SATA to IDE converter compatible met SATA 2.0?

Pagina: 1
Acties:

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:27
Aangezien mijn oude Asus moederbord het net heeft begeven wil ik een nieuw moederbord bestellen. Het moederbord uit de best buy juli 2007. Deze bevat 1x IDE interface en 8x SATA interface. Aangezien ik nog 2x IDE harde schijven + DVD-writer heb zal ik een adapter/converter halen om deze erop werkend te krijgen.

Echter het moederbord ondersteunt SATA 2.0 en de converter die ik gevonden heb zegt het volgende:

Algemene Specificaties

* Compatible met SATA 1.0
* Ondersteunent PIO modus 0-4
* Ondersteunt UDMA overdrachtsnelheden tot 66, 100 en 133 Mbps
* Ondersteunt energiebeheer van seriële ATA

Website: http://www.conceptronic.n...48&Prod=CSATAC2&subid=559

Mijn vraag; kan ik deze converter ook gewoon gebruiken voor SATA 2.0? Just to be sure...

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02 17:51
SATA 2.0 is backwards compatible met SATA, maar dat had je ook wel kunnen vinden in de FAQ :)

• Cerntje
adyta schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:59:
SATA 2.0 is backwards compatible met SATA, maar dat had je ook wel kunnen vinden in de FAQ :)
Natuurlijk... my bad.

Op de FAQ van die website stond niks vermeld. Wel het beleid topic doorgelezen maar kon het zo niet vinden. Anyway, dat moet dus geen probleem zijn :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je dan niet beter gelijk een nieuwe DVD writer met een SATA interface aanschaffen? Prijzen tussen de 25 en 40 euro voor zo'n ding afhankelijk van het merk maar dan heb je wel meteen een native SATA ding en heb je dus ook geen last van eventueel wel of niet functioneren van die convertor. Rekening houdend met de prijs van de convertor zal je er wellicht een paar euro meer voor moeten uitgeven maar het geeft je in ieder geval wel een betere uitkomst dan met een convertor (imo).

https://discord.com/invite/tweakers

• Cerntje
redfoxert schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:07:
Kan je dan niet beter gelijk een nieuwe DVD writer met een SATA interface aanschaffen? Prijzen tussen de 25 en 40 euro voor zo'n ding afhankelijk van het merk maar dan heb je wel meteen een native SATA ding en heb je dus ook geen last van eventueel wel of niet functioneren van die convertor. Rekening houdend met de prijs van de convertor zal je er wellicht een paar euro meer voor moeten uitgeven maar het geeft je in ieder geval wel een betere uitkomst dan met een convertor (imo).
Nog beter idee...... Gelijk maar een dvd-writer met SATA aan mijn winkelmandje toegevoegd :) Prijs verschilt niet eens zoveel met die van zo'n converter.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Cerntje schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:11:
[...]

Nog beter idee...... Gelijk maar een dvd-writer met SATA aan mijn winkelmandje toegevoegd :) Prijs verschilt niet eens zoveel met die van zo'n converter.
Precies daarom :)

Succes met je aankoop !

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Je kunt ook eventueel een IDE addon kaartje kopen voor die twee HDD's en dan je Opticals gewoon op de onboard aansluiten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cerntje schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:55:
Aangezien mijn oude Asus moederbord het net heeft begeven wil ik een nieuw moederbord bestellen. Het moederbord uit de best buy juli 2007. Deze bevat 1x IDE interface en 8x SATA interface. Aangezien ik nog 2x IDE harde schijven + DVD-writer heb zal ik een adapter/converter halen om deze erop werkend te krijgen.
Omdat ik hetzelfde probleem had (2x pATA harde schijf + DVD-brander) heb ik net de Asus MV2-VM gekocht voor mijn servertje, die heeft namelijk nog 2x pATA. Lijkt me verstandiger dan klooien met adapters.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1