Toon posts:

P5W DH Deluxe & ICHR7 her-installatie onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x500gb aan de ICHR7 poorten hangen en geconfigureerd als deel RAID 0 en de rest RAID 1.
Op beide delen staan meerdere partities. Werkt allemaal ok.
Maar het is weer eens tijd voor een re-install en nu gaat het mis...Ik snap er niets meer van.. 8)7 8)7

Windows CD erin, booten, F6 en ICHR7 Raid driver geladen via floppy maar de windows setup blijft hardnekkig mijn schijven niet zien?
Ik weet haast zeker dat ik de juiste driver heb (zelfde disk als 1e install). Maar nieuwe zijn ook niet te vinden op internet. Alleen een matrix storage raid utility (5mb) maar geen "floppy install driver" zeg maar.

De hamvraag; Wat zie ik over het hoofd???

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt zo te lezen de matrix storage raid utility gebruikt en daar loop de herinstallatie op stuk.

Wil je alle data behouden of heb je, natuurlijk heb je die, een backup?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hmm...bedoel je dat windows utility? Die heb ik idd geinstalleerd.

Maar het aanmaken van de raid 0 en 1 delen kon alleen in de bios van de raid controller. De partities daarop werkte eerst wel gewoon tijdens de install van windows?

Een backup heb ik wel maar ik vermoed dat het nog steeds niet wil werken als ik alles opnieuw setup. (raid deleten en weer aanmaken). Als de raid drivers geladen zijn moet windows toch tijdens de install gewoon alle partities zien??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:45
Je hebt niet toevallig een oude Windows CD, laten we zeggen pre-SP2? Heb daar namelijk precies hetzelfde probleem mee gehad, alleen dan op ICH9R (maar dat maakt in principe niets uit, want de schijven komen van een ICH6R en worden door de RAID BIOS keurig herkend als zijnde in RAID).

Vanaf SP2-cd's werkt het hier pas probleemloos (ongeacht de drivers die je laadt), alles wat ouder is zorgt voor onbruikbare HDD's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dezelfde CD waarmee ik het eerst wel kon installeren.
Daarnaa ook nog geprobeerd met een CD waarin bijna alle windows patches zijn geslipstreamed. Beide CD's zijn dus met SP2.

Het lijkt erop dat de driver wel geladen wordt maar niet wordt gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
gomaals geprobeerd met een nieuwe driver op floppy (gevonden in een van de replies in de meuktracker) maar helaas... :'(

Windows setup blijft weigeren om mijn partities te zien. |:(

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je de controller in het BIOS nog wel als RAID staan en wat gebeurt er als je op CTRL-i (of wat je ook moet doen bij het opstarten (als je bij dat gedeelte bent van de controller) om de schijven op die controller te installeren) drukt?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het booten zie ik dat beide disken goed herkend worden door de raid controller.
In de bios van de RAID is alles ok. Hier zijn 2 raids aangemaakt. (deel raid 1 en deel raid 0)

Alles werkt gewoon, ik kan er gewoon van booten.Op mijn huidige system partitie (die staat op een raid 1 deel) wil ik windows opnieuw installeren. Maar windows setup herkent de partities niet (meer).
De eeste installatie, jaartje terug ofzo, werkte opzelfde manier wel goed.
Pagina: 1