IRQs

Pagina: 1
Acties:

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
NOOIT heb ik er problemen mee gehad. Maar sinds afgelopen week een doffe ellende. Okee, groot verschil: Nieuw mobo en processor, maar de kaarten (agp/pci) zijn het zelfde:
Ik heb alleen maar met vrijwel elke combinatie problemen met het toewijzen van de irq's. Dan weer mijn MPG kaart die bibbert, dan weer mijn netwerk kaart die moet wachten, dan weer mijn agp slot die dienst weigert, en dan nog niet eens mijn soundcard die vaak de geest geeft.
Kan iemand mij een tip geven hoe ik die irqs moet verdelen? Moet ik dit handmatig in mijn bios gaan doen?
De irqs die te verdelen zijn:
RAID controller
USB
Soundcard (live)
netwerkkaart (intel)
AGP kaart (savage4 s540)
MPG kaart (Hollywood+)

Kan ik mijn mpg kaart een irg laten delen met agp bv.?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Ik ben achter een nieuw feit gekomen: Windows 2000 gooit al mijn apparaten op IRQ 11 ???? Waarom doet hij(/zij?) dat??

Hoe kan ik ervoor zorgen dat win2k mijn instellingen zoals die in de bios staan overneemt?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Ja dat vraag ik mij ook af want in Windows 2000 heb ik IRQ's zat en in ME begint het Krap te worden.
:?

Verwijderd

Dat is de ACPI ofzo, dat is het probleem niet, is gewoon hoe windows het doet, bij het opstarten krijg je ook ff je IRQ's te zien en daar zit het niet allemaal op een.
probeer eens een voor een je kaarten er in te pluggen en te instaleren

Verwijderd

is het niet zo dat er biosen zijn waar je de irq`s alemaal op 1 irq kunt zetten , tenminste heb ik dat een keer in een topic gelezen.

of dat was een optie binnen win 2000.

zo presies weet ik het niet meer.