Mijn sata schijf heeft een kapotte conector

Pagina: 1
Acties:

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Hallo

Ik heb van de week een fan vervangen die op de voorkant zit van me hdd bracket van me CM stacker 830. Nou komt het lullige Ik had 1 SATA kabel niet van de schijf afgehaald en toen liet ik de bracket uit me hand glijden en is het plastic lipje waar je je kabeltje op steekt afgebroken |:( uiteraard was dit ook de schijf waar me OS opstond en wat ander spul zoals foto's enzo ;(

en nu mijn vraag . Is er een manier om de data die op die schijf staat eraf te halen of is die schijf nu gewoon rijp voor de container??

Het gaat me meer om de foto's heb al van alles geprobeerd maar krijg het stekertje van de Sata kabel niet meer normaal in de schijf

alvast bedankt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:56

HugoBoss1985

Xenotech

Ik neem aan dat het stekkertje waar de data aansluiting op gaat afgebroken is?
Er zijn wel bedrijven die de data eraf kunnen halen voor je, maar dat kost veel geld.

Jammer dat je geen backup had!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Bij mij is van één van mijn schijven ook het plasticje van de connector afgebroken, maar met wat (voorzichtig!) gepriegel kun je de kabel er wel weer inkrijgen hoor :)

Opletten dat je de pinnetjes niet verbuigt. Het plasticje kun je dan gewoon OF in de SATA kabel prikken en dan in zijn geheel op de HD, OF het plasticje op de pinnetjes van de HD leggen zoals die hoort, en dan de kabel erin priegelen.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
het plastic geval zit vast in me sata stekker en die krijg ik er niet uit

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Heb ik ook wel een keer gehad. Gewoon een andere SATA kabel pakken en voorzichtig in de schijf doen. Dan kun je je data nog wel terughalen

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
IlIlIlIlIl schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:31:
het plastic geval zit vast in me sata stekker en die krijg ik er niet uit
Ja dan gebruik je dus methode 1, met dat plasticje in de kabel gewoon het geheel op die pinnetjes prikken. Wel voorzichtig zijn natuurlijk, maar die pinnetjes moeten er gewoon precies tussen passen en dan werkt alles weer. Dan geen gekke dingen mee doen, anders verbuigen de pinnetjes.

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Data-backuppen en RMA sturen, het komt wel vaker voor bij sata schijven dat de connector afbreekt, en dan heb je meestal recht op garantie (ik iig destijd wel)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zou kunnen proberen de printplaat van een identieke schijf (zelfde merk, toerental en grootte) over te kunnen zetten als de data je erg lief is, en bovenstaande oplossingen niet werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kun je niet gewoon een printplaat-swap doen, als je nog zo'n zelfde disk hebt?
Data-backuppen en RMA sturen, het komt wel vaker voor bij sata schijven dat de connector
Draad lezen.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mocht het stekkertje geen contact meer maken, dan kan de gemiddelde tweaker wel de pin-layout van een SATA connector opzoeken en de draadjes rechtstreeks op de printplaat van de HDD solderen.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
bedankt voor alle reakties

zoals ik het dus begrijp wordt het, Of een poosje priegelen en martelen , of het wordt een gevalletje gooi maar weg.
En ik denk dat ik morgen maar eens een poosje ga priegelen.:D

Pagina: 1