Toon posts:

@home UTP-kabel probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb gisterochtend mijn @home pakket binnen gekregen en heb deze direct aangesloten.
Splitter en modem netjes aangesloten en zegt netjes dat deze online is.
Hierna heb ik een UTP kabel getrokken van de modem naar mijn nieuwe Medion pc die ik afgelopen week bij de Aldi heb gekocht. (netjes 2 connectoren op gezet volgens internet)

oranje wit
oranje
groen wit
blauw
blauw wit
groen
bruin wit
bruin

Aan allebij de kanten precies hetzelfde gedaan en ik kreeg GEEN activity op het modem en geen reactie van de pc. Heb beide UTP connectoren nogmaals opnieuw gemaakt waarvan ik ZEKER wist dat ze goed waren en nog werkte het niet. Ik dacht direct dat ik de kabel te hard had getrokken.Vanochtend een nieuwe kabel gehaald en aangesloten (1 connector laten zitten ivm kant en klare aankoop) en de andere eraf geknipt om door te trekken naar de 1e verieping.
Nieuwe connector aangezet en NOG GEEN ACTIVITY....
Kant en klare kabel die bij @home geleverd is (die goedkope 4 aderige kabel als ik me niet vergis) doet het wel als ik hem via de trap laat lopen.
Ik heb nog geen CP nummer ingevoerd op de Vista pc maar dit moet pas nádat de kabel werkt toch ? (ik krijg nog niet eens een 169.x.x.x adres)
Ik heb ook het een en ander gelezen over het disablen van de UTP aansluiting op het modem door @home...Iets mee te maken ?

Wat is er aan de hand ?? Doe ik iets fout ??
Ik hoop snel een oplossing te horen.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Maak 's een closeup/macro foto van je stekkertjes.. Ik heb namelijk toch echt zwaar het vermoeden hier dat je toch je stekkertjes niet goed erop zet.

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande foto geeft aan hoe ze zijn aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.sat2use.com/img/faq/utp_normal_straight.gif
Heb ook gechecked of alle 8 de aders goed tot het einde komen van de UTP connector en dit is ook het geval.
Fototoestel ligt bij de reparatiedienst van Canon ivm defect op vakantie...

Hoe je ze aansluit maakt trouwens niet uit als ze maar aan allebij de kanten van de kabel gelijk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 18:23 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45

Klippy

Still Game

(ik krijg nog niet eens een 169.x.x.x adres)
Dan denk ik dat er iets mis is met je netwerkkaart of iig de drivers daarvan.
Kijk eens in je apparaatbeheer of je netwerkkaart goed werkt.

wat krijg je wel voor adres dan eigenlijk?

[edit]
Oh die standaard kabel doet het wel lees ik.
Dan moeten het toch echt je stekkers zijn hoor.
Knip anders beide einden van de kabel af en sluit die ander op dezeflde manier aan als je boven gedaan hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Klippy op 04-08-2007 18:26 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Geen activity op de modem en dus geen activity op de pc. Blijft rechtsonderin gewoon een kruis door mijn icoontje van mijn netwerkkaart staan.
Netwerkkaart staat wel gewoon in Apparaatbeheer en ook in de eigenschappen van de Netwerklocaties. Krijg dus helemaal geen ip-adres.

• HyperioN
Klippy schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:23:
[...]

Dan denk ik dat er iets mis is met je netwerkkaart of iig de drivers daarvan.
Kijk eens in je apparaatbeheer of je netwerkkaart goed werkt.

wat krijg je wel voor adres dan eigenlijk?
Ehm:
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:18:[...]
Kant en klare kabel die bij @home geleverd is [...] doet het wel als ik hem via de trap laat lopen.[...]
Licht dus zeker wel aan zijn zelf-gemaakte kabel.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:19
Het lijkt inderdaad aan je kabel te liggen...

