Toon posts:

Videokaart & Geluidskaart... Opgelicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! :)

Ik had namelijk een vraagje aangezien ik er zelf niet uitkom.
Vandaag heb ik een Asus Readon A9250 Videokaart gekocht met een E-tech 5.1 geluidskaart erbij, (Meer geld had ik niet :D )
Ik heb het aan de winkel (waar ik die kaarten gekocht heb) alles erin laten zetten aangezien ik niet wist hoe dat allemaal moest... Na een paar uur kon ik mijn PC weer ophalen en genieten van mijn nieuwe Videokaart & Geluidskaart.
Toen ik thuiskwam en al de kabels weer in mijn PC stak was ik minder blij... Ik miste een paar Bureaublad Pictogrammen en mijn Yahoo! Widgets waren ook voor de helft verdwenen, Ik kon geen video's meer afspelen en geluid deed het niet goed! Dus ik ging opnieuw opstarten met het hoop dat alles het weer doet... Video deed het deze keer wel. Maar geluid weigerde. Windows zei: geen geluidskaart gevonden! (of ergens in die zin :P ) Dus ik werd helemaal kwaad deze keer. Wilde mijn PC openen om te kijken wat er aan de hand was... Zag ik dat ik 1 schroef mis! :( Nou ja...! Na het openen zag ik dat de geluidskaart er gewoon niet inzat! :( Videokaart zat er ook niet al te goed in. helemaal scheef, en mijn Ethernet Poort was ook helemaal naar achteren geduwd! Ik had (na veel gepieker) alles er netjes in geklikt. Windows opstarten. Maar geluidskaart deed het nog steeds niet goed. mijn subwoofer en 1 speaker doen het gewoon niet! (ze zijn gloednieuw en hiervoor deden ze het wel dus ligt aan de geluidskaart denk ik EN ja! Ik heb alles goed ingesteld, aangesloten EN ge-installeert) Ach ja, nu zit ik met een pc die het maar "half" doet zou ik zeggen. Ik heb namelijk 33 euro extra betaald voor hun service, en dan krijg ik dit!? ik vind dit echt niet normaal meer! Zielig gewoon. :( Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik dacht eraan om een nieuwe geluidskaart te vragen en/of vergoeding eisen of iets maar ik denk niet echt dat ze dat gaan geven. 8)7
Oh ja: Ik heb ook gemerkt dat er op mijn PC staat: RADEON 9200 PRO Family (microsoft Corporation) Klopt dit wel? Op de doos staat namelijk: Asus Radeon A9250 :S
Ik snap er echt helemaal niks meer van. En weet ook niet wat ik moet doen. mijn geld terug eisen? (van de service alleen natuurlijk) Nieuwe geluidskaart vragen? Nieuwe Videokaart? Klopt het eigenlijk wel wat er op de doos staat vergeleken met wat er in mijn PC staat? Of hebben ze stiekum een goedkopere videokaart eringegooid? :P (volgens mij ook echt letterlijk gegooid)

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Verwijderd

Ik zou bij de installatie van een nieuwe videokaart zowiezo Windows herinstalleren...

Heb je de nieuwste drivers van www.ati.com , danwel je geluidskaart al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:21:
Ik zou bij de installatie van een nieuwe videokaart zowiezo Windows herinstalleren...

Heb je de nieuwste drivers van www.ati.com , danwel je geluidskaart al geprobeerd?
Yep, ik heb de nieuwste software voor mijn videokaart gedownload en ge-installeert. Maar het echte probleem licht bij de geluidskaart en dat zei mijn PC hebben staan "mollen" zou ik zo zeggen :(
Ik heb echt alles geprobeerd, en... Windows herinstalleren? ik heb teveel kostbare bestanden die ik niet kwijt wil. :) Ik denk niet dat dat nodig is. het enige "probleem" met mijn Videokaart is dat ik niet zoveel verschil zie vergeleken met mijn vorige. Dat vind ik erg jammer terwijl deze wel 4X beter is. En als ik in "System Information" kijk staat er een ander soort videokaart dan wat er op de doos staat:

Op mijn PC staat: RADEON 9200 PRO Family (Microsoft Corporation)
Op de doos staat: Asus Radeon A9250

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 02:36 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
Met een programma als Everest (wel de Home edition) kun je precies zien wat voor videokaart ze er voor je in hebben gestopt.

