Temp. bestand install (xp)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Kan onder opslag en windows clients hier niet de oplossing vinden:

Ik heb een opstartschijf van 6 gb, die volloopt, heb 250 mb vrij gemaakt,
(hij loopt vast met schijfopruiming. Temp map is leeg.) chkdsk ok

Ik probeer een update patch voor Battlefield 2142 te draaien op een
andere schijf maar hij schrijft blijkbaar ook naar de C: want die staat
weer helemaal vol en dan kapt ie.

Waar wordt het tijdelijke betand naartoe geschreven ? (het blijft erop staan)

NB ga nu zoeken op *.tmp, *.chk, ~*.*

[ Voor 4% gewijzigd door Opteronx4 op 05-08-2007 12:09 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

www.beginnersweb.nl

verplaats je temp dir naar een andere HD...
start ->config ->system ->advanced ->enviroment variables ...

opstart van 6 gig ... slim bezig....

[edit]
verplaats meteen je docs & settings & swap naar andere HD
staan ook daar ergens in de buurt.

[ Voor 23% gewijzigd door MRic3 op 05-08-2007 12:10 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Als windows niet genoeg heeft aan 6 gig dan is dat een probleem van windows. gormless windows

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

pfff dat ik hier nog op reageer...

Windows kan op 1 gig, tis maar net hoe je het configureert.
Waar was je ook alweer mee bezig Windows XP ???....... ohw nee... "Battlefield 2142" .. :+

www.ccleaner.com draai die ook maar

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
bedankt, ik begrijp niet dat windows meer rommel uit zichzelf verwijderd.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Caching / swappen enz. kan een groot snelheids voordeel zijn ;)
enne als je met Battlefield bezig gaat geef Windows XP dan niet de schuld :)

Tis al met al een kwestie van configureren.. als je geen ruk verstand hebt van computers en er ook geen / weinig tijd in wil steken dan is het slimmer / beter /makkelijker /sneller om spelletjes te spelen op een XBOX of PS3.

Een fatsoenlijk computer systeem hebben scheelt ook.. een 6GB opstart schijf hoort daar niet bij.
Maar dat kan ook weer geschoven worden onder het feit van slecht configureren...

p.s. minimaal 15% vrij op een schijf is altijd wel fijn.. scheelt meestal in de snelheid

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Ik heb wel een ruk verstand van pcs, (als je het over mij hebt, ik installeer draadloze modems) mn vraag was namelijk waar dat tijdelijke bestand van battlefield stond, dat leek me een snellere oplossing.
En dit is mn tijdelijke pc, wil een 45 nm Q 6600.
Ja je hebt wel gelijk dat ik meer tijd moet besteden aan windows configureren. maar ik vind windows wel omslachtig (36 submenu's , etc)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De tijdelijke bestanden komen in %userprofile%\Local Settings\Temp te staan. Denk aan een installer die ingepakt is en alles tijdelijk uitpakt voor installatie. Oa Nero doet dat. Wat je anders zou kunnen doen om het probleem te omzeilen is Winrar nemen, de patch openen met Winrar en hem uitpakken op een locatie die wel voldoende ruimte heeft. Voer dan de setup van de uitgepakte bestanden uit en je patch moet werken.

Overigens, dat je draadloze modems kan installeren betekent nog niet dat je veel van computers af weet.

MRic3:
6 GB voor Windows is geen geval van slecht configureren, het is eerder een punt van wat ga je gebruiken aan schijfruimte. Ik heb Windows XP op een 7,5 GB partitie staan, geen enkel probleem. Heb nog 2,66 GB vrij (das 35%). En dan heb ik nog niet eens mijn headers van Newsleecher op een andere schijf staan. Overigens is 15% vrij allang achterhaald. Voor een 100 GB schijf zou dat dan 15 GB zijn, daar pas makkelijk XP op bijvoorbeeld. Mijn data partitie heeft nu 15% vrij, dat is 67,31 GB van de 448,27 GB. Duidelijk een overkill als het voor Windows zou zijn. Zelfde idee als dat Windows gaat zeuren dat je schijf bijna vol is bij <10% vrij (lekker op je data schijf van 500 GB, zeuren bij 50 GB nog vrij). Oh, en snelheidsverschil merk ik niet, of ik nou 10% vrij heb op C: of 40%. Het gaat juist om fragmentatie. Laat PerfectDisk maar eens je bootschijf defragmenteren die nog maar 1 GB vrij heeft en start dan opnieuw op. Zeker weten dat je dan net zo snel, dan niet sneller opstart als dat je 15 GB vrij zou hebben.

