om hun geluidskwaliteit :X Niet echt een goede combinatie is mijn gok. Ik probeer dus duidelijk te maken dat als men echt vooruitgang wil behalve onvervormde bass, er ook gekeken kan worden naar speakers van kwaliteit.

[ Voor 111% gewijzigd door BHQ op 07-08-2007 18:03 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Yapser schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:49:
Gewoon op je Subw1/2 uitgang idd :)

Nu nog degelijke speakers, Bose staat bij veel aardige GoTters nou niet als ook maar richting 'redelijk' bekend
Waarom zou hij andere speakers willen, als hij hier tevreden mee is? Waarom kick je dit topic uberhaupt, het antwoord was al lang gegeven.
Pagina: 1