Laserprinter vraagje (drum)

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb vandaag een laserprinter gekocht. (Brother HL-2030)

Ik zat alle functies uit te proberen, zo ook de handmatige invoer.

Toen ik een envelop wilde printen had ik perongeluk de verkeerde papierformaat ingesteld, waardoor er naast de envelop geprint werd.

Door dit voorval gingen andere afdrukken vlekken en daarom heb ik volgens de aanwijzingen in de handleiding de drum schoongemaakt. Volgens de handleiding moeten de vlekjes op de drum met een wattenstaafje worden verwijderd, maar die had ik niet voorhanden. Ik heb de drum daarom met een zijde brillenpoetsdoekje schoongemaakt.

Maar nu zie ik net, dat dit poetsklusje een bruine kleur op het witte poetsdoekje heeft achtergelaten.

Nu vraag ik me af: waar komt deze bruine kleur vandaan? De toner in de printer is zwart.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42
hmm..weet je zeker dat je de drum hebt schoongeveegd? :+

https://wren.co/join/Devian

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je de drum wel laten afkoelen? :P

Het kan de combo van papierpoeder en toner zijn, dat lijkt ook wat 'bruinig'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• F4T4L_3RR0R
De printer stond 3 kwartier in de standby, weet niet of 'ie dan al afgekoeld is?

Heb er misschien 20 afdrukken mee gemaakt, dus of er nu al papierpoeder op zal zitten? Ik gebruik trouwens Double A papier.

Foto van het poetsdoekje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/tweakers/P1010911.jpg

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien een chemische reactie met iets wat al op het doekje zat? Belangrijkste is denk ik of je printer het nu weer naar behoren doet, zoja zou ik me nergens druk om maken.

• F4T4L_3RR0R
Ben bang dat ik een coating oid heb gesloopt waardoor de drum is aangetast en de levensduur is verkort.

Het doekje bevat geen schoonmaakmiddel.

[ Voor 17% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 04-08-2007 21:57 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
je hebt ultrafijn poeder op je doekje gekregen. niks aan het handje.

effe de werking van een laserprinter:
* de drum wordt electrostatisch geladen, en zal zo de toner aantrekken.
* op de plekken waar de laser de drum raakt verliest ie zn charge.
* als er dan toner op de drum komt heb je in principe dus een afbeelding van je pagina op de drum, op de plekken waar nog een charge zit.
* het papier heeft de tegenovergestelde charge van de drum, en zal zo de tonerdeeltjes aantrekken
* verhitting van het papier zal dan de tonerdeeltjes doen smelten op het papier, en je hebt dan een afdruk van je plaatje gemaakt

zoals je begrijpt blijft er soms wel een miniem restje tonerdust op de drum zitten, en dat heb jij er nu afgepoetst. zolang je er geen krassen in hebt gemaakt is alles ok.

• F4T4L_3RR0R
Bedankt voor je onderbouwde reactie DrClaw. je hebt mijn humeur weer goed gemaakt!

Ik baalde enorm met de gedachte dat ik mijn drum gesloopt kon hebben, vooral omdat deze bijna evenveel kosten als een nieuwe printer.

De doekjes zijn enorm save, ik maak er displayglaasjes, lcd's, lenzen, lasers etc. mee schoon. (binnenkort mijn moeder weer langs de opticien sturen voor een paar nieuwe doekjes, zij is daar klant. :+ )
Pagina: 1