Commandline FTW

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
Toen ik de temp naar een grotere schijf verplaatste ging het weer goed. Het is met mij zo dat ik de belangrijkste dingen weet die men redelijk vaak gebruikt, de rest zoek ik op maar ik ben dan te ongeduldig als ik met een game bezig ben. Dan is het handig om hier te vragen of er simpelere oplossingen zijn. Cheers

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

...... O.M.F.G. .... Ik ga niet eens inhoudelijk reageren, alleen een linkje ;)

Op naar het volgende probleem van het ongeduldige computer genie die een wireless modem kan installeren (!!!!), niet verder komt dan 'submenu' 4 :? EN een 45 nm Q 6600 wil :9~ .. VET MAN. :+ :O

Als je echt met een computer om kan gaan dan zoek je het eens zelf op! .... Vragen :X
Ach ja, zoals een wijs man ooit eens zei... "De één zijn plafond, is de andere zijn vloer" ;)

p.s. ja deze post is sarcastisch en totaal OT :). Als ik hier een waarschuwing voor krijg ... so be it. Het 'probleem' in de TS is opgelost. Persoonlijk vind ik dat dit een niet GoT-waardig topic is.. maja, plafond, vloer enzo .. veel suc6 verder.

Ice Out.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:03
Heb zelf ook wel eens dat probleem gehad, met Google kwam ik altijd uit op solutions met Registry Keys veranderen enzo maar onder system gaat het 100x zo rlx! Succes met Battlefield.
Edit: En fighting a troll is like wrestling a pig, you both get dirty and the pig likes it. :P

[ Voor 20% gewijzigd door TeXiCiTy op 05-08-2007 23:27 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

fighting a troll is like wrestling a pig, you both get dirty and the pig likes it
_/-\o_ :*)

• Opteronx4
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Topicstarter
I'd rather be a pig than a swine, mr icetroll. niet zo denigrerend. ik zal later vandaag uitleg geven wat ik van pc's afweet en waarom ik weinig geduld met windows heb.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:46

3DDude

I void warranty's

Opteronx4 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:08:
I'd rather be a pig than a swine, mr icetroll. niet zo denigrerend. ik zal later vandaag uitleg geven wat ik van pc's afweet en waarom ik weinig geduld met windows heb.
waarom later vandaag ? je moet het eerst nog even opzoeken ofzo ? :P of aan iemand vragen zeker ? LoL :P

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Opteronx4 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:03:
Ik heb wel een ruk verstand van pcs, (als je het over mij hebt, ik installeer draadloze modems) mn vraag was namelijk waar dat tijdelijke bestand van battlefield stond, dat leek me een snellere oplossing.
En dit is mn tijdelijke pc, wil een 45 nm Q 6600.
Ja je hebt wel gelijk dat ik meer tijd moet besteden aan windows configureren. maar ik vind windows wel omslachtig (36 submenu's , etc)
Je installeerd wifi modems dus je hebt ruk verstand van pc. anders had je deze vraag niet hoeven stellen.
je wilt een 45nm q6600 maar die heb je nog niet, en als je al niet deze machine goed draaiend kan krijgen waarom denk je dat het wel zal gaan met die q6600??
ook daar moet je goed configureren wil je een systeem hebben die naar jou wensen loopt.
en ja windows is omslachtig...helaas zal het voorlopig ook blijven.
beetje tweaker zoekt wel zelf uit. en als laatste redmiddel stelt hij een vraag op het forum.
lijkt me niet dat jij goed gezocht hebt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 13:28 ]

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ut gaat wel erg off-topic allemaal...

Waarom later uitleggen...Opteronx4 zal het wel veel te druk hebben met
vragen naar oplossingen voor zijn BF2142 patch probleem. :P

Enne Opteronx4 ... Ik wil geen uitleg want het boeit mij niks :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even dicht :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga dit topic maar even gesloten houden - ik stel voor dat we allemaal weer fatsoenlijk met elkaar om gaan.

De ":O" smilies mogen wegblijven net als verwijzigingen naar beginnersweb en dergelijke - ga gewoon op een nette manier met elkaar om, ook al is het buiten warm ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.