Verder zeg je dat er helemaal geen geluidskaart in zit, hoe kun je dan toch deels geluid hebben? Ik snap eigenlijk niks van je verhaal. Als er geen geluidskaart in zit, dan ga je toch terug naar die winkel om die kaart erin te laten zetten? Je denkt toch niet werkelijk dat je daar als klant geen recht op zou hebben oid :P

Ik zou gewoon zorgen dat ze erin stoppen waar je voor betaald hebt, als het dan werkt dan is toch alles prima? Mocht je dan nog problemen hebben dan kun je altijd nog verder kijken of er echt iets mis is gegaan bij het installeren van die kaart(en).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:34:
[...]

Ik denk niet dat dat nodig is. het enige "probleem" met mijn Videokaart is dat ik niet zoveel verschil zie vergeleken met mijn vorige. Dat vind ik erg jammer terwijl deze wel 4X beter is. En als ik in "System Information" kijk staat er een ander soort videokaart dan wat er op de doos staat:

Op mijn PC staat: RADEON 9200 PRO Family (Microsoft Corporation)
Op de doos staat: Asus Radeon A9250
Ik weet niet hoe oud je bent, en hoeveel je van computers weet.

Ik heb misschien een harde opmerking, maar deze 'upgrade' was helemaal nutteloos. Typisch een geval van een louche winkelier die nog wat sterk verouderde hardware in stock had en dacht daar nog eens iemand mee af te rippen.

Je hoopte er waarschijnlijk op enkele 'recente' games te kunnen spelen. Ik weet niet hoeveel hij gevraagd heeft voor deze kaart, maar als het meer was dan 10 euro zou je je toch heel bekocht mogen voelen. Deze kaart is niet één generatie geleden, niet twee, maar drie generaties geleden. En van die generatie was het dan nog de absolute instap kaart (in low level laptops te vinden bvb, simpele office pc'tjes. Maw toen al voor niet erg veel meer geschikt dan een vlotte desktop renderen, wat vlotter video renderen en zo.) Toegegeven, de 9800 was (toen) één van de beste kaarten van het moment, 9600 pro was ook interessant.

Op zich vind ik het schokkend dat dergelijke oude hardware nog verkocht wordt. Aangezien je blijkbaar wel de 33 euro installatiekosten kon betalen ga ik er van uit dat je budget toch toereikend had moeten zijn voor een kaartje van een 50 tal euro. Dan had je toch iets recenter gehad. (en er zelf inplaatsen dan natuurlijk).

Voor een verouderde pc is een geluidskaart dan weer helemaal vrij nutteloos. Die had ik gewoon laten vallen.

Zelf die dingen installeren in niet zo moeilijk, en je moet het ooit leren. Al die hardware past maar op één manier, dus je kan bijna niets kapot maken. En indien je er niet uitkwam had je hier wel vragen kunnen stellen.

Als slotsom: 4 keer beter dan helemaal niets is nog steeds heeeeeel erg zwak. Denk voor games aan Max Payne II (niet al te hoge settings), Mafia, en games uit die periode.

Dit helpt je natuurlijk niet echt, maar behoedt je in de toekomst misschien voor eenzelfde fout.
Moraal: voor zover ik kan inschatten: vermijd die zaak waar je dit hebt laten doen!!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:21
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:21:

Jij herinstalleert je hele windows bij elke driver update?? ...onzin imo, maja, ieder z'n ding.

Wat betreft de TS, gewoon terug gaan en zeggen wat het probleem is?
Lijkt me dat er wel iets van een garantie op de 'reparatie' zit.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:40:

Verder zeg je dat er helemaal geen geluidskaart in zit, hoe kun je dan toch deels geluid hebben? Ik snap eigenlijk niks van je verhaal. Als er geen geluidskaart in zit, dan ga je toch terug naar die winkel om die kaart erin te laten zetten? Je denkt toch niet werkelijk dat je daar als klant geen recht op zou hebben oid :P

Ik zou gewoon zorgen dat ze erin stoppen waar je voor betaald hebt, als het dan werkt dan is toch alles prima? Mocht je dan nog problemen hebben dan kun je altijd nog verder kijken of er echt iets mis is gegaan bij het installeren van die kaart(en).
Nee, geluidskaart hebben ze er WEL ingezet maar niet goed. Ze waren erg onzorgvuldig en dat ding zat er gewoon los in (niet goed ingeklikt) ik vind dit echt geen goeie klantenservice! :( Ze hebben ook nog een schroef kwijtgeraakt en videokaart zat er ook al scheef in. wat zou jij doen als jij je PC zo terug kreeg en daarbovenop kwam ook nog een feit dat je geluidskaart niet doet wat jij wil... namelijk een 5.1 Speaker ondersteunen terwijl het wel een 5.1 geluidskaart is. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:46:
[...]