Het lijkt erop dat dit de eerste keer is dat je zelf een kabel maakt (aangezien je de schema's moest opzoeken)? Zeg eens stap voor stap wat je doet dan? Volgens mij gaat er ergens iets mis... :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
RJ45 stekkers inderdaad aansluiten volgens schema boven.
Je moet de aders niet afstrippen. Gewoon de grijze mantel verwijderen en zorgen dat ze goed in de RJ45 connector zitten. Even goed aandrukken. Als je vanaf de zeikant kijkt kun je zien of ze helemaal tot boven aan komen. Daarna goed aandrukken met een RJ45 krimptang. Volgens mij moet ie het dan gewoon doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens vaker utp kabels zelf gemaakt, ook bij mijn mijn oom en tante, bij mijn vriendin thuis en die van een klasgenoot en deze werkte allemaal.
Lijkt me sterk dat ik de eerste kabel 2x fout heb gemaakt en van deze laatstekabel , die voor 1/2 al klaar was omdat ik hem kant en klaar heb gekocht, ook 2x de connector fout heb gemaakt (nagemaakt van de afgeknipte)
6x fout een utp kabel knijpen is wel erg veel ofniet.
Flappie schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:30:
RJ45 stekkers inderdaad aansluiten volgens schema boven.
Je moet de aders niet afstrippen. Gewoon de grijze mantel verwijderen en zorgen dat ze goed in de RJ45 connector zitten. Even goed aandrukken. Als je vanaf de zeikant kijkt kun je zien of ze helemaal tot boven aan komen. Daarna goed aandrukken met een RJ45 krimptang. Volgens mij moet ie het dan gewoon doen :)
Jep precies zoals je omschrijft, heb ze niet gestript en alle 8 de aders komen tot het einde van de UTP connector. Heb een goeie netwerktang (geen wegwerptang) en deze drukt hem tot het einde toe goed aan.
Maar het heeft niks te maken met dat @home iets kan doen ??
Het is tenslotte een nieuw abbonnement dus moet er nog niet iets geactiveerd worden?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 18:34 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:22:
Hoe je ze aansluit maakt trouwens niet uit als ze maar aan allebij de kanten van de kabel gelijk zijn.
Dat maakt zeker wel uit. Doe je het niet volgens het schema, dan werken de kabels niet optimaal.

Overigens heb je nu een straight kabel zitten maken, terwijl je een crossed kabel nodig hebt (dat is althans met de oude COM21 modems van @home zo). Dus hang er eens een cross-cable tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Hebben de nieuwe athome modems (zwarte motorola) een cross-kabel nodig ??
Weet je dat zeker ? Heb inderdaad gewoon een normale straight gemaakt...

Cross is toch voor pc naar pc of router naar router?
Straight is toch voor pc naar modem bijv. ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 18:39 ]

Verwijderd

Yep maakt wel degelijk uit hoe je ze aansluit al zijn ze bij alle bij de stekekers het zelfde.
UTP Unshielded Twisted Pair.
houd dus in dat de kabel op zoon manier gedraaid zitten dat ze zichzelf shielden voor storngen van buiten af.
Als je ze dus niet op de goede manier aansluit word de maximale kabel lengte korter en ken je storing op je kabel krijgen,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:18:

oranje wit
oranje
groen wit
blauw
blauw wit
groen
bruin wit
bruin

Aan allebij de kanten precies hetzelfde gedaan
Zoals ik al aangaf, op de volgende manier, en dat is dus een wit/gekleurde tussen elke kleur (ivm storingen) Kabel is btw ongeveer 10 meter...

Houd dit in dat ik een Cross kabel moet maken ??

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/gbit-cross.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik nog een andere cross-utp afbeelding gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/cross.png

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:38:
Hebben de nieuwe athome modems (zwarte motorola) een cross-kabel nodig ??
Weet je dat zeker ? Heb inderdaad gewoon een normale straight gemaakt...

Cross is toch voor pc naar pc of router naar router?
Straight is toch voor pc naar modem bijv. ?
Ik weet het niet heel zeker, maar bij de oude was het iig wel zo. Cross is idd van pc naar pc, maar natuurlijk ook voor pc naar modem. Alleen bij het aansluiten van switches gebruik je straight cables.

Doorgaans werkt het ook wel als je crossed gebruikt ipv straight en vice versa, maar het kan dat je net een NIC hebt die niet meewerkt, en j daardoor dit probleem hebt.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Terw_Dan schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:35:
[...]

Dat maakt zeker wel uit. Doe je het niet volgens het schema, dan werken de kabels niet optimaal.

