ASUS M2A-VM systeem valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Gisteren heb ik een nieuw systeem in elkaar gezet, met de volgende onderdelen:

Thermaltake Lanbox mATX
Channel Well Technology 430W PSU
ASUS M2A-VM mATX
AMD Athlon 64 X2 4800+
2x 1024MB PC 667 MHz
2x 200GB SATA
1x DVDRW IDE
ASUS GeForce 7900 GS

Als ik het systeem aanzet, gaan 3 sec. lang de fans draaien alvorens het systeem weer uit gaat. Ik dacht dat er misschien te weinig vermogen geleverd kon worden, daarom heb ik toen de videokaart uit het systeem gehaald (er zit ook onboard video op) en ook de DVDRW drive losgekoppeld, zodat alleen het moederbord en de hdd's stroom kregen. Dit had echter geen effect, nog steeds bootte het systeem niet door.

Is de voeding dan nog steeds niet krachtig genoeg?
Het is een 20p/4p variant, waar ASUS zelf een 24p/4p variant aanraadt. In het boekje staat echter dat het wel mogelijk is om een 20p/4p voeding aan te sluiten, maar dat je er dan alleen voor moet zorgen dat de +12V lijntjes minimaal 15A kunnen krijgen. Nu kan ik niet 1-2-3 de manual van de voeding vinden, maar ik kan me herinneren dat ik deze voeding juist gekocht heb voor de stabiele +12V lijnen.

Ik ben nu zelf geneigd om morgen een nieuwe voeding te gaan kopen, maar dan wil ik wel graag zeker weten dat dit inderdaad het probleem is. Iemand met de bevestiging / juist een andere verklaring? _/-\o_

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer het eens zonder de 7900GS en gebruik de onboard videokaart? Je zult moeten uitsluiten dat er onvoldoende stroom wordt geleverd, en de 7900GS is een stroomtrekkertje. Verder zul je een voor een de andere componenten moeten gaan controleren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Railgunner
gambieter schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:24:
Probeer het eens zonder de 7900GS en gebruik de onboard videokaart? Je zult moeten uitsluiten dat er onvoldoende stroom wordt geleverd, en de 7900GS is een stroomtrekkertje. Verder zul je een voor een de andere componenten moeten gaan controleren.
Zie de topicstart:

daarom heb ik toen de videokaart uit het systeem gehaald (er zit ook onboard video op)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RAILGUNNER schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:29:
[...]
Zie de topicstart:
daarom heb ik toen de videokaart uit het systeem gehaald (er zit ook onboard video op)
Scusi, ben net wakker en heb er overheen gelezen :D

Kun je een 24/4 voeding lenen van iemand voor een test?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Probeer te booten met minimale configuratie. Mocht dat niet lukken, dan denk ik dat je een andere voeding nodig hebt.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Verwijderd

ik weet dat ATI dit probleem had met de ati chipset. En dit was een bekend probleem. komt door slechte ondersteuning van de chipset en de vid drivers. van ati.

Waarschijnlijk heb je Alleen vid drivers geinstalled en niet de northbridge drivers die standaard bij de driver op de orginele cd van je mobo staan

ik heb dit zelfde board, dit probleem had ik ook , en is vanaf catalyst 7.6 opgelost.

echter lees ik dan weer bij jouw dat je een ASUS GeForce 7900 GS hebt zitten. Tjek je chipset drivers is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 12:52 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:47:
is bekend probleem. komt door slechte ondersteuning van de chipset en de vid drivers. en dat jij de verkeerde drivers installed.

Waarschijnlijk heb je Alleen vid drivers geinstalled en niet de northbridge drivers die standaard bij de driver op de orginele cd van je mobo staan

ik heb dit zelfde board, dit probleem had ik ook , en is vanaf catalyst 7.6 opgelost , let er op als je installed dat ie tijdens de install er mee naar voren komt zo niet dat weet je dat je Vid only driver hebt.
Eh, bij de TS boot het systeem niet. Wat jij beschrijft is een probleem na het booten, dus nog niet relevant. Komt misschien wel van pas bij latere problemen :)

• Railgunner
Het bleek toch aan de voeding te liggen. Heb vandaag een 24p/4p voeding gekocht en hij bootte direct :). Bedankt voor de hulp :).

Pagina: 1