Jij herinstalleert je hele windows bij elke driver update?? ...onzin imo, maja, ieder z'n ding.

Wat betreft de TS, gewoon terug gaan en zeggen wat het probleem is?
Lijkt me dat er wel iets van een garantie op de 'reparatie' zit.
Ja, er zit 1 jaar garantie op maar is het wel een goed idee om mijn PC weer in hun handen te laten vallen? :P Straks heb ik geen schroeven meer over. :P
Maar nee, Ik weet niet wat ik moet doen. Terug brengen en laten maken of deze geluidskaart inleveren en nieuwe vragen bij die winkel om het zelf erin te zetten? En klopt de naam van de videokaart eigenlijk wel? ik heb op het Internet gezocht maar het zijn 2 verschillende videokaarten. :S

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
sarcast schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:46:
[...]

Er staat bij een nieuwe videokaart. Vaak levert het nog wel wat problemen op bijvoorbeeld van nvidia naar ati. Hier zijn wel weer speciale driver remove tools voor te downloaden. Maar je hebt hier gewoon voor betaald. Dus die service mag je van hun verwachten, zij moeten het systeem werken afleveren.
Dus inderdaad gewoon terug gaan.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Het niveau van dit topic gaat te ver :/
Al die smilies in de startpost.
Beter ga je terug naar de leverancier, ik heb namelijk geen flauw benul wat wij hier mee aan moeten.
Leg je probleem voor aan hen en niet aan ons.
StiekUM weet ik het namelijk ook niet 8)7

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: lees je eerst eens even in op de materie, en ga terug naar de winkel. Dien een klacht in en laat ze het in orde brengen. En dan nooit en te nimmer meer naar die winkel teruggaan, en vul een shopsurvey in.

Daarna: laat je alsjeblieft goed voorlichten voor je ook maar een eurocent uitgeeft aan een computer, of ga je inlezen op de materie. Wat je nu doet is geld weggooien, en dan kan je het nog beter aan een goed doel geven. Zoals je het nu doet ben je een prooi voor iedere handige jongen.

Het is je eigen geld en je mag het op jouw manier weggooien. Maar waarom verouderde baggerhardware kopen ipv even door te sparen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• f.manders
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10-2009
even een snelle uitleg over hoe videokaart nummering in elkaar zit :

je hebt 2 belangrijke merken die ieder ongeveer de zelfde nummering gebruiken, aangezien je een ATi videokaart gekocht heb zal ik het voor dit merk uitleggen.

Je hebt momenteel de radeon 9250 gekocht, het typenummer 9250 valt te ontleden in 3 groepen :
- 9 (staat voor de generatie, hoger is meestal beter)
- 2 (staat voor de mark sectie, 0 -> 5 = low-end, 6-> 7 = mid-end, 8->9 = high-end , hoger is dus beter)
- 50 (los nummertje wat gebruikt wordt of het een nieuwer of ouder type is, je hebt hier meestal 00 en 50, de 50 is later gemaakt en daardoor meestal net iets (verwaarloosbaar) beter)

dus weer in elkaarzetten van je typenummer heb je een videokaart van de 9e generatie, low-end, en is
een nieuwere revisie (niet echt belangrijk dat laatste).
nog gemakkelijker gezegt, de videokaart die je hebt gekocht is goed voor een office pc en kan eigenlijk alleen oude/lichte spelletjes spelen.
De huidige generatie van nieuwe ATi videokaarten is de X2, of ook wel 12 genoemt, ongeveer elk jaar komt er een nieuwe generatie uit, de jouwe is 3 generaties lager of wel ~3 jaar oud.

ben je van plan om een schietspel te spelen die nog geen 2jaar oud is dan kun je dat eigenlijk al vergeten (in meeste gevallen).

mijn vraag momenteel is, hoeveel heb je voor de videokaart betaald ? ik denk dat je waarschijnlijk hierin bent opgelicht. de gemiddelde prijs voor zo'n videokaart ligt tussen de 30 en 50 euro (volgens pricewatch)

