Toon posts:

[MBP] Gebruik in de auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit de laatste tijd, en de komende tijd nogal vaak in de auto en wil dan zo nu en dan, natuurlijk als ik niet achter het stuur zit, bezig met mijn MBP. Het komt nog al eens voor dat mijn batterij niet echt vol is.

Weet iemand wat het beste product is om je MBP te gebruiken in de auto en dat deze toch opgeladen wordt of in iedergeval niet naar beneden gaat. Ik heb sinds kort een Ultra Portable Power Inverter 150 van Kensington. Deze doet prima zijn werk als mijn MBP slaapt, maar als ik er mee bezig ben gaat dit apparaat uit. Heel vreemd. Zodra hij z'n werk doet, brand er een groen lichtje. Zodra ik ongeveer 5 minuten bezig ben met mijn MBP dan slaat hij over op rood en houdt hij op met laden.

Weet iemand een oplossing? Als ik de beschrijving lees op bijvoorbeeld Apple of bij Kensington dan ga ik er toch wel vanuit dat hij zou moeten werken, ook al ben je bezig.

Misschien iemand (betere) ervaringen met andere producten?

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Hier was ik ook naar op zoek voor de vakantie. Je kan idd bij de apple store een speciale charger voor je mbp in de auto halen. Maar je kan ook een 12v > 220v converter halen waar weer een normale stekker op kan. 85watt trekken ze makkelijk en misschien ook handig voor ander apparatuur. Alleen is de prijs bijna net zo hoog als de "apple oplossing", maar daar kan je weer geen andere spul op aansluiten.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover ik weet heeft Apple geen adapter voor gebruik in de auto. Ik ben dus wel heel erg benieuwd welke adapter je bedoeld :) Als het gaat om de MagSafe-vliegtuigadapter: MagSafe Airline Power Adapter is not compatible with automobile power ports.

De eenvoudigste oplossing is een 12V naar 220V converter. Of je moet gaan voor de The Mikegyver Power Travel Kit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:24
Kijk welk pinnetje in je magsafe wat doet, hoeveel volt bij hoeveel amp je MBP wil hebben, koop een sigaretaanstekeradapter die dat levert en knutsel het stekkertje van een (kapotte) magsafe aan je aanstekerdinges?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44

iMars

Full time prutser

Zsub schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:31:
Kijk welk pinnetje in je magsafe wat doet, hoeveel volt bij hoeveel amp je MBP wil hebben, koop een sigaretaanstekeradapter die dat levert en knutsel het stekkertje van een (kapotte) magsafe aan je aanstekerdinges?
Dat zou ik niet 1-2-3 gaan doen, ik ben erg handig, maar de kans dat je je MBP ermee kapot maakt is er, en dat is een duur geintje... ga voor safe en koop een 12>220 omvormer.

Koop hier mijn P1 reader :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

webmail schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:38:
[...]

Dat zou ik niet 1-2-3 gaan doen, ik ben erg handig, maar de kans dat je je MBP ermee kapot maakt is er, en dat is een duur geintje... ga voor safe en koop een 12>220 omvormer.
precies en zo'n omvormertje kan je zo rond de twee tientjes vinden (ik heb de mijne van de Action, heeft gemakkelijk de afmetingen van een bierblik dus past goed in je dashbord).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• F r a n k D
Daedalus schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:25:
Voor zover ik weet heeft Apple geen adapter voor gebruik in de auto. Ik ben dus wel heel erg benieuwd welke adapter je bedoeld :) Als het gaat om de MagSafe-vliegtuigadapter: MagSafe Airline Power Adapter is not compatible with automobile power ports.

De eenvoudigste oplossing is een 12V naar 220V converter. Of je moet gaan voor de The Mikegyver Power Travel Kit.
Sorry, ik bedoelde bij de Apple store online > stroomvoorziening.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb idd al zo'n "converter". Alleen volgens mij doet die niet goed z'n werk. Ik heb kensington als een mailtje gestuurd, maar daar krijg ik waarschijnlijk pas morgen of overmorgen antwoord van.

Ik neem toch aan dat ik gewoon zou moeten kunnen werken terwijl de converter aangesloten zit? Het apparaat kan tot 120W aan constante vermogen geven, MBP heeft maar 85W nodig. Of kijk ik er nou verkeerd naar?

• F r a n k D
Ik heb vandaag zo'n converter gevonden bij een camping winkel bij de kuip in Rotterdam, 150watt voor 40 euries. Je moet ook ff kijken in de manual van je auto. Mijn auto kan maar 120watt max geven op de aansteker aansluiting. Het werkt allemaal. Misschien is het bij niet genoeg... het kan... of er is iets idd mis met de converter.

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag reactie gekregen van Kensington:

Dear Erik:

Thank you for contacting Kensington Technical Support.

I understand your concern.

I would like you to try to connect on a different car as the car on which yur try might does not have sufficeint power and that is the reason it turning in to red.

Regards,

We zullen zien, zit momenteel in Zweden en kan het niet in mijn eigen auto proberen. Over een aantal daagjes dan maar.
Pagina: 1