Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Zeer mooie foto's
Foto 8 heeft wel een hele mooie sfeer!
Bij de eerste foto had ik wel meteen de gedachte "Band Camp" van America Pie
Bij de eerste foto had ik wel meteen de gedachte "Band Camp" van America Pie
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Vrij nette foto's allemaal, alleen voornamelijk tot en met foto #8 is het allemaal net wat te donker naar mijn smaak. Het zal wel bewolkt zijn geweest, maar met een beetje brightness erbij zouden ze beter uitkomen denk ik
The devil is in the details.
tot en met 8 idd net wat te donker en algemeen echt een tikkie teveel contrast zoals wederom hierboven al gezegd. Daarnaast heb je wat krappe kadering voor je onderwerpen of een verkeerde timing, want erg vaak gaan onderwerpen het beeld uit en kom er aan de andere kant nog net wat in het beeld wat niet erbij hoefde. Ik snap dat een juiste kadering niet makkelijk is als ze allemaal bij elkaar lopen, maar dan moet je een keuze maken. In een serie heb je de kracht om af en toe detail shots te laten zien gecombineerd met overzichts shots, waardoor mensen niet het gevoel hebben slechts details te zien zonder overzicht. In deze foto's zit je net wat te vaak ertussen in, je hebt net geen geïsoleerd shot, maar ook geen overzich shot, waardoor je onderwerpen het beeld uitvliegen e.d.
Volgende keer zou ik bewuster kiezen wanneer ik een detail shot wil pakken en dus dan voor een erg krappe kadering kies. En wanneer ik een overzichts shot doe, ik dan best wat detail mag verliezen.
Volgende keer zou ik bewuster kiezen wanneer ik een detail shot wil pakken en dus dan voor een erg krappe kadering kies. En wanneer ik een overzichts shot doe, ik dan best wat detail mag verliezen.
Ik sluit me aan bij Nomad voor wat betreft de kadrering.
Om concreet te zijn: het is vooral bij foto 6 duidelijk, haar hele lichaam wijst naar die stok (baton?) en die staat er dan net niet op. Hetzelfde geldt voor foto 11, misschien beter verticaal kunnen nemen.
Ik kan verder weinig zeggen over kleur, want ik bekijk het nu op een belabberd tft-scherm.
Om concreet te zijn: het is vooral bij foto 6 duidelijk, haar hele lichaam wijst naar die stok (baton?) en die staat er dan net niet op. Hetzelfde geldt voor foto 11, misschien beter verticaal kunnen nemen.
Ik kan verder weinig zeggen over kleur, want ik bekijk het nu op een belabberd tft-scherm.
Pagina: 1