Verwijderd

Topicstarter
f.manders schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:06:
[...]

mijn vraag momenteel is, hoeveel heb je voor de videokaart betaald ? ik denk dat je waarschijnlijk hierin bent opgelicht. de gemiddelde prijs voor zo'n videokaart ligt tussen de 30 en 50 euro (volgens pricewatch)
Ik heb er 40 euro voor betaald maar ik game ook niet zoveel dus zo erg is dat ook weer niet ;)

Verwijderd

f.manders schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 03:06:
even een snelle uitleg over hoe videokaart nummering in elkaar zit :

je hebt 2 belangrijke merken die ieder ongeveer de zelfde nummering gebruiken, aangezien je een ATi videokaart gekocht heb zal ik het voor dit merk uitleggen.

Je hebt momenteel de radeon 9250 gekocht, het typenummer 9250 valt te ontleden in 3 groepen :
- 9 (staat voor de generatie, hoger is meestal beter)
- 2 (staat voor de mark sectie, 0 -> 5 = low-end, 6-> 7 = mid-end, 8->9 = high-end , hoger is dus beter)
- 50 (los nummertje wat gebruikt wordt of het een nieuwer of ouder type is, je hebt hier meestal 00 en 50, de 50 is later gemaakt en daardoor meestal net iets (verwaarloosbaar) beter)
wel even een paar dingen opmerken.
want van deze uitleg klopt niet veel als het over ATI gaat
eerste nummer: juist
tweede nummer fout. aangezien we hier dan toch over de 9 serie bezig zijn: 9500PRO>9600PRO
3de nummer, again niet volledig correct: 9250 word op alle vlakken zwaar afgemaakt door een 9200pro en een 9200pro wordt ingemaakt door een 9000PRO

wil niet muggenziften maar zo ging het nu eenmaal in de 9 serie (die afgezien van de 9500PRO.9700PRO en 9800 reeks best zoog)

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 07:12
misschien hele stomme opmerking maar heb je de geluidsondersteuning in windows wel van de standaard 2.0 afgehaald en op 5.1 zitten? Ik snap er niet veel van maar omdat je gedeeltelijk geluid zegt te hebben neem ik aan dat er 2 boxen zijn die het doen ofzo en de rest niet. Kan in het configscherm, msischien ook in de software maar ken die geluidskaartsoftware (gelukkig) niet.

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Ik zeg terug gaan naar de winkel.

Je EIST een andere videokaart (7300GS odi) die evenveel kost als die wat je nu hebt, maar wel VEEL beter is. En die geluidskaart zou ik laten afvallen en daar het geld van vragen.

Hun hebben niet gedaan wat jij vroeg, dus nu mag jij de lakens uitdelen en anders krijgen hun problemen !

Dus:

1) ATI 9250 inruilen voor NVidia 7300GS (evenduur maar wel VEEL beter, en recenter)
2) Je geld terugvragen van je geluidskaart
3) NOOIT meer naar die winkel gaan !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gambieter schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 02:57:
@TS: lees je eerst eens even in op de materie, en ga terug naar de winkel. Dien een klacht in en laat ze het in orde brengen. En dan nooit en te nimmer meer naar die winkel teruggaan, en vul een shopsurvey in.

Daarna: laat je alsjeblieft goed voorlichten voor je ook maar een eurocent uitgeeft aan een computer, of ga je inlezen op de materie. Wat je nu doet is geld weggooien, en dan kan je het nog beter aan een goed doel geven. Zoals je het nu doet ben je een prooi voor iedere handige jongen.

Het is je eigen geld en je mag het op jouw manier weggooien. Maar waarom verouderde baggerhardware kopen ipv even door te sparen?
Inderdaad.

Sowieso is het volstrekt onterecht om van "oplichting" te spreken voordat je ook maar contact gehad hebt met de winkel die het inbouwde. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, een leverancier krijgt pas de kans om te tonen of ze goede service verlenen of niet als er iets fout gaat en ze worden erop geattendeerd.

Als hier ergens sprake van is, is het smaad - iemand van oplichting beschuldigen zonder gegronde reden. Als jij ipv hen te contacteren hier gaat posten kunnen zij niet ruiken dat er wat mis is. Daarom alleen al gaat dit topic dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.