PC via HDMI op LCD tv problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:14
ik heb laatst een samsung le37m87bd samsung full HD LCD tv (37")gekocht wat natuurlijk een leuke tv is.
Ik heb daar een ps3 op aangesloten die perfect werkt op 1080P.

En nu wil ik daar ook met mijn PC op aansluiten via een HDMI kanaal.
Ik heb dus een HD2600 XT van Sapphire aangeschaft met HDCP erop en een HDMI mogelijkheid.

Ik heb dit allemaal aangesloten en de laatste drivers geinstalleert.

Als ik nu opstart en ik kom in vista dan mis ik links en rechts 1cm beeld op mijn LCD ook is alles onscherp en naar binnen samengeperst lijkt wel.
Ik heb met de resolutie liggen vervelen maar die stonden toch echt goed 1920x1080.

Ik hem een betere HDMI kabel gebruikt en dat werkte ook niet dus toen besloot ik om een dvi naar vgaconverter erop te zetten en dan met een vga kabel naar de PC ingang van mijn scherm te gaan.

Toen ik opstarte werkte alles gelijk perfect en heb ik weer een haarscherp beeld die niet die CM aan elke kant mist.

Ik heb ook met de instellingen van de catalyst control center zitten spelen maar ik kon het beeld alleen vergroten in de y en x richting gelijk maar niet los van elkaar.

Waarom wil ik HDMI, omdat dan mijn VGA poort vrij is zodat ik daar pc`s op kan installeren zonder dat ik telkens moet switchen met kabels.

Is dit een bekend probleem, of heeft iemand een idee wat ik fout doe?

• eatualive
iemand ???

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15
Wat is eigenlijk je probleem?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@ JukeboxBill
Als ik nu opstart en ik kom in vista dan mis ik links en rechts 1cm beeld op mijn LCD ook is alles onscherp en naar binnen samengeperst lijkt wel.
Ik heb met de resolutie liggen vervelen maar die stonden toch echt goed 1920x1080.
Dit denk ik. Het beeld is wordt niet correct weergegeven via hdmi, en wel via vga. (ofso?)
</JukeboxBill>

Staat er misschien zoiets als overscan o.i.d. aan (op tv zelf)? In je drivers aangegeven dat het om een tv gaat? Andere driver versie geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 05-08-2007 19:54 ]

Patient gamer

Verwijderd

Ik heb een dual boot draaien en in win xp valt er ook 1 cm buiten het beeld.
En met win vista valt alles in het beeld.
Dit is al 2 jaar zo met win xp en alle videokaarten die ik heb gehad.
Monitor is geen probleem.
Videokaart is 8800 gts.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

SeatRider

Hips don't lie

Samsung LCD TV's staan erom bekend dat ze via HDMI een bepaalde mate van overscan toepassen, dit ervaar jij als een ietwat ingezoomd (en dus uitgerekt, geen 1:1 pixels) beeld. Staat ook in de handleiding, althans bij mijn 32", dat je de HDMI niet moet gebruiken voor PC maar alleen voor DVD. De PC ingang is VGA.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• eatualive
Dus ik heb niks aan de HDMI... Gelukkig heb ik wel de kleur zwart nu goed kunnen instellen op de VGA poort zodat ik toch kan computeren met mijn 37". Alleen moet ik nu kabels gaan switchen of zo`n switch kopen die ik liever niet heb.

Bij de drivers zit wel zoiets als overscan of onderscan alleen dan veranderd hij zowel de hoogt als de breedte terwijl het probleem alleen in de breedte is. Als ik dan overscan inschakel dan is de breedte in orde maar van de hoogte mis ik een stuk wat buiten het scherm valt.

Het is trouwens geen overscan (uitgerekt) maar onderscan (samengeperst), maarja dan maakt dan niet zoveel uit voor het probleem. Als iemand toch een oplossing weet hoor ik het graag anders ga ik van de reactie hierbove uit datr ik als ik goed beeld wil alleen gebruikt kan maken van PC ingang..

Echter vind ik het wel vreemd, of ondersteund die VGA ook HDCP?? ander heb je dus niks aan een HDCP videokaart want dan kun je straks geen blu-ray films via je computer op de tv afspelen of je krijgt een samengeperst beeld.

[ Voor 33% gewijzigd door eatualive op 05-08-2007 21:48 ]

• eatualive
Eindelijk is het beeld compleet met die fix en op alleen scannen zetten.

alleen nu heb ik het volgende probleem, de tekst is kartelig en niet haarscherp, is hier ook een oplossing voor?

Verwijderd

Ik heb een Loewe Xelos 32 A, via dvi - hdmi detecteert de laptop het scherm niet eens! ,.. kan er dus helemaal niks mee beginnen.
Vga werkt wel, en is haarscherp

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

SeatRider

Hips don't lie

eatualive schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:57:
Eindelijk is het beeld compleet met die fix en op alleen scannen zetten.

alleen nu heb ik het volgende probleem, de tekst is kartelig en niet haarscherp, is hier ook een oplossing voor?
Nee. Het sneue is namelijk dat door deze fix te draaien gewoon softwarematig een stukje zwart beeld rondom meekrijgt. Je TV interpreteert het stukje binnenin als 1920x1080, terwijl feitelijk het gehele beeld (dus met de randen MEE) 1920x1080 is. Je rekt dus een beeld van (gokje) 1800x900 op naar 1920x1080, hetgeen dus rafelige randen met zich meebrengt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1