Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Communicatie met netwerkprinter traag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Mijn pc met Vista Ultimate communiceert sinds kort erg traag met een printer (HP Laserjet 4050) die gedeeld staat op mijn XP SP2 server.

Dit probleem ontstond toen ik een keer per ongeluk de printer uitzette toen hij met een taak bezig was die vanaf mijn pc was verstuurd. Vervolgens heb ik die taak verwijderd via het afdrukbeheer op de server maar sindsdien lijkt het erop dat er telkens ergens op wordt gewacht.

En dat is niet alleen bij het geven van de printopdracht, maar bij elke vorm van communicatie waar de printer bij betrokken is. Als ik in een programma op 'Afdrukken..' klik wordt er 5 seconden nagedacht. Vaak wil ik nog een specifieke papierlade kiezen, dus klik ik op 'Voorkeursinstellingen': weer 5 seconden. Kies ik dan voor lade 2 en klik ik op OK: weer 5 seconden wachten enzovoort.

Word 2007 is het enige programma dat nog wat toevoegt hieraan, die meldt als ik op bijvoorbeeld 'Afdrukken..' klik onderaan in de statusbalk "Bezig met verbinden met printer. Druk op ESC om te annuleren", dit gedurende dus de +- 5 seconden wachttijd.

Wat ik al heb geprobeerd is om de printer te verwijderen, zowel op de server als op mijn pc en die weer vervolgens toe te voegen. Dit helpt totaal niet. Het probleem vindt sowieso plaats ongeacht of de printer op dat moment uit-, op powersave of volledig aan staat.

Wie heeft er een idee?

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Kick

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 09:04
Mijn moeder heeft ook last van dit probleem. In ons netwerk zitten nog meer pc's, allemaal XP behalve die van m'n moeder: Vista. De printer hangt aan een XP pc, en printen vanaf de andere XP pc's gaat gewoon snel, maar via de Vista PC hetzelfde probleem als ts.

• WouterNB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04-2021
kaashoofd schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:27:
Mijn moeder heeft ook last van dit probleem. In ons netwerk zitten nog meer pc's, allemaal XP behalve die van m'n moeder: Vista. De printer hangt aan een XP pc, en printen vanaf de andere XP pc's gaat gewoon snel, maar via de Vista PC hetzelfde probleem als ts.
hier hetzelfde verhaal.

printers geshared op een 2k3 server bak

XP pc´s printen zoals het hoort, maar mijn vista laptop doet akelig traag over netwerkprinters initialiseren en afdrukken zelf.

dit lijkt misschien een beetje overdreven klacht, maar als je MS word (2007) opstart gaat deze verbinding zoeken met je printers, met het gevolg dat word een halve minuut bezig is om op de starten.. :/

misschien dat SP1 hier iets mee doet, ´t is wel te hopen...

[ Voor 4% gewijzigd door WouterNB op 09-11-2007 19:49 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

WouterNB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:48:
[...]

hier hetzelfde verhaal.

printers geshared op een 2k3 server bak

XP pc´s printen zoals het hoort, maar mijn vista laptop doet akelig traag over netwerkprinters initialiseren en afdrukken zelf.

dit lijkt misschien een beetje overdreven klacht, maar als je MS word (2007) opstart gaat deze verbinding zoeken met je printers, met het gevolg dat word een halve minuut bezig is om op de starten.. :/

misschien dat SP1 hier iets mee doet, ´t is wel te hopen...
Ietwat offtopic dat kun je verhelpen door als standaardprinter microsoft office image writer te gebruiken of een pdf writer of iets dergelijks. Word 2007 gaat alleen op zoek naar je standaardprinter.

alternativ

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Alternativ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:50:
[...]

Ietwat offtopic dat kun je verhelpen door als standaardprinter microsoft office image writer te gebruiken of een pdf writer of iets dergelijks. Word 2007 gaat alleen op zoek naar je standaardprinter.
Had ik ook aan gedacht, echter als je gaat printen loop je tegen hetzelfde probleem op, en het is ook echt bij elke stap die je uitvoert (printeropties kiezen, andere papierlade kiezen). In Adobe Reader is het zelfs als je het afdrukbereik verandert...

Verwijderd

Gevonden via google, ben zelf ook even aan het kloten geweest.

Mijn omgeving:

HP Laserjet 1320N in netwerk, printer gedeeld via server 2003, client Vista Business SP1

Probleem was:
Erg traag voordat vensters van afdrukken verschenen, in alle software zowel word 2007, IE, etc etc
Erg trage reactie van printer op afdruk opdracht (vista deed er lang over de opdracht uit te sturen)
Zowel via 2003 server als rechstreeks op IP printer werkte het niet.

Oplossing: (Engels/Nederlands)
go the the configuration screen on your Vista computer; printers; add a new printer and then: (ga naar het configuratie scherm van de Vista pc; printers; printer toevoegen):
1. chose: ''add a local printer; (kies: Een lokale printer toevoegen)
2. chose: 'new port' (kies: Een nieuwe poort maken)
3. chose 'localport' (kies: locakport)
4. type path to the networkprinter e.g. : \\someXPcomputer\HP6500 (type adres het adres van de netwerk printer in, bijv. \\someXPcomputer\HP6500 en volg de instructies)
5. print to this printer (print naar deze printer, stel hem in als standaard printer)
works fine... (werkt perfect)
regards, Renaat Ramaekers (de auteur :) )

Hopende hier iemand mee te kunnen helpen,

Groeten!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Ah dat is mooi! Het probleem verdween bij mij na een tijdje maar is weer terug nu ik een maand geleden m'n pc heb vervangen. Gelukkig hoef ik niet vaak te printen maar ik ga het zeker even proberen!
Pagina: 1