Overigens heb je nu een straight kabel zitten maken, terwijl je een crossed kabel nodig hebt (dat is althans met de oude COM21 modems van @home zo). Dus hang er eens een cross-cable tussen.
Al geruime tijd moet/kun je bij @home gewoon een straight kabel gebruiken. (In ieder geval de laatste 4 jaar dat ik @home heb aangesloten bij diverse mensen zat er gewoon een straight kabel bijgeleverd.)

@ikie2001: Het CP-nummer kun je al gewoon invullen, dit boeit niet of je verbinding hebt met het modem of niet. Kun je niet van iemand een router even lenen? Dan kun je nl. snel genoeg proberen of de kabel daadwerkelijk goed is.
Wat je nog kunt proberen is je netwerkkaart instellen op 10Mb/half-duplex.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal ik dat eens proberen vanavond, neef uit de straat heeft er nog wel eentje.
Misschien ook handig om te vertellen. De UTP kabel is door een pvc-buis getrokken samen met een tv/radio antennekabel (coax kabel). Geen probleem ?
Kan ook niet liggen aan de nieuwe Medion-PC's van Aldi dat daar iets anders mee is ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 19:05 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:17
Kijk eens wat die kabel is die het wel doet, straight of cross kabel. Dan weet je gelijk wat je nodig hebt.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Topicstarter
s441558 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:07:
Kijk eens wat die kabel is die het wel doet, straight of cross kabel. Dan weet je gelijk wat je nodig hebt.
Dat is die flink lange kabel die 4 aderig is (standaard meegeleverd door athome)
Aan de ene kant van de kabel

oranje wit
oranje
groen wit
LEEG !
LEEG !
groen
LEEG !
LEEG !

Hier geeft hij wel een activity mee dus, maar omdat ik geen geklooi wilde krijgen met storingen zoals boven al was aangegeven wilde ik een nieuwe kabel hebben met 8 aders.
Ik hoop dat iemand hierdoor het licht ziet...

Ik bekijk de utp kabels trouwens altijd vanaf de kant van de metaaltjes van de kabel

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 19:13 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

en is de andere kant hetzelfde?

Verwijderd

Topicstarter
Precíes hetzelfde.
Heb hem zelfs nog gecontroleerd met de UTP connector die ik er op het begin heb afgeknipt omdat hij door de pvc-buis heen moest en alles klopt en alle aders komen tot het einde.
Begin haast te twijfelen aan mijn tang maar deze duwt alle metaaltjes tot het verste aan incl. het kleine plastic stukje dat aan de onderkant van de connector zit.

Kan het aan Vista liggen, dat er standaard in Vista iets aangepast moet worden zodra je Vista rechtstreeks op de modem zet.

Sorry voor alle vragen maar ben echt blij met al jullie meedenken enzo want kom er echt niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 19:20 ]

• Ad de Jong
  • Laatst online: 01-12 10:07
Lijkt mij dat het wel aan de kabel moet liggen.
Omdat je meegeleverde kabel wel werkt.

Ik heb op alle plaatsen waar ik kabels gelegt heb altijd de standaard aangehouden zowel met de oude modems van @home als de huidige en ze werkte altijd.

Storing omdat hij langs een coax ligt kan ik me haast niet voorstellen, ik heb hier 120 meter cat5 langs zo'n 90 meter coax liggen (tja zit nu eenmaal ver van het woonhuis af :P ) en dat werkt perfect.
En dan zit er op die coax een flink signaal van een Hirsmann om die afstand te overbruggen.

Mijn profiel op Discogs

• LogiForce
  • Laatst online: 03-10 00:16

LogiForce

The Black Whole

Zo te horen heb je een Motorola modem. Zijnde een SB4100, SB5100 of SB5101E.

Deze geven je heel simpel de status door van de lijn.

Niks brand (maar wel stroom stekkers er goed in en er staat normaal spanning op) = Adapter of modem kapot = nieuw modem

Power knippert = blijft hangen in zelftest = nieuw modem

Power Brand = zelftest goed doorlopen = Recieve knippert nu waarschijnlijk

Recieve knippert (bij nieuwe installatie of als je de kabels net los gehad hebt = controleer bekabeling. Als deze goed is maar er is onweer geweest = bel @home en vraag om nieuwe bekabeling

Recieve knippert (zonder dat er wat veranderd is aan de bekabeling en het modem is al eerder online geweest) = Je krijgt een slecht download signaal binnen, het kan zijn dat je tv ook stoort op sommige of alle zenders. Misschien is zelfs je tv uitgevallen = check tv signaal, dan @home bellen. Daar zal men een monteur sturen.

