WiFi/wLAN to bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03 12:44
Dag,

Ik heb me moegegoogleld naar een gadget (op baterijen) die een wifi signaal kan oppikken, en verspreiden via bleutooth, zodanig dat ik WiFi ook kan gebruiken op mijn telefoon (SE K810i) om bijvooorbeeld enkele ebay/bank zaken onderweg/op school te kunnen af handelen (hotspots/openbaar draadloos netwerk), zonder dat me dat iets moet kosten (UMTS/GPRS).

Wat is het verschil tussen wifi/wlan / welke term is het populairst?

Kan dit wel bestaan in theorie?
(OT: bestaat er ook GPS 2 bluetooth?)

[ Voor 8% gewijzigd door g4wx3 op 04-08-2007 20:23 ]

http://www.softfocus.be/

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Ik denk dat het een compleet ander principe is. WLAN is dan een draadloze netwerkverbinding. Bluetooth is meer een draadloze USB kabel. Dus voor elk apparaat een andere verbinding.

Wi-Fi is volgens Wikipedia officieel een merk.

[ Voor 12% gewijzigd door Ascathon op 04-08-2007 20:25 ]

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03 12:44
Het is inderdaad eeen compleet ander principe, wlan berust op een protocol vastgeled in IEEE 802.11
Bleutooth is een ontwikkeling van PHILIPS om draadloos te communiceren.
Draadloos USB, WUSB, is net als gewone USB een ontwikkeling van INTEL.

Maar aangezien je via je computer een Wlan signaal kan oppikken, en doorschakelen naar aangesloten bleutooth apparaten, hoopt ik dat er ok een gadget zou zijn, niet groter dan een gsm, die op baterijen werkt, die hetzelfde doet. De rede waarom het niet mogelijk zou zijn om met een open netwerk te verbinden, en het dor te sturen op bleutooth zou ik niet kunnen verzinnen.

Hmm, net gevonden, het zit veeeeel ingewikkelder in een dan ik had gedacht, maar het is mogleijk, en de chip die het mogelijk maakt is ontwikkeld, en uitgebracht voor 2005, nu nog een product vinden dat er alle potentie uit haalt

[ Voor 19% gewijzigd door g4wx3 op 04-08-2007 21:02 ]

http://www.softfocus.be/