Logitech G5, scroll wheel geschikt voor dagelijkse taken?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik ben op zoek naar een kwaliteitsmuis met draad (gedoe met accu's etc zat). Ik kwam de Logitech G5 v2 tegen en deze vandaag even uitgeprobeerd. Ligt lekker in de hand, uiterlijk bevalt me ook wel. Het is eigenlijk een gamers muis, maar ik wil hem ook gaan gebruiken voor dagelijks office etc. gebruik.

Wat me echter wel opviel is dat het scroll wheel nogal stroef scrolt (niet zijwaarts, maar de "normale" scroll beweging zeg maar). Volgens mij gaat dit bij veelvuldig dagelijks "office" gebruik heel vervelend worden lijkt me.

Graag hoor ik van Logitech G5 bezitters hoe zij dit ervaren.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 09:30
Ik heb een G5 V1, met het scrollwiel heb ik totaal geen moeite. Ik merk niet echt dat hij stroever werkt in vergelijking met andere muizen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waar heb je deze muis geprobeerd? In bijvoorbeeld de Media markt kan het zeer goed zijn dat die muis gewoon zwaar scrollt door de dagelijkse mishandelingen die dat ding moet doorstaan ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Ik ben nu anderhalf jaar in bezit van de G5 en moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met het scrollwiel. Ik gebruik de muis voor gamen en office / scripting, en het ding is me op beide punten nog nooit tegen gevallen.

Één doorn in het oog met de G5 is dat ik net 3 dagen terug mijn 3e muis ontvangen heb (1e bij aankoop, andere 2 van Logitech), aangezien bij de eerste de linker en bij de tweede de rechtermuisknop het begaf.

Nu hoor ik verder bijna nooit van dat probleem en zijn ook andere G5 gebruikers verbaasd als ze dit horen, maar ik gebruik de muis dan ook zeer regelmatig (voor school, werk en hobby) en neem het ding elke dag mee in de laptoptas.

Daarbij heb ik ook elke keer dat ik met problemen te kampen kwam binnen 4 dagen een nieuwe mogen ontvangen, na de eerste kreeg ik nog een V1 G5, en nu dus 3 dagen terug heb ik een V2 ontvangen daar de V1 geen mogelijkheid meer was.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:23

Wok

Dakloos...

Met ruftman ^^ :)

Ik heb ook een G5 (v1 waarschijnlijk) en die heb ik zeer bewust aangeschaft voor 'dagelijks' gebruik. Ok, wil ik wilde eigenlijk een MX510/MX518, maar die waren niet meer te krijgen, dus werd het een G5, aangezien ik ook per se een goede muis met draad wilde hebben.

Ik doe niet aan gamen; ik gebruik de muis dus echt puur voor basaal werk als Office/Internet/etc..Heerlijke muis en ik ervaar dus ook absoluut geen problemen met het scrollwiel (en die gebruik ik veel).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• mmedia
@fsfikke: Ja, scroll wheel geeft merkbaar meer weerstand dan met vele andere logitech modellen (mx1000 bijvoorbeeld). Ook de MS modellen scrollen veel lichter. Dan heb ik het wel over versie2, versie 1 niet geprobeerd.

[ Voor 18% gewijzigd door mmedia op 04-08-2007 23:46 ]

• PeterSelie
Even voor de duidelijkheid:

Versie 1:
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/produits/33/639/33_639_2.jpg

Versie 2(007):
Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-station.net/news/shortnews/2007/logitech_g5_laser_gaming_mouse_v2_1.jpg

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:23

Wok

Dakloos...

Dan heb ik dus inderdaad een v1. :) Zo te zien heeft de v2 ook de extra (duim)button weer; die mis ik namelijk wel op mijn v1 (ik had hiervoor een MX700 waar die button ook op zat).

Verder is het domweg een heerlijke muis om mee te werken (zoals eerder gezegd doe ik niet aan gamen). :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• PeterSelie
ik moet zeggen dat ik hem in het begin wel miste, die extra duimknop. Maar met de setpoint drivers kan je ook met je scrollwiel instellen dat je links/rechts » vorige/volgende hebt, dus dat heft toch weer een beetje op.