Recieve brand = het modem heeft het @home netwerk gevonden = Send knippert waarschijnlijk omdat het modem zich op het @home netwerk wil aanmelden.

Send knippert = Het upload signaal functioneerd niet. Het modem kan niks terug sturen. Je tv zal waarschijnlijk wel werken. = @home bellen, dit zit hem in de straatkast waarschijnlijk.

Send brand = het modem heeft zich aan gemeld op het @home netwerk = Online knippert, modem probeer lease te verkrijgen

Online knippert = er staan geen gegevens voor je klaar (dhcp etc) = @home bellen, vraag of ze een QoS update willen geven.

Online Brand = Je modem is online en heeft alle gegevens ontvangen = Je kan internetten, mits je activity brand/knippert

Activity brand niet = Geen link met je PC = controleer de UTP kabel en de connectoren (moet een straight kabel zijn met moderne modems in tegenstelling tot de oude com21's die al lang zijn uitgefaseerd). Zijn deze in orde en is er bliksem inslag geweest of iets anders wat je modem op kan blazen dan @home bellen. Je hebt een nieuw modem nodig.

Activity knippert/brand = Er is link en je moet verbinding hebben = heb je nog geen verbinding, zoek het op je pc/router.

Standby uit = Je modem geeft gegevens door = je kan internetten

Standby aan = Je modem geeft geen gegevens door, net als een tv. Maar ontvangt ze wel = Je bent online maar kan niet internetten nu.

Gewoon ff een simpel check listje.

Maar je moet wel je bekabeling checken, want daar gaat het echt niet goed!!!

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ok snap dat het onderhand aan de kabel móet liggen maar kan iemand mij een plaatje geven hoe de kabel precies moet zijn. Zodat ik weet wat onder, boven, links en rechts is.
Werkt de kabel ook als je alles in spiegelbeeld doet ? (dus wel beide connectoren hetzelfde maar de oranje rechts zetten en de bruine links ?
Misschien dat ik het plaatje gewoon vanaf de verkeerde kant bekijk ??

• Klippy

Klippy

Still Game

Zolang je alles maar aan beide kanten volgens het plaatje doet.

Op jou plaatje is de onderkant van het plaatje de onderkant van de stekker. Aan de bovenkant zie je het plastic lipje. Of dat moet het voorstellen iig.

Gebruik zelf nog wel eens
Afbeeldingslocatie: http://www.satellitefun.org/bbs/images/UTP.gif
dit plaatje als ik twijfel.

En dan doe ik de stekker er met de onderkant boven zo overheen schuiven. Zodat je wat je hier ziet ook aan de onderkant blijft zien.

En doe gewoon beide kanten van de kabel weet je zeker dat je goed zit.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24
Terw_Dan schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:35:
[...]

Bij een straight kabel maakt de volgorde volgens mij echt 0,0 uit, het gaat er toch alleen maar om dat de volgorde aan beide kanten gelijk is :S ?

Verwijderd

Topicstarter
Klippy schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:31:

Op jou plaatje is de onderkant van het plaatje de onderkant van de stekker. Aan de bovenkant zie je het plastic lipje. Of dat moet het voorstellen iig.

[afbeelding]

En dan doe ik de stekker er met de onderkant boven zo overheen schuiven. Zodat je wat je hier ziet ook aan de onderkant blijft zien.

Nou ik print dit plaatje uit en ga er nogmaals mee aan de slag.
Dus mijn plaatje (eerste plaatje in dit topic) is dit vanaf de voorkant af gezien, niet de achterkant ?
Ik zal een reply geven zodra ik meer weet.
Alvast bedankt iedereen !!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 19:36 ]

• Ad de Jong
  • Laatst online: 01-12 10:07
Kijk hier maar eens.
Klik hier

Edit: er zijn dus meer mensen die hetzelfde plaatje gebruikt :P

[ Voor 25% gewijzigd door Ad de Jong op 04-08-2007 19:38 ]

Mijn profiel op Discogs

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Probeer anders eens een zelfgeknepen kabel over de trap te leggen (zoals je met de @home kabel deed) om uit te sluiten dat het aan het doortrekken van de kabel ligt, of aan storingsbronnen langs het traject van de kabel die je getrokken had :)

En ook eens kijken of het niet aan de duplex instellingen ligt, al weet ik niet of windows dan ook aangeeft dat de kabel niet is aangesloten? Want ik kan me zo voorstellen dat over een vieraderige kabel het duplex verhaal anders gaat dan over een 8 aderige en er daardoor een verschillend resultaat is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19
Hier ook een @homer....

