Toon posts:

Pentium2 - Bus speed ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik had ff een vraag, ben op GoT al paar maandjes topics aan het lezen, en ben al een stuk wijzer geworden. Maar toch heb ik nog een vraagje :

Ik heb dus een Pentium2 333. Loopt nu op 5 x 68 (340) mhz. Dat gaat perfect. Maar ik wil meer, maar durf het eigenlijk niet aan.
Ik heb hem op 5x75 gezet (Dat is namelijk volgende stap in mn bios, tussen 75 en 68 zit nix), ik ff opstarten, naar windows, ff koetje testen, alles loopt perfect. Maar heb um toch maar ff trug gezet, want ik heb ook 1 sim(64) van 66 mhz geheugen. Het is nu het geval dat mn geheugen ook op 75 mhz loopt, toch? Dat kan natuurlijk nooit goed zijn. En mn processor weet ik ook niet, ik heb namelijk geen temp sensor of iets dergelijks. Dus of die te heet wordt, moet ik dan maar gaan ruiken ofzo...maar dan is het al te laat. Als je de bus speed op 75 zet, gaat mn pci bus speed dan ook omhoog , want heb gelezen dat dit ook wel es conflicten kan geven met bijvoorbeeld sblive
Zou iemand mij kunnne vertellen of ik een beetje veilig van oc-en naar 5x75(375 mhz)
of toch maar met 340 moet blijven doen.

Procesor : Pentium2 333
Moederbord : A-trend ATC-6130
Geheugen : 1x64mb(66mhz) 1x128mb(100mhz)

Verwijderd

Kan je gerust proberen. Hij gaat er toch niet meteen stuk van.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Gewoon overklokken...CPU gaat niet zomaar stuk, het RAM trouwens ook niet...dus probeer gewoon 75.
Ennuh als ie stuk gaat.....koop voor 300 gulden een celly 600 ofzo :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...mkay
Maar hoe zit dat met pci bus speed dan?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
busspeed is 37,5 dacht ik. redelijk hoog, maar als je geen errors etc krijg gewoon doen. stabiel=stabiel en met extra snelheid alleen maar goed :)

Verwijderd

hoe meer blokjes}:O, des te beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga het maar proberen.
Bedankt voor hulp!
en jah broer priv, meer blokjes is goed (voor jouw team : go.to/bruggert )

Verwijderd

mijn pII300 loop op 5 ipc 4,5 *75 is 375mhz stabiel oh ja me ram is 3*32mb 66 mhz loopt oook vrolijk mee op 75 pci latency en agp heb je al helmaal geen last van

Verwijderd

Topicstarter
yeah..hij draait nu 375 mhz, en nog geen crash gehad of iets wat er op lijkt.
En alle hardware werkt ook rustig mee.
En het allerbelangrijkste...ik ruik nog nix!
thx all, Strijkijzer out.

Verwijderd

ik heb p2 400@512. :) op 34 graden zonder koeling.
128mb geheugen.

Verwijderd

heb hier een PII 350 (100MHz FSB)
op een MSI-6119 (440bx)
met 128MB PC100 322

ik heb nu een PII 466 (133MHz FSB)
geheugen gewoon op 322 gelaten! >:)
Pagina: 1