Nu ik de V2(007) heb overigens, gebruik ik die extra knop toch niet meer, zelfs het scrollwiel naar links + rechts gebruik ik niet. Enige wat ik eigelijk doe is de eerste (en op de V1 enige) duimknop gebruiken om terug te gaan :)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb de G5 v1 nu ongeveer anderhalf jaar in gebruik.
Gebruik hem niet alleen om te gamen maar ook voor dagelijks gebruik en het werkt perfect.
Kan eerlijk gezegd niet oordelen of het muiswiel zwaar of licht gaat maar totaal gezien ligt de muis prettig in de hand en is prettig om mee te werken.

computer voor alle werkzaamheden

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 17:50

charlie7

pr0

Heb ook de G5 v1. Ervaar ook geen problemen. Heerlijke muis! Wil je trouwens erg soepel scrollen dan moet je eens kijken naar een razer muis. Enige probleem daaraan is, dat het echt heeeel persoonlijk is of je die fijn in de hand vind liggen. Ik vind hem persoonlijk heel iritant. Ik zweer bij mn G5.

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• mmedia
Hopelijk zijn er ook G5 versie 2 gebruikers die hun ervaringen willen delen.

• PeterSelie
mmedia schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:10:
Ik heb zelf dus 4 dagen de G5 V2(007) en heb er totaal geen problemen mee. Het zwarte in het 'bliksemschichten oppervlak' is een soort van grip materiaal, het is in tegenstelling tot de V1 niet glad maar een beetje stroef waar ik best over te spreken ben (de V1 was niet te glad oid, maar dit is wel fijn, zal je toch even bij de mediamarkt oid moeten testen). Verder is de V2(007) identiek aan de V1, afgezien van het feit dat hij dus 2 duimknoppen heeft.

Imo: kopen die hap :)

• mmedia
SoaDmaggot schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:34:
[...]

Ik heb zelf dus 4 dagen de G5 V2(007) en heb er totaal geen problemen mee. Het zwarte in het 'bliksemschichten oppervlak' is een soort van grip materiaal, het is in tegenstelling tot de V1 niet glad maar een beetje stroef waar ik best over te spreken ben
Ik bedoel niet stroef qua materiaal, maar dat hij stroef (met meer weerstrand) scrollt.

• PeterSelie
mmedia: dat begreep ik ja :) Ik gaf alleen ervaring over de volledige muis, daar hij identiek is aan de G5 V1 behalve bovengenoemde punten is de muis dus ook qua scrollen identiek ;)

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
het scrollwiel doet zijn werk, maar ik vond het scrollwiel van de MX5** serie veel fijner...
lekker geluidsloos, en veel lager in de muis liggend...
nu is het echt zo'n 2 cm hoog uitstekend ding dat een enorm kabaal maakt bij het scrollen, en dat je ermee naar links en rechts kunt klikken is voor mij toch niet interessant
maar voor de rest is de G5 zeker geen slechte muis

• mmedia
Thrills33ka schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 05:12:
het scrollwiel doet zijn werk, maar ik vond het scrollwiel van de MX5** serie veel fijner...
lekker geluidsloos, en veel lager in de muis liggend...
nu is het echt zo'n 2 cm hoog uitstekend ding dat een enorm kabaal maakt bij het scrollen, en dat je ermee naar links en rechts kunt klikken is voor mij toch niet interessant
maar voor de rest is de G5 zeker geen slechte muis
Blijkbaar loopt het scroll wheel van de MX510 geluidslozer, maar loopt hij ook lichter?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mmedia schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:10:
Heerlijke muis :) Totaal geen problemen met het scroll-wheeltje. In het begin is het ietsjes zwaarder dan dat je gewend bent, maar na een dagje scrollen heb je het niet eens meer door :P

Ik zou hem zo weer kopen. :) Is z'n geld meer dan waard. _/-\o_

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1