Toon posts:

[VISTA] website niet bereikbaar na edit via WS-FTPPro*

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Steeds nadat ik met WS_FTP Pro mijn site heb geupdate kan ik mijn site niet meer benaderen op mijn eigen computer. Pas na een herstart is mijn website weer aan te spreken en te zien.
Wat is hier aan de hand?

Verwijderd

a.u.b. geen HK-replies, da's een paar deuren verderop.

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2007 22:54 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe weet je dat dit een Vista probleem is? Heb je het al geprobeerd op XP? Verder geef je geen enkele informatie over de rest van je omgeving, software, firewall, PC, internetverbinding etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 15:41
Misschien wel handig om eventuele foutmeldingen even te vermelden (404?) .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, de ongediertebestrijdingsdienst heeft dit weekeinde vrij namelijk.

Graag wat meer aanvulling, beantwoord de vragen van gambieter eens zover mogelijk?
Lijkt me een goede insteek om uberhaupt iets nuttigs te kunnen zeggen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:48:
Hoe weet je dat dit een Vista probleem is? Heb je het al geprobeerd op XP? Verder geef je geen enkele informatie over de rest van je omgeving, software, firewall, PC, internetverbinding etc.
Vroeger werkte ik met XP icm met WS-FTP Pro en had ik dit probleem niet. Het is ontstaan nadat ik met Vista begon te werken. De foutmelding in Explorer is gewoon dat mijn site niet te bereiken is of niet bestaat. Ik gebruik verder de firewall van Vista, vroeger die van XP, geen extra firewall dus. Antivirus is van AVG versie 7.5.
Enige dat is veranderd aan mijn setup is dat ik Vista ben gaan gebruiken ipv XP. Nadat ik mijn pc herstart is mijn website weer bereikbaar. Het probleem doet zich overigens alleen voor op mijn eigen pc, pc's van vrienden zien de update direct zonder een herstart van hun pc's.
Ik weet niet waar ik deze fout moet zoeken helaas..................................lijkt op een bugg in Vista.

EDIT: Ook WS_FTP Pro is de allerlaatste versie.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is de versie van WS-FTP Pro ook geschikt voor Vista? (versienummer)
http://support.ipswitch.com/kb/WS-20070207-MS01.htm

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 05-08-2007 00:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Of in WS-FTPPro dat mogelijk niet goed samenwerkt met Vista. :)

Probeer eens een ander programma zoals FileZilla.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog een aanvulling:

Nadat WS-FTP Pro klaar is met file's uploaden naar mijn site geeft Vista aan dat het programma niet meer reageert en afgesloten dient te worden. De files zijn dan wel normaal naar mijn site geupload.
Ook dit heb ik onder XP nooit eerder gehad.

WS-FTP Pro versie: WS-FTP Professional 2007. De laatse versie dus, versie 9.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 00:12 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als ik zo op de support forums kijk bij Ipswitch ben je niet de enige met issues, dit lijkt me eerder een WS-FTP probleem dan Vista.

Heb je ook alle support patches gekregen van ze? :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer het eens zonder de firewall van Vista, en probeer inderdaad eens een andere FTP-client.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 00:05:
[...]

Ik gebruik verder de firewall van Vista, vroeger die van XP, geen extra firewall dus.
Je zou het ook even de firewall kunnen uitschakelen. De Vista versie is namelijk uitgebreider dan die van XP. Misschien dat dit het oplost?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Bamboe64: genoeg dingen om te proberen, en al deze suggesties liggen toch behoorlijk voor de hand. Als je een beetje gestructureerd werkt kun je snel uitzoeken waaraan het ligt.

(en om eerlijk te zijn: dat kan je de volgende keer toch beter eerst doen, voordat je een topic opent? :) )

Pagina: 1