Toon posts:

Probleem met canon S3 IS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met me canon S3 IS. De camera wil niet meer aan.

Als ik de aanknop naar rechts draai (Foto's bekijken) gaat het groene lampje branden. Na ongeveer 8 seconden geeft de camera een aantal (5/6) korte piepjes. Het lampje van de SD indicator gaat rood knipperen en de camera gaat uit. Zonder dat er iets gebeurd is (LCD Blijft uit)

Als ik de aanknop naar links draaien (Foto's maken) gaat het oranje lampje branden. Na ongeveer 8 sconden geeft de camera een aantal (5/6) korte piepjes en de camera gaat uit. In dit geval gaat de SD indicator niet rood knipperen.

Iemand bekend wat het probleem is?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik weet van mijn compacte camera dat hij even aangaat en dan wat piept als de batterij bijna leeg is. Het kan zijn dat je batterij leeg is (maar die heb je vast opgeladen om te checken) of stuk zijn waardoor ze niet de benodigde spanning kunnen geven.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo een batterij checker die geeft goed aan, dit zijn de batterijen die bij de camera zitten. Hij is net een week oud. Ook opgeladen batterijen geprobeerd en ook nieuwe batterijen (Wel van de Kruidvat... :? ) Maar het probleem blijft het zelfde.

Ook als ik hem aansluit (met usb kabel) op de computer blijft het zelfde probleem.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 18:15

Garrett

Watercooler

Deze cam piept niet als de batterijen bijna leeg zijn, wel lastig, maar hoe oud is de cam?
Anders gewoon RMA gevalletje lijkt me...

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
De camera is nog geen week oud. Gisteren foto's gemaakt. Netjes uitgeschakeld en in opbergtasje gedaan. Thuis aangekomen tegen dit probleem aangelopen. De foto's op de SD kaart zijn wel allemaal perfect gelukt.

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
omruilen dan... Ding is een week oud, dus er zullen weinig winkels moeilijk doen lijkt me..

[ Voor 71% gewijzigd door ThomasW op 05-08-2007 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
:-) Via internet aangekocht... Wel bij een goede winkel, ligt alleen niet om de hoek.

Vandaar dat ik de vraag hier even heb neergezet.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Denk dan toch idd dat hij terug naar de winkel moet....bel ze maandag even en vraag het hen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Dat ga ik zo wie zo even doen... Inmiddels ook de vraag naar Canon gestuurd... (Komt er ooit antwoord?) Mocht ondertussen iemand het probleem herkennen... :-) Is tenslotte mooi foto weer.

Verwijderd

Heb je nog een ander SD kaartje liggen? Ik heb ook een S3 IS gehad en die ging niet aan zonder kaart dacht ik. Zou kunnen dat er dus iets mis is met het kaartje en hij daarom dienst weigert.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels 3 verschillende SD Kaartjes getest... Hij blijft piepen.

Trouwens als ik hem op "foto maken zet" hoor ik de lens wel een soort van klikken en licht het beeld scherpje vaagjes op. Vervolgens na 8 seconden weer die piepjes en de camera is weer uit.
Pagina: 1