Straigth of cross maakt niet uit, je PC of het modem zet het signaal toch weer om.

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:32:
[...]

Bij een straight kabel maakt de volgorde volgens mij echt 0,0 uit, het gaat er toch alleen maar om dat de volgorde aan beide kanten gelijk is :S ?
Ze hebben het schema zo gemaakt omdat de kleurtjes dan het beste bij elkaar passen :P

Vooral voor lange afstanden is het niet onverstandig om je netjes aan de volgorde en paren te houden anders heb je kans dat je kabel heel brak word.

Verwijderd

Zit er een gbit-nic in je PC, dan zou het wel eens kunnen zijn dat het modem in de war raakt omdat gbit 8 aders gebruikt ipv 4 voor 10/100 mbit.
Dan zou je de aders die bij de @Home kabel ontbreken aan beide zijden weg kunnen knippen en alleen de 4 aders aansluiten die ook bij de @Home kabel zijn aangesloten.

En de mogelijkheid van een storingsbron in de buurt van die PVC-buis sluit ik ook niet uit, dus probeer eens gewoon een 8-aderige kabel via de trap aan te sluiten. Werkt dat wel dan is de kans groot dat er een storingsbron in de buurt van die PVC-buis zit. Een STP (Shielded) of FTP (Foiled) kabel zou dan een oplossing kunnen zijn.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
hier ook een @homer, straight en cross kan beide inderdaad. Wel nieuw dat @home een kabel levert met 4 aders, ik wist niet dat dat kon.
ps. misschien had je de ene stekker "in spiegelbeeld" aangesloten van de ander...

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:53:
[...]

Ze hebben het schema zo gemaakt omdat de kleurtjes dan het beste bij elkaar passen :P

Vooral voor lange afstanden is het niet onverstandig om je netjes aan de volgorde en paren te houden anders heb je kans dat je kabel heel brak word.
Waarom? Behalve een ander kleurtje isolatie zijn de adertjes toch identiek :S ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

FlipFluitketel schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:02:
Al geruime tijd moet/kun je bij @home gewoon een straight kabel gebruiken. (In ieder geval de laatste 4 jaar dat ik @home heb aangesloten bij diverse mensen zat er gewoon een straight kabel bijgeleverd.)
Inderdaad.
Zelfs bij de oude com21 modem werkte met straight. misschien dat het ook met crossed werkte, maar dat heb ik nooit getest.
MarcoC schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 20:04:
[...]
Waarom? Behalve een ander kleurtje isolatie zijn de adertjes toch identiek :S ?
Opzich wel, maar per kleur (blauw, groen bruin en oranje) zijn de aders omelkaar heen getwist, van daar ook de naam (unshielded twisted pair) utp.

Je aan de kleuren houden hoeft niet perse, als je er maar voor zorgt dat ader 1 en 2 dezelfde kleur hebben. ader 3 en 6, ader 4 en 5 en ader 7 en 8.
Tuurlijk mag je de twee oranje en twee bruine (bijvoorbeeld) omdraaien.. maar het is vervelend als iemand anders aan je netwerk gaat sleutelen die dat niet weet :).
Dus houd je gewoon aan de standaard, dan weet je zeker dat het klopt en dat het werkt.

