Geen laag uit sub bij muziek vanaf pc...

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:52

rossinl

Audio/Videophile

Topicstarter
Beste mede-audioliefhebbers,

Ik zit met een vervelend probleem met mn pas aangeschafte hi-fi set: mn subwoofer (Klipsch RSW-12) aangesloten op een Onkyo TX-SR605 wil geen geluid geven bij muziek draaien op m'n pc met X-Fi, noch via analoge aansluiting noch via coaxiaal digitaal. Hoewel mijn frontspeakers (Klipsch RF-35) groot genoeg zijn om een aardige bass weer te geven, wil ik toch soms even een lekkere punch in mn muziek hebben die alleen een subwoofer je kan geven ;)

Ik heb mn HT zo aangesloten:
-Minijack > 2 x RCA vanaf de front aansluitingen op de X-Fi naar de front aansluitingen bij de multichannel input op de receiver.
-Minijack > 2 x RCA vanaf de center / sub aansluitingen op de X-Fi naar de center / sub aansluitingen bij de multichannel input op de receiver.
-RCA vanaf sub pre out op receiver naar RCA line in op de subwoofer.

Mn subwoofer springt wel aan bij een dvd'tje (via pc) draaien, maar dat komt waarschijnlijk door het LFE kanaal op DD / DTS soundtracks. Bij het afspelen van een muziekje in windows blijft de sub echter stil :( Het rare is dat hij wel aanspringt en ook meedraait (zowel bij analoog als digitaal) als ik de RCA kabel tussen de versterker en subwoofer loskoppel en er meteen weer instop ( tijdens muziek draaien). Heb al geprobeerd de speakers op klein te zetten maar helpt allemaal niet.

Wie heeft de oplossing voor me??
Superbedankt alvast! :)

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Als je je receiver instelt op front speaker size small springt hij dan wel aan?
Heb dit eerder met een marantz meegemaakt. Zodra je speakersize large selecteerde sprong mijn sub ook uit, terugswitchen naar small, en hij is er weer.

Edit:

Oke even beter lezen enzo, had je al geprobeert :O tijd om plat te gaan denk ik :)

[ Voor 17% gewijzigd door Banshee op 05-08-2007 03:23 ]

Verwijderd

Banshee schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:22:
Als je je receiver instelt op front speaker size small springt hij dan wel aan?
Heb dit eerder met een marantz meegemaakt. Zodra je speakersize large selecteerde sprong mijn sub ook uit, terugswitchen naar small, en hij is er weer.

Edit:

Oke even beter lezen enzo, had je al geprobeert :O tijd om plat te gaan denk ik :)
Dan los ik je af want ik ben net wakker.

Controleer even je panel instellingen in Windows of je 2.1 hebt geselecteerd, maar dat zal wel denk ik.

Verwijderd

weet niet wat er mis is, maar als alternatief zou je je receiver op 5.1 analoog in -> 5.1 analoog uit kunnen instellen, en het aanmaken van het subkanaal door de geluidskaart laten afhandelen.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Simpele verklaring: Je muziek is stereo, en heeft daardoor geen LFE track. Waarschijnlijk kan je receiver niet zomaar 'upmixen' met een cross-over filter en dat zal je dus aan moeten zetten. Anders is dat waarschijnlijk nog in je XFi software te regelen, met je receiver is niks mis, er komt alleen geen sub-signaal op de ingang binnen dus er komt ook niks uit ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• kort_lontje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
De meeste recievers hebben niet de mogelijkheid om de multichannel inputs up te mixen. Ondanks dat het prima werkt bij de analoge ingang.

Je kan eventueel de lage frequencies doorsturen naar de subwoofer in de creative mixer, maar dan mis je laag op je andere monitoren, geen ideale optie dus.

Ik denk dat je het beste de front Links/Rechts kabels kan dubbelen met een verloopstukje en deze in je externe in stoppen. Of de stereo out van je I/O bracket gebruiken mits je deze hebt natuurlijk.

Succes
Pagina: 1