[ Voor 92% gewijzigd door job op 04-08-2007 20:17 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ff snel ter info, @home werkt niet meer met cpnummers (client dhcp lease)
ook zonder cp nummer krijg je al een ip, let wel op, het modem is aangepast en er kan maar 1 apparaat aan , sluit je erna een ander apparaat aan met een ander mac adres dan zal het niet online komen, modem even uit zetten om de adressen te flushen helpt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn probleem is eindelijk opgelost.
Eerste dag 4x geprobeerd om de connector erop te zetten zonder resultaat.
Gistermiddag nog 1x geprobeerd en nog steeds zonder resultaat.
Gisteravond ben ik nog lang bezig geweest met die kl*te kabel (6x een nieuwe connector op proberen te zetten. Wat ik nu gedaan heb is de laatste milimeter van alle aders gestript (echt een super klein stukje maar) waardoor dit metaal zeker weten tegen de voorkant aan drukt.
Dit werkt nu dus wél. Blijkbaar heeft de tang tot 10x toe de mesjes niet goed (genoeg) door de aders heen gedrukt. Gelukkig is het de 11e keer wel gelukt dus ik kan eindelijk internetten !!

Bedankt iedereen voor jullie tips en informatie, ben weer een stuk wijzer over netwerken.

• HyperioN
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:10:
Gisteravond ben ik nog lang bezig geweest met die kl*te kabel (6x een nieuwe connector op proberen te zetten. Wat ik nu gedaan heb is de laatste milimeter van alle aders gestript (echt een super klein stukje maar) waardoor dit metaal zeker weten tegen de voorkant aan drukt.
Dit werkt nu dus wél. Blijkbaar heeft de tang tot 10x toe de mesjes niet goed (genoeg) door de aders heen gedrukt. Gelukkig is het de 11e keer wel gelukt dus ik kan eindelijk internetten !!

Bedankt iedereen voor jullie tips en informatie, ben weer een stuk wijzer over netwerken.
Brakke kwaliteit tang of plugjes dus..?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Of de verkeerde soort stekkertjes? Stekkertjes voor patchkabels (met gevlochten koperkern) willen nog wel eens problemen geven op installatiekabel (met massieve koperkern).

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 05-08-2007 17:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Een vriendin heeft hetzelfde probleem.
Een PC met Windows 98 en een motorola SB5101E werkt prima.
Maar een nieuwe PC Nvidia netwerkkaart en VISTA met dezelfde aansluiting naar de motorola werkt niet. Mogelijk kunnen we samen zoeken.
Klippy schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:31:

[afbeelding]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 23:28 ]

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:10:

Was toevallig ff aan t zoeken naar problemen met @home.
Maar ff ter info, je aansluiting is nog niet opgeleverd (actief) als je je installatiepakket binnenkrijgt he.
Dat kan tot 10 werkdagen duren nadat je dat pakket hebt gekregen.

Kwam ikzelf ook achter toen ik t bij n vriendin moest aansluiten en we ook na 3 uur ploeteren toch maar eens in de begeleidende brief lazen dat het niet meteen actief was... :+

Ik vermoed dus dat t niet (alleen) aan je kabeltjes lag ;)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Danny the dog schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:29:
[...]

Maar ff ter info, je aansluiting is nog niet opgeleverd (actief) als je je installatiepakket binnenkrijgt he.

Kwam ikzelf ook achter toen ik t bij n vriendin moest aansluiten en we ook na 3 uur ploeteren toch maar eens in de begeleidende brief lazen dat het niet meteen actief was... :+

Uhh, met de standaard meegeleverde kabel werkte het wel. Dus de aansluiting was echt al wel actief ;)

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

CrankyGamerOG schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 09:38:
ff snel ter info, @home werkt niet meer met cpnummers (client dhcp lease)
ook zonder cp nummer krijg je al een ip, let wel op, het modem is aangepast en er kan maar 1 apparaat aan , sluit je erna een ander apparaat aan met een ander mac adres dan zal het niet online komen, modem even uit zetten om de adressen te flushen helpt
Het modem is niet aangepast, er worden gewoon niet meer dan 1 ip uitgegeven per klant. Het zit namelijk zo. Je modem heeft een MAC, dit MAC is gekoppeld aan de lijst in de DHCP server. Deze DHCP server geeft een ip uit aan dit MAC adres. Dat is de HUIDIGE situatie. Vroeger was het zo dat het IP wel uitgegeven werd via DHCP (zodat @home kon schuiven) maar dat deze vast in de lijst stond en dan niet gekoppeld aan het MAC adres maar aan de computernaam. En de computernamen weer aan het MAC adres van het modem. Zo konden er wel meerdere ip adressen uitgegeven worden richting modems.

Ook is er in der daad de beperking dat het modem maar 1 MAC adres kan "leren". Vandaar dat je dus je modem even moet "resetten" of zoals ze dat bij @home noemen "powercyclen".
Waneer dit moet kan je zien als Windows aangeeft van beperkte of geen verbindings mogelijkheid met een geel driehoekje met een uitroep teken erin. (mits je zeker weet dat je kabel helemaal goed functioneerd natuurlijk)

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Danny the dog schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:29:
[...]

Als je verbinding niet actief is blijft het ONLINE lampje knipperen. In het geval van deze goede man doet zijn activity lampje niks. Dus het is een UTP bekabelings probleem. ;)

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:26:
Een vriendin heeft hetzelfde probleem.
Een PC met Windows 98 en een motorola SB5101E werkt prima.
Maar een nieuwe PC Nvidia netwerkkaart en VISTA met dezelfde aansluiting naar de motorola werkt niet. Mogelijk kunnen we samen zoeken.

[...]
Vista moet out-of-the-box werken.

Check het volgende:
ga naar start -> configuratie scherm -> klassieke weergave -> netwerkcentrum -> Netwerk verbindingen beheren -> verwijder hier alle "breedband verbindingen" (NOOIT EEN VERBINDING MAKEN! Je hoeft namelijk niet in te bellen ;) )

Reset het modem even (stroom er voor 10! seconden af)

Zijn de nVidia netwerk kaart drivers wel geinstalleerd :+
ga naar start -> configuratie scherm -> klassieke weergave -> netwerkcentrum -> Netwerk verbindingen beheren -> staat hier een "LAN verbinding" ???

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

LogiForce schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:43:
[...]

Vista moet out-of-the-box werken.

Check het volgende:
ga naar start -> configuratie scherm -> klassieke weergave -> netwerkcentrum -> Netwerk verbindingen beheren -> verwijder hier alle "breedband verbindingen" (NOOIT EEN VERBINDING MAKEN! Je hoeft namelijk niet in te bellen ;) )
Sorry hoor, maar dat noem ik niet uit de box.
Met een nieuwe vista install is het stekker er in en gaan :).
Reset het modem even (stroom er voor 10! seconden af)
Kijk dat is een nuttige tip :)
Het is hier al tig keer gezegd, maarja mensen lezen niet.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:01:
[...]

Ik weet het niet heel zeker, maar bij de oude was het iig wel zo. Cross is idd van pc naar pc, maar natuurlijk ook voor pc naar modem. Alleen bij het aansluiten van switches gebruik je straight cables.

Doorgaans werkt het ook wel als je crossed gebruikt ipv straight en vice versa, maar het kan dat je net een NIC hebt die niet meewerkt, en j daardoor dit probleem hebt.
Voor de verbinding van modem naar PC werd ALTIJD al een straight kabel gebruikt ( sinds 1999 )

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

job schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:20:
[...]
Sorry hoor, maar dat noem ik niet uit de box.
Met een nieuwe vista install is het stekker er in en gaan :).

[...]
Kijk dat is een nuttige tip :)
Het is hier al tig keer gezegd, maarja mensen lezen niet.
Wat betreft het out-of-the-box. Je wilt niet weten hoeveel n00bs ik op een dag aan de telefoon krijg die dat doen. Jah, ik werk bij @home op het hoofdkantoor dus zodoende. Mensen maken veelse te vaak een verbinding aan in Vista terwijl dit niet hoeft. En dan proberen ze "in te bellen" en dan lukt dat niet en dan maar klagen dat ze geen verbinding kunnen maken. Echt waar, je hebt er idioten bij soms. Niet altijd trouwens, als ik iemand met verstand van zaken aan de lijn krijg is het binnen 5 minuten of nog sneller bekeken.

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:34:
[...]

Voor de verbinding van modem naar PC werd ALTIJD al een straight kabel gebruikt ( sinds 1999 )
@home levert pas sinds begin 2000 hun kabel internet dienst. Het OUDE COM21 netwerk met de OUDE COM21 modems zoals deze in het begin des kabel internet gebeuren geleverd werden hadden ALLEMAAL crossed kabels nodig voor de verbinding tussen modem -> router/pc.

Ik wil wel een com21 van het werk meenemen en nog uit proberen :?